Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

edit

Senest rettet af BardoThodol 14 apr 2011 23:51, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Vil mene, det er uforsvarligt af to årsager

1: Du har ikke prøvet psykedeliske stoffer før. Det er altid godt at være sammen med en eller flere gode venner første gang.

2: Det er meskalin. Selvom det af mange anses som værende "lyst" og klart i sin virkning, varer det altså ret længe.

Vil råde dig til at prøve noget mildere med kortere virkning første gang. Og sammen med en god ven eller to. Hvordan kan du vide, du absolut har brug for psykedeliske stoffer, når du aldrig har prøvet dem?

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hvis du under alle omstændigheder vil solo-trippe, så hav i det mindste en ven i et tilstødende lokale, så tingene ikke går helt galt.

Jeg kan desværre ikke råde dig omkring meskalin, da jeg aldrig selv har prøvet det, men ovenstående vil jeg mene gælder. Ellers kan du, som Imp siger, lægge ud med lidt mildere psykedelika og blive fortrolig med den psykedeliske verden før du kaster dig over meskalin.

Junior medlem

edit

Junior medlem

Philip Fry skrev:
Hvis du under alle omstændigheder vil solo-trippe, så hav i det mindste en ven i et tilstødende lokale, så tingene ikke går helt galt.

Som jeg skrev før, hvad er skrækscenariet da? Jeg har svært ved at se hvordan man kan "solo-trippe", hvis der er andre personligheder i rummet. Påvirkede eller ej.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Mildere, stærkere... Det er nu mest af alt afhængig af dosis.

En solo-oplevelse kan være en god ting. Om det er godt for dig afhænger meget af din personlighed.
Uanset hvad kan det være en god idé at indvie en god ven i dine planer, og aftale at du kan ringe til personen hvis du får en dårlig oplevelse og får brug for støtte.

Ellers start med en lav dosis. Hvis du bruger plantemateriale af ukendt styrke så vær forsigtig. Jeg synes ikke at meskalin oplevelsen som sådan er det værste man kan starte med udi det psykedeliske. Der er dog dét ved meskalin at det er bræk/kvalmefremkaldende, hvilket man skal tage med. Især hvis det indtages som kaktusmateriale, i mindre grad (men stadig) hvis det er det rene stof.

Dét med at det skulle være mere introspektivt end LSD stiller jeg mig lidt tvivlende overfor. Sådan er der sikkert nogen der oplever det. Men psykedelika er i meget høj grad hvad du gør det til, i den forstand at dine forventninger spiller meget ind på oplevelsen. Jeg mener ikke man kan sætte etiketter på psykedeliske stoffer for hvor indadvendte/udadvendte de er. Sådanne ting afhænger langt mere af set/setting - altså din personlighed og din sindstilstand ved indtagelsen, og det miljø du bruger stoffet i.

Et andet godt (og klassisk) "begynder"stof kan være psilocybinsvampe. De har den fordel at de ikke virker så længe som meskalin, men de har statig rigtig meget at byde på.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Nu spørger jeg bare BardoThodol, men du skulle vel ikke bo i Skovlunde/Ballerup/Herlev området vel? Du minder mig ekstremt meget om en dude, jeg har talt med et par gange.

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
@Matti: det synes jeg er et PM spørgsmål.

@Bardo: Jeg forstår udmærket godt dit projekt og bakker 100% op om det. Hvis det drager dig / appelerer til dig, så tror jeg det er fordi der er noget i den psykedeliske verden, som du vil have gavn af på en eller anden måde.
Jeg synes også du har den rigtige indstilling. God idé at være alene med indadrettet bevidsthed. Meget bedre end at prøve det til en fest med noget alkohol, det er en hån imod materialerne, efter min mening.

Men jeg synes også, du skal tage at lave en lille tester først. Tag en mild dosis svampe, bare for at se om du reagerer normalt på det. Her kan du godt gøre det med en ven.
Og når du så vil have dit seriøse trip (og lad dig gå et par uger imellem), så skab en tryg setting. Vær fx hjemme hos dig selv, folk ska ikke dukke op, tlf skal være slukket osv. Tag en høj dosis svampe, sluk lyset og hold fast.
Men for en sikkerheds skyld:
Hvis du kan have en ven på besøg i et tilstødende lokale, er det bestemt fornuftigt. Én der bare sidder og læser eller noget. Ikke noget med et højt fjernsyn. Dine sanser vil være meget følsomme, så en telefonsamtale eller film i det tilstødende lokale, kan få en stor indvirkning på dit trip.
Pointen med denne trip-sitter er: For at der er én, der kan stoppe dig, hvis du synes du skal udenfor i trafikken imens det peaker helt vildt. Eller én kan minde dig om, hvorfor du har det så mystisk, hvis du bliver bange. Én der kan sige "homie, du har spist en stor dosis svampe. Bare rolig. Du kan ikke dø af det. Det går over. Det varer 4 til 6 timer og så vil du være normal igen. Og hvis du er bange, skal du ikke stikke af fra det, der gør dig bange. Prøv at gå igennem det i stedet for udenom eller væk fra. Jo mere du prøver at undgå det der gør dig bange, jo mere bange gør det dig. Det er bare dig selv alt det her. Det er din egen hjerne der genererer de ting du oplever. Der er noget, du prøver at fortælle dig selv. Gå ind i det, oplev det. Og så lad os snakke om det bagefter og prøve at finde ud af hvad det hele drejede sig om. Jeg er lige her. Jeg skal nok holde øje med at du ikke dør fysisk, selvom du muligvis oplever det som om du gør. Bare rolig. Tusinder af mennesker har prøvet at tage svampe og været helt sikre på at de døde. Men ingen af dem døde rigtigt. Du kommer heller ikke på evigheds trip. Al statestik peger på, at du bliver normal igen om nogle timer. Mennesker har taget det her stof i længere tid end sandsynligvis noget andet rusmiddel. Vi har utrolig lang erfaring med det. Bare giv slip og vær i det." Noget i den stil.
Sørg for, at det er en ven der har tid til at overnatte. Det bedste er, hvis I mødes, snakker lidt, aftaler reglerne (vennen kan måske lytte ved døren en gang imellem, evt. kigge ind og tjekke om alt er ok, højst spørge om alt er ok en sjælden gang imellem, men skal ellers kun komme ind, hvis du kalder). Så tar du dit trip. Og først bagefter, når du er landet. Gerne når du har sovet også. SÅ vil det være fedt at have én som du kan fortælle det hele, og som måske kan hjælpe dig med at analysere det lidt.

Det værste der kan ske er, at du går i panik og gør noget dumt. Og det er det, din ven skal hjælpe dig med at undgå. Men KLART bedst, hvis vennen ikke er i det samme lokale. Og bedst hvis der er mørkt og stille. Musik kan være dejligt, og hvis du gerne vil have en dejlig oplevelse, så sæt endelig musik på (noget der er diskret og kan passe sig selv (ikke skal skiftes) og endelig ikke noget med tekster - instrumentalt eller med ordløs sang).
Der er delte meninger om, hvorvidt musik er godt eller skidt. Jeg elsker det selv. Men jeg synes også det er med til at holde fast i den normale virkelighed og med til at gøre oplevelsen behagelig, og det er dybest set ikke pointen med det for mig.
Overvej at have en lydoptager kørende der kan optage hele forløbet. Du vil måske føle behov for at notere dig alle mulige tanker, for ikke at glemme dem. Og det er alt for langsomt og besværligt at skrive. Hav en nem optager. Helst én der kan optage 9 timer lang mp3, så du bare kan tale ud i rummet, hvis du får behov for det.

Det er i hvert fald mine råd. Og jeg er enig i, at det er en god idé at starte med psilocybin svampe, fordi det varer lidt kortere.

Og lad være med at gøre det på et tidspunkt, hvor du har det helt vildt i forvejen (fx hvis der er sket noget tragisk eller du lige har haft et kæmpe skænderi eller sådan noget). Og ingen store beslutninger lige bagefter (som at fri til en eller anden fx).

Medlem

og på tom mave forresten

Junior medlem

edit

Dedikeret medlem

Citat:
Vil alle mene, at jeg stadig bør starte med psilocybin svampe, og ikke meskalin, selvom jeg har en (upåvirket) kammerat ved min side hele trippet?

Jeg er lodret uenig i at psilocybinsvampe er et oplagt begynderstof, men det er svært at rådgive om den slags, da oplevelsen af stoffet selvfølgelig varierer meget fra person til person.
Selv ville jeg foretrække LSD eller en af de psykedeliske phenethylaminer (en af 2C'erne eller meskalin) som begynderstof.

Medlem

Jeg tænker bare psilocybin er en god introduktion fordi det er lidt kortere i det. Men startede selv med LSD og det var da det mest fantastiske jeg havde oplevet. Hvis meskalin kalder på dig, så gå med den.

Musik mæssigt har jeg det sådan her: det er super fedt og kan være med til at "transportere" én i trippet. Men det er også en ting, jeg synes, man kan tabe sig lidt ind i. Altså det vækker alle mulige associationer som man associerer videre på. Men jeg synes også lidt, at man står på nogle andres trip på en måde nogle gange. Og jeg kan komme til at stene over hvorvidt det er mig selv der har tænkt alt muligt fantastisk, eller om jeg bare har set en film inde under øjenlågene som Pink Floyd har instrueret, hvis du forstår hvad jeg mener.
Men eftersom det er din første psykedeliske oplevelse, så vil du nok have lyst til at udforske verden i den tilstand. Kigge på ting, smage ting og lytte til musik. Og gør endelig det.
Men skån dig selv for at gøre musikken til genstand for overvejelser undervejs. Det er ærgerligt, hvis man hele tiden tænker over hvad for noget musik man skal høre.
Og sørg i hvert fald for også at tage noget tid til bare at sidde eller ligge med lukkede øjne. Gerne i mørke. Og opleve alt det der foregår inde i dig selv. For det er der det rigtigt sker, efter min mening.

Lægger du ikke lige et link til en evt. triprapport i denne tråd bagefter? Eller bare skriver hvordan det gik?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Jeg vil sige at du lægger op til en potentiel overordentlig overhaling ! :P
- hvorvidt det er godt eller skidt bliver op til dig at vurdere :-D!

Jeg havde det mest vidunderlige, fortryllende første meskalin trip .. livsændrende ..

Meskalin er MEGET introspektivt - men det er ikke ensbetydende med at det er for stort at rumme som et første trip ...

Jeg kan godt støtte op om at svampe er super cool til begynder/første gangs psykedelisk oplevelse, men for mit eget vedkommende finder jeg stadig konstant ud af "nye" ting fra mit første svampetrip (hjulpet godt på vej af at kunne genopleve det, fordi det blev optaget (vi var ubevidste omkring det blev optaget)) ... Jeg blev præsenteret for HELE LORTET på et enkelt trip, som tilgengæld var så overvældende at der skulle et års reflektion og stakkevis af flere trips til for at få det hele frem ..

Det eneste jeg synes du skal være opmærksom på er at meskalin trippet er MEGET langt, og forvent ikke at du er "normal" i hovedet før du har sovet godt igennem ...
Resten skal nok gå rimelig smertefrit :-) Hvis blot du erstatter frygt med nysgerrighed :-)

Og nå ja! heyo for triprapport "hvis du kan finde ud af det bagefter" :-P
Begge mine meskalin trips var så ubeskrivelige at jeg efter gentagne forsøg valgte at droppe idéen xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]