Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej allesammen...

Jeg fandt et link til en amfetamin-FAQ på Bluelight i en anden tråd, og der er der en interessant gennemgang af hvordan man kan oprense amfetamin (og evt. mdma el. kokain også??) så det bliver næsten helt rent (ifølge forfatter).

Jeg ville derfor høre nogle af kemigenierne herinde, om de eventuelt kan bekræfte at metoden virker? I så fald må man jo sige at det er væsentligt bedre end den gængse acetonevask, som ofte bliver anbefalet her på boadet.

Her er vejledningen:
So the procedure: Put your speed into a flask, beaker or some other container you can heat on a stove (note: use a stove without a naked flame, as these volatile organic chemicals produce explosive vapours). Pour acetone into the container so that the speed is completely submerged in it with a centimetre or 2 of excess liquid and swish it around to dissolve any soluble impurities. Next gently heat the acetone until it boils, and then take it off the heat. Now slowly add (with an eyedropper or pipette) just enough alcohol for all the speed to dissolve - stirring gently until the speed dissolves. If you add too much alcohol you won't get as high a yield as possible so don't add too much. Anything that doesn't dissolve is adulterant and should be separated out by filtration: use 2 coffee filters in a funnel to filter the solution, then cover it so a little air can escape and leave to cool to room temperature. Once it has cooled down you should notice crystals starting to form. Put the container in the fridge, and then the freezer to encourage more crystals to form (i.e., increasing the yield). The slower the solution cools, the larger the dry crystals will be. Once the solution has been freezer cooled, filter the crystals out with some coffee filters, then wash the filtered out solid in the funnel with a few drops of alcohol and allow to dry. Voila, you have pure speed. Save the acetone, it can be reused.

Kilde (ad 19):
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=197113

På forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
"Voila, you have pure speed"

Eller bare amfetamin med alle de ethanol/acetone opløselige stoffer der kunne finde på at fælde ud ved sænkning af temperaturen.
Såfremt der fra filtreres uopløselige cutmidler bliver amfetaminen renere, ja, men ikke "pure".
Til amfetamin kan den nok overgå den simple acetonevask, men jeg tror det afhænger af cutmidler.

Syre/Base ekstraktion er nok mere effektiv end dem begge

Medlem

Okay, så du vurderer ikke at det er muligt at udvinde krystaller vha. denne teknik, med mindre stoffet er forholdsvist rent på forhånd?

Medlem
Brugeravatar

Jo, du vil nok få krystaller, men ikke nødvendigvis af ren amphetamin

Evt. læs Rensning af amf
Der er en del der minder om din metode.(Dit valg EtOH virker fornuftigt)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Metoden her er helt fin til at omkrystallisere ting, der er opløselige et sted mellem sprit og acetone.

Problemet er bare at det er amfetamin ikke rigtigt.
Hvis vi snakker diamfetaminesulfate, hvilket er hvad politiet beslaglægger mest af i dk, er opløseligheden i ethanol 1:500 ... 1g amf : 500g ethanol

at der også er acetone i, er ganske rigtigt fint til at fjerne uønskede mere apolære ting, men også godt til at marginalisere opløseligheden af amfetamin i blandingen yderligere.

Det lyder ganske vidst som om han taler af erfaring - og hvis der er tale om denatureret 90% sprit hvor 8% er vand, er det ikke usandsynligt.
jeg prøvede engang at omkrystallisere noget amfetamin, jeg havde vasket med acetone og ekstraheret med vand, i 96% sprit - det opgav jeg, da mit ~200ml glas blev for lille til de 1,7g materiale..
i den tråd Bauer linker til, er der en masse brugbare idéer, bl.a. Ken Ishii der mener at sprit, med tildryppet vand, er en mulighed

Medlem

Tak for kommentarerne... Jeg prøver at kigge ind i tråden TATP omtaler.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
desuden vil jeg anbefale dig ikke at opvarme acetone medmindre du er helt sikker på hvad du har gang i og har et godt termometer
og ps sådan noget foregår altid i fri luft! eller et stinkskab

Junior medlem

Geografisk sted: Øen
Hvad ville forskellen på noget skod amf og noget sygt amf være?

Medlem

lille-john skrev:

Ikke for at lyde som en nar, men hvad tror du selv, hvis du tænker dig lidt om? :wink:

Der skal selvfølgelig mindre til, for at opnå ønskede effekt jo renere det er :)

Medlem
Brugeravatar

lille-john skrev:

hvad mener du?

Medlem

lille-john skrev:

Hvis jeg forstod dig ret, så er dette mit svar...
Der er ikke forskel på, hvis du sniffer 1 gram "syg" amfetamin, og hvis du sniffer 2 gram amfetamin, som er cuttet 50-50. Du indtager jo den samme mængde. Mange foretrækker den rene vare, simpelthen fordi de så undgår at fylde næsen med kreatin, bagepulver, mel og andet lort der bliver blandet i det.
Dit spørgsmål er sgu lidt kryptisk :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis syg = rigtig god amfetamin, så burde det være mere end rigeligt at sniffe 40mg (dvs der er nok til 25 mand i et gram). Så hvis du skal sniffe et gram af din amfetamin for at blive påvirket, så er det ikke "syg" amfetamin men skodamfetamin.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ja 30-40 mg ren amfetamin er mere end rigeligt til jeg får godt gang i systemet selv med rimelige tolorance....

Medlem

yodawgyo skrev:
lille-john skrev:

Hvis jeg forstod dig ret, så er dette mit svar...
Der er ikke forskel på, hvis du sniffer 1 gram "syg" amfetamin, og hvis du sniffer 2 gram amfetamin, som er cuttet 50-50. Du indtager jo den samme mængde. Mange foretrækker den rene vare, simpelthen fordi de så undgår at fylde næsen med kreatin, bagepulver, mel og andet lort der bliver blandet i det.
Dit spørgsmål er sgu lidt kryptisk :D

Jeg kan godt se logikken i det du skriver, men jeg tror ikke at det helt forholder sig sådan i praksis. Det er min opfattelse fordi jeg tit har oplevet at jeg får et mere fuldendt 'high' på et stof, jo renere det er. Jeg havde engang noget speed som var ret dårligt, og selvom jeg tog meget store mængder, blev jeg aldrig snaksagelig el. specielt speedet, som jeg gør hvis det er renere. Derfor tror jeg ikke helt der er sammenhæng som du skriver, selvom det naturligvis virker logisk.

Junior medlem

TATP skrev:
Metoden her er helt fin til at omkrystallisere ting, der er opløselige et sted mellem sprit og acetone.

Problemet er bare at det er amfetamin ikke rigtigt.
Hvis vi snakker diamfetaminesulfate, hvilket er hvad politiet beslaglægger mest af i dk, er opløseligheden i ethanol 1:500 ... 1g amf : 500g ethanol

at der også er acetone i, er ganske rigtigt fint til at fjerne uønskede mere apolære ting, men også godt til at marginalisere opløseligheden af amfetamin i blandingen yderligere.

Det lyder ganske vidst som om han taler af erfaring - og hvis der er tale om denatureret 90% sprit hvor 8% er vand, er det ikke usandsynligt.
jeg prøvede engang at omkrystallisere noget amfetamin, jeg havde vasket med acetone og ekstraheret med vand, i 96% sprit - det opgav jeg, da mit ~200ml glas blev for lille til de 1,7g materiale..
i den tråd Bauer linker til, er der en masse brugbare idéer, bl.a. Ken Ishii der mener at sprit, med tildryppet vand, er en mulighed

Vil Det sige at det Amf som man ser på gaden faktisk er cuttet 1:500 hvis endda ikke mere :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zero cool skrev:
Vil Det sige at det Amf som man ser på gaden faktisk er cuttet 1:500 hvis endda ikke mere :?

Nej, gade amfetamin er ca. 10-20%, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Junior medlem

10-20% cuttet eller er der kun 10-20% rent amf i det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zero cool skrev:
10-20% cuttet eller er der kun 10-20% rent amf i det?

Det sidste.

Junior medlem

Rimelig nedren...

Admin
Brugeravatar

Det er vist sjældent så meget. Så vidt jeg husker ligger landsgennemsnittet på 8-9%

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]