Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 16:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har gået og tænkt lidt over forskellene mellem et Svampetrip og et Meskalintrip.
Jeg ved ikke om det giver mening at prøve at nå frem til et bestemt ord der kendetegner disse to forskellige stoffer, men foreløbigt er jeg er kommet frem til følgende konklusion: svampe giver mulighed forståelse, og Kaktussen giver mulighed for fordybelse. Disse to begreber er ikke så langt fra hinanden, hænger naturligvis sammen og jeg baserer dette på 3 meskalin trips og ca 20 svampetrips, men det er det jeg har fået ud af det indtil nu.

Så nu er jeg så blevet lidt interreseret i hvordan blandingen af de to mon kunne være, og om de vil modvirke, sløre eller helt opløse hinandens virkning- som jeg virkelig holder af hver i sær. Er der nogen her som har nogle erfaringer her de vil dele?

Med nysgerrig hilsen ..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
eller også kan det være lige omvendt, alt efter hvilket state of mind du går ind i trippet med. Men når du før et svampetrip, f.eks. er så opsat på, at det er forståelsestrip, og ikke fordybelse, så vil du præge trippet i den retning. Prøv i stedet for at droppe alle definitioner af hvad det er. Det er din bevidsthed du åbner for, på, overflladisk set, forskellig vis. Der er overfladiske forskelle, men i bund og grund kan de tage dig de samme steder hen med lidt forskellige nuancer.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret. Jeg forstår hvad det er du siger.
Jeg er helt enig med dig i, at for at åbne helt op for sluserne bør man droppe alle forudindtagede forståelser og definitioner.
Jeg tror nu heller aldrig at jeg er gået ind til et trip med nogen bestemt hensigt. De definitioner jeg er nået frem til er lavet ud fra efterrationalisering og ikke som fordomme, så jeg bruger det egentlig ikke til noget, men det var egentlig også mest for at pointere at jeg har oplevet nogle forskelle, og det måske er disse forskellene. Så først da jeg sad og tænkte på at stille det her spørgsmål her på forum begyndte jeg at reflektere over forskellene. Så ... tilgiv mig for den manglende dybde i analysen. Jeg er enig i at det ikke giver meget mening at definere fællestræk for trips på en type substans, men den del af mit spørgsmål skal måske tages lidt mindre vigtigt.

Så du mener simpelthen at der ikke er nogen nævneværdig forskel mellem et meskalin og et svampe trip? Udover noget overfladisk.
Og hvad er så de overfladiske forskelle? Snakker vi her om det visuelle og om hvordan kroppen reagerer?
Så i din optik ville det så heller ikke give mening at blande de to?

Jeg har tænkt mig at prøve det, med mindre jeg direkte bliver frarådet det fordi det af en eller anden grund skulle være en fysisk farlig cocktail, hvilket jeg nu har svært ved at forestille mig. Jeg tror derimod at de to kunne komplimentere hinanden på en ret unik måde.

Det eneste jeg indtil videre ved er at jeg nok vil vente til et par timer inde i Meskalintrippet med at spise svampene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]