Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 08:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
I dag var mig og en ven nede på misbrugercentret for at få noget information til et kommende projekt vedrørende Alkohol og Cannabis.
Det var en meget lærerig oplevelse med venlige mennesker...
Men der var én ting som en af eksperterne dernede sagde som jeg ikke helt kunne sluge råt. Han sagde nemlig at cannabis rygning bedøvede hjernefedtet, og så forklarede han også at meget cannabisrygning (mere end 2 gange om måneden) resulterede i ødelæggelse af hjernefedtet.

Er det rigtigt? Og hvis ja, kan I så evt. forklare lidt grundigere eller måske komme med et link vedrørende dette emne.

//Knudsen.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Kan ikke hjælpe dig konkret med dit spørgsmål, men jeg kan varmt anbefale jer siden http://www.cannabismyter.dk, som opslagsværk til jeres projekt. Der står utroligt meget om cannabis' virkninger på mennesket, og det er altid bakket op med videnskabelige kilder (i modsætning til ham gutten på misbrugscentret, som jeg tror vil have svært ved at referere til en videnskabelig undersøgelse, der bakker hans påstand op).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad jeg umiddelbart lige kunne finde ang. den påstand:
Citat:
None of the medical tests currently used to detect brain damage in humans have found harm from marijuana, even from long term high-dose use. An early study reported brain damage in rhesus monkeys after six months exposure to high concentrations of marijuana smoke. In a recent, more carefully conducted study, researchers found no evidence of brain abnormality in monkeys that were forced to inhale the equivalent of four to five marijuana cigarettes every day for a year. The claim that marijuana kills brain cells is based on a speculative report dating back a quarter of a century that has never been supported by any scientific study.

Kilde: http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/

Insane psychedelia user!

Morten på 14 skrev:
Der står utroligt meget om cannabis' virkninger på mennesket, og det er altid bakket op med videnskabelige kilder

Nej, det er det faktisk ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]