Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 13:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej psy.
Her for lidt over en uge siden stoppede jeg med weed. Har røget det fast hver dag i lidt over 2 år. Jeg har været nødt til at holde en pause, både fra hashen, men også fra vennekredsen, da vi alle har det med at mødes hos en eller anden hver dag og fyre op, så jeg går lidt rundt alene her for tiden.. Samtidig er jeg også lige stoppet med smøger, som jeg har røget ca. 20 af hver dag i 2 år aswell (har cirka holdt den 1½ måned nu)...

Men nu jeg kan mærke på mig selv, at fra jeg står op, og til slutningen af dagen bliver jeg mere og mere vred, måske ligefrem aggressiv. Jeg er godt klar over, at vreden højst sandsynligt stammer fra det pludselige stop af weed, men på trods af det giver jeg stadigvæk efter for det. Jeg kan eksempelvis finde på at svare min mor vredt igen, hvis jeg føler mig det mindste irriteret. Når jeg skal sove, bliver jeg edderspændt rasende over ting og sager. I går aftes ødelagde jeg et bord ved at slå hånden igennem det (ikea bras).
Jeg er rent faktisk bange for at komme til at gøre nogen fortræd. Jeg kan blive meeeget vred, og ikke rigtig have kontrol over mine handlinger, hvorefter jeg pludselig - helt suddenly - mister al vreden, og bare står og tænker over hvad fuck der lige er sket. Altså kommer det i bølger der går op og ned, som en slags humørsvingninger. Jeg bliver sgu ærligt talt også lidt bange for mig selv, når jeg ikke rigtig føler jeg har styr over mit eget temperament, jeg har jo ikke lyst til at gøre nogen fortræd. Jeg kan ikke gå i byen eller noget, for under påvirkning af alkohol kan det da kun gå galt (bruger ikke rigtig stimulanser mere).

Jeg har tænkt mig at gå til en psykolog i morgen for at få hjælp til at bekæmpe min vrede, men tænkte på at der da må være nogen herinde der har haft det på samme måde, evt. i forbindelse med pludseligt rygestop?

Jeg mærker ikke rigtig til de andre symptomer såsom søvnløshed osv, jeg sover fint om natten. Har dog nogle svedeture nogle nætter. Synes også det er lidt skræmmende at symptomerne melder sig så tidligt..

Mvh. Shamb

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvis det ikke er noget du vil dele, vil jeg naturligvis ikke tvinge dig til det..
Men hvordan var du før du stoppede? Har du altid været temperamentsfuld, og har du brugt hash som et middel for at slippe væk fra hverdagens problemer?
Jeg spørger ikke for at stikke til dig, men mange bruger rusmidler for at koble af fra deres problemer.. Hvis du har gjort det, vil jeg da tro det er meget sandsynligt, at du nu - efter du er stoppet - mangler noget i dit liv.. Du har haft noget at støtte dig til i lang tid, og nu er det pludselig væk.. Problemerne er der måske stadigvæk? Og nu er det hele måske bare lidt for meget, og du ved ikke helt hvordan du skal håndtere det.. Det kan give grimme humørsvingninger, og højt temperament..
Godt du selv har taget initiativ til at besøge en psykolog, det viser du er moden nok til at erkende dine fejl, og se hvornår den er gal.. Al respekt for det! Jeg håber du finder en løsning, hvis intet af det jeg har skrevet har hjulpet :)

Medlem

Der var et tidspunkt hvor jeg røg rigtig meget hash.. hvor der så kom en periode hvor jeg ikke kunne få fat i noget i lang tid.. og jeg kan godt love dig jeg var en tikkende bombe jeg blev meget aggressiv og jeg snerede(stavning?) rigtig meget af folk.. jeg ved ikke om det er en almindelig abstinens men det somom at når man ikke kan få den der ro og afslappethed hash giver og at det er over længere tid man har røget så bliver man meget mere kort lunte agtig.. men det selvfølgelig forskelligt fra menneske til menneske.. kender flere der reagere sådan men jeg kender også nogen der overhovedet ikke bliver sådan :)

Mht abstinenserne melder sig så hurtigt.. så er det i mit tilfælde sådan at efter 1 dag uden hash så får jeg allerede svært ved at falde til ro så jeg kan falde i søvn.. og jeg vågner tit op og min dyne er nærmest iskold pga jeg har svedt så meget og man har bare en klam følelse..

Hvis du føler at du skal have hjælp med din vrede jamen så søg den hjælp du skal have.. men jeg synes du skal gi det lidt tid.. medmindre du føler at andre folks sikkerhed er i fare når de omgås dig.

God vind fremover

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Highroller skrev:
Hvis det ikke er noget du vil dele, vil jeg naturligvis ikke tvinge dig til det..
Men hvordan var du før du stoppede? Har du altid været temperamentsfuld, og har du brugt hash som et middel for at slippe væk fra hverdagens problemer?
Jeg spørger ikke for at stikke til dig, men mange bruger rusmidler for at koble af fra deres problemer.. Hvis du har gjort det, vil jeg da tro det er meget sandsynligt, at du nu - efter du er stoppet - mangler noget i dit liv.. Du har haft noget at støtte dig til i lang tid, og nu er det pludselig væk.. Problemerne er der måske stadigvæk? Og nu er det hele måske bare lidt for meget, og du ved ikke helt hvordan du skal håndtere det.. Det kan give grimme humørsvingninger, og højt temperament..
Godt du selv har taget initiativ til at besøge en psykolog, det viser du er moden nok til at erkende dine fejl, og se hvornår den er gal.. Al respekt for det! Jeg håber du finder en løsning, hvis intet af det jeg har skrevet har hjulpet :)

Før jeg stoppede var jeg også temperamentfuld, men ikke aggressiv på samme måde.. Det føles som om at hvis jeg forsøger at ignorere det og holde det tilbage i mig, så vokser vreden bare på en ubehagelig måde, hvor jeg til sidst føler mig meget utilpas.. Og det er kun nu hvor jeg er stoppet.. Og underligt nok, vokser det jo tættere jeg kommer på aften.
Ja, jeg foretog mig ikke så meget da jeg røg hver dag, lavede ikke dagens gode gerning, sov så længe jeg kunne, stod meget langsomt op, og mødtes så med vennerne, som heller ikke foretager sig noget. Da vi var sammen syntes jeg ofte vi bare sad og sumpede. Vi kunne sagtens have gode dybe diskussioner, og ellers gamede vi på livet løs - men det hele foregik på sofaen. Som en flok viljeløse zombier.
Nu prøver jeg tilgengæld at holde mig beskæftiget, er begyndt at træne igen, træner konsekvent hver 2. dag, og har fået et arbejde. Synes det hjælper når jeg foretager mig noget, men når jeg ikke gør begynder jeg at få det sådan der..

godz skrev:
Der var et tidspunkt hvor jeg røg rigtig meget hash.. hvor der så kom en periode hvor jeg ikke kunne få fat i noget i lang tid.. og jeg kan godt love dig jeg var en tikkende bombe jeg blev meget aggressiv og jeg snerede(stavning?) rigtig meget af folk.. jeg ved ikke om det er en almindelig abstinens men det somom at når man ikke kan få den der ro og afslappethed hash giver og at det er over længere tid man har røget så bliver man meget mere kort lunte agtig.. men det selvfølgelig forskelligt fra menneske til menneske.. kender flere der reagere sådan men jeg kender også nogen der overhovedet ikke bliver sådan :)

Mht abstinenserne melder sig så hurtigt.. så er det i mit tilfælde sådan at efter 1 dag uden hash så får jeg allerede svært ved at falde til ro så jeg kan falde i søvn.. og jeg vågner tit op og min dyne er nærmest iskold pga jeg har svedt så meget og man har bare en klam følelse..

Hvis du føler at du skal have hjælp med din vrede jamen så søg den hjælp du skal have.. men jeg synes du skal gi det lidt tid.. medmindre du føler at andre folks sikkerhed er i fare når de omgås dig.

God vind fremover

Meget præcis beskrivelse af hvordan jeg har det! Ryger du stadig? Hvordan tacklede du vreden?

Prøver som sagt stadigvæk at holde mig for mig selv, har ikke set nogen af mine venner i 1½ uge nu, og det føles sgu lidt ensomt, men det må jeg vel finde mig i xD
Men når jeg logger på facebook etc, får jeg lyst til at svine folk til på det groveste over deres små intetsigende statusser, og får lyst til at slette omkring 90% af mine 'venner' derinde. Raaaaaage :evil:

Nogen der har en idé om hvor længe jeg kan forvente at det står på? Dage? Uger? Planen var egentlig at jeg ikke ville stoppe med weed, jeg ville bare gøre mig ikke-afhængig, hvorefter jeg havde tænkt mig at joints var noget jeg kunne hygge mig med i weekenden, sådan at jeg stadigvæk kan nyde det uden at lade mig fuldkommen styre af det..
Mvh. Shamb

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Good news! Min læge har fundet en psykolog til mig, jeg evt. kan benytte mig af. Jeg vil lige se dagene an, og hvis ikke jeg får det bedre søger jeg lidt hjælper der.
Og så har jeg tilsyneladende inspireret nogle af mine venner, 2 af dem holder pause fra i morgen af, så er jeg i det mindste ikke alene om det hele, og det hjælper nok på det :)

Medlem

Det lyder rigtigt godt at din læge har fundet en psykolog til dig hvis du altså får brug for det ;)

mht spørgsmålet Ja så ryger jeg stadigvæk men jeg ryger langt fra så meget som jeg plejede.. jeg holder mig til at ryge hver weekend eller hver anden.. og det har hjulpet rigtig meget på mit humør og galskaben ikke mindst.. desuden så gør det mig også glad at jeg ikke har "brug" for hashen hverdag men at jeg bare ryger som andre tager i byen hver weekend eller hveranden :)

Måden jeg tacklede vreden på.. hmm ja det lidt svært.. nu er det sådan at min vrede forsvandt efter en måneds tid.. jeg gjorde ikke rigtig noget for at komme af med den.. jeg gjorde bare ting som gjorde mig glad og afslappet.. såsom at gå en tur med hunden eller spille lidt computerspil for at nævne et par.. men jeg kan da huske at jeg prøvede at ta mig selv i det når jeg var ved at koge over.. sådan at jeg liiige tæller til 10 det gør at jeg nærmest får en følelse af at jeg godt kan se at hvis jeg overfuser den her person over et eller andet der faktisk ikke er så galt igen føles forkert på en eller anden måde.. Det kan godt lyde lidt underligt det jeg skriver men sådan er jeg bare sat sammen.. og tja man kan vel sige at det var sådan jeg tacklede det hehe :)

Men altså vi er allesammen forskellig og der findes jo mennesker derude som har et utrolig voldsomt temperament og som virkelig ikke kan styre det.. de har brug for hjælp til at få den under kontrol.. jeg siger selvfølgelig ikke at du er der men som jeg skrev i min tidligere post så synes jeg du skal søge hjælp hvis du føler den er ude af kontrol og at det er i meget lang tid det er sådan.. Det der med facebook kan jeg sagtens følge dig i.. det er sgu meget normalt efter min mening.. jeg gider satme heller ikke at se på de statusser der og sådan tror jeg sgu mange har det

Lige et lille råd.. prøv at gøre ting som gør dig glad få onaneret vreden ud eller skaf dig en kæreste og knep vreden ud i hende (sorry kunne ikke lade vær) - men altså bare et eller andet som du føler gør dig afslappet og giver dig en mere rolig tilværelse :)

Ønsker dig held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]