Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 16:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

HamDer skrev:
Jeg kan stadigvæk mærke det, men jeg tror det er på vej til at blive bedre. Jeg føler mig stadig træt og har svært ved at koncentrere mig rigtigt. Men det er måske egentlig meget normalt? Som sagt føler jeg at det stilner lidt af for hver dag, men så jeres råd er simpelthen bare at jeg slapper af og venter på det selv forsvinder efter en ca. 7 dage efter at jeg røg?

Ja.

Lav motion og spis sundt. Hvis det ikke er væk om en uge til to vil jeg nok kontakte en læge. Hvis din diæt er fucked og du ikke laver andet end at sidde på den flade dagen lang, så kunne jeg forstille mig at eftervirkningerne på hash er længere.

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
HamDer skrev:
Jeg kan stadigvæk mærke det, men jeg tror det er på vej til at blive bedre. Jeg føler mig stadig træt og har svært ved at koncentrere mig rigtigt. Men det er måske egentlig meget normalt? Som sagt føler jeg at det stilner lidt af for hver dag, men så jeres råd er simpelthen bare at jeg slapper af og venter på det selv forsvinder efter en ca. 7 dage efter at jeg røg?

Normalt og normalt... Det er mange dage, men du lader på ingen måde til at være psykotisk, heller ikke med det du har beskrevet. Så længe det stilner af, er jeg ikke bekymret for dig, udover at det er ubehageligt. Som regel hjælper det lidt, når man ved det går over af sig selv. Men jeg vil da absolut råde dig til være forsigtig, hvis du har tænkt dig at ryge igen. Tag måske kun et par hvæs næste gang og se din reaktion dagene efter.

Most of the physical world is unseen.

Svar med citat  
Jeg tror det er frygten der styrer dig :) når man går og er bange for noget - eksempelvis en psykose - går man hele tiden og leder efter "spor" på det, og det kan let ende ud i en slags placebo.

Der sker mange ting i vores krop som vi normalt ikke lægger mærke til - det er først når vi bliver gjort opmærksomme på dem, eller begynder at lede helt vildt efter "spor" på at der er noget i vejen, at vi bliver opmærksomme på det. Prøv at sidde helt stille og mærke om ikke der er en let sitren i din krop? Prøv at slukke alt lyd, og hør om der ikke er en meget let susen for ørene? Luk øjnene og se om der ikke dukker farver op for dit indre blik? Det er små ting som dem der er der hele tiden, men som vi slet ikke lægger mærke til. Vi kan også føle at vi oplever ting bare vi tror nok på det - det er vores hjerne der står for at tolke sanserne, og den kan være utrolig 'suggestible' (dansk ord tak?).

Du er højst sandsynligt lidt bombet ovenpå en ordentlig hash-rus - kan være du føler dig mere træt end normal, lidt tung fornemmelse i kroppen o.lign.. Disse små anderledes følelser kan så have fået dig til at tænke "shit, har jeg fået en psykose?!" og så er du blevet endnu mere opmærksom på dig selv - "Er jeg egentligt koncentreret nu? Plejer at kunne koncentrere mig mere... Fuck mand, jeg har sgu nok en psykose!", det bliver en ond cirkel - fuldstændigt som i et bad trip - hver gang du finder et eller andet underligt bekræfter du dig selv i at der er noget galt, og så begynder du at lede endnu mere.

Så tag det roligt :) du fejler højst sandsynligt ikke noget. Prøv at holde op med at tænke så meget over det; find noget andet at fokusere på og slap lidt af.

Svar med citat  
heeey, jeg ryger tit hash kan ikk rigtig lade vær, for det meste når jeg ryger med mine venner / gamle venner, blir jeg fuldstændig tavs og sten, ved sku ikk hva jeg skal sige eller gøre røgen påvirker min krop, og mine øjne blir heeelt røde, kan jeg få et svar ????? psykose ???

Svar med citat  
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Gæst skrev:
heeey, jeg ryger tit hash kan ikk rigtig lade vær, for det meste når jeg ryger med mine venner / gamle venner, blir jeg fuldstændig tavs og sten, ved sku ikk hva jeg skal sige eller gøre røgen påvirker min krop, og mine øjne blir heeelt røde, kan jeg få et svar ????? psykose ???

Nej, det lyder som helt almindelige bivirkninger ved at ryge hash. Nogle bliver mere ramt af det and andre. Hvis det generer dig, så prøv at ryge mindre eller lade helt være.

Most of the physical world is unseen.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]