Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 10:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er der et filter på din pose? - I så fald, så er det rigelig med udlufting. Hvis der er ikke er noget filter på, så kan du lufte ud en gang om dagen, eller lave dit eget filter i posen.

Svampene skal bare have noget at gro efter, så om du giver dem 1 time eller 20 timer er underordnet. Bare giv dem lys, så snart du har sat dit casing ud i posen.

Junior medlem

Hejsa har et spørgsmål.

Når man skal dunke Growkitet. skal det så være koldt vand fra vandhanen,
eller destileret/bakterie rent vand fra brugsen?

Dedikeret medlem

Det gør ingen forskel i praksis. Jeg har altid brugt vandhanevand, da myceliet på det tidspunkt bør kunne modstå den smule kontaminanter der følger med. I øvrigt tror jeg bestemt ikke at en flaske destilleret vand der har stået et halvt års tid og været åbnet et par gange er synderligt meget renere.

Titel: Re:
Junior medlem

flot opslag:)

rent koldt vand fra vandhanen, eller bakterie rentvand, fra brugsen til at dunke med

Junior medlem

hej jeg har et growkit hvor jeg har været igang i en måned, og der er ikke sket det store. de er nok blevet 2,5-3 cm højst, er der nogle der ved hvad der kan være galt. eller er det normalt? de vokser også kun ude i kanten og ikke i midten af substratet/kagen.

Junior medlem

hej jeg har et growkit hvor jeg har været igang i en måned, og der er ikke sket det store. de er nok blevet 2,5-3 cm højst, er der nogle der ved hvad der kan være galt. eller er det normalt? de vokser også kun ude i kanten og ikke i midten af substratet/kagen.

Junior medlem

Hej alle

Er ny på sitet, men har dog kigget efter gode råd herinde igennem et par år. 8)

Jeg købte fornylig mit første growkit over nettet på at hollandsk site. Jeg har fulgt guiden og placeret kit'et i en 1,25x30 papkasse stillet på højkant, med en lampe med 3 blå dioder i toppen af papkassen. Dog gik der nok 1½ dag inden jeg fik sat dem ind i kassen, da jeg lige sku anskaffe mig sådan en først. Indtil da stod de bare i et mørkt rum med svagt lys fra en loftslampe. Nu er der gået 8 dage siden jeg hældte vandet fra boxen, og syns slet ikke der er sket det store. Der er kommet en smule mere af det hvide puds, men kun i få små klatter.
Derfor spørger jeg nu jer om jeg har gjort noget forkert i processen? eller er jeg bare for utålmodig? Jeg er også i tvivl om hvorvidt at lampen hænger for højt i forhold til kittet?

Jeg har heller ikke fået målt den helt nøjagtige temperatur, men den den ligger hverfald på 23+.

Håber der er nogen med god erfaring der kan svare mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
En papkasse? kan du tage et billed.. har jeg godt nok aldrig hørt om.
Står de bare helt frit?

Men bare vent, der kan gå op til 3 uger.

Junior medlem

tak for svar, håber som sagt bare det mig der utålmodig.
Har lige lidt problemer med at få uploadet billederne fra min mobil, hvordan klare man den? men nej det det var et færdiglavet kit, så de står selvfølgelig i posen der fulgte med. Så har jeg stillet dem i papkassen for at beskytte dem mod andet lys end den lille lampe i toppen. Jeg lufter ud en gang i mellem, men har ikke været så god til at henholdsvis tænde/slukke lampen. Hvor ofte bør man gøre det?

Junior medlem

PS. De kommer også ud en time eller 2 en gang i mellem og får lidt lys og luft.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Om de får en times lys den ene dag og 12 timer den anden dag er fuldstændig lige gyldigt.

- når du siger "de" kommer ud tager du så kittet ud af posen? det skal du ikke gøre.
Luft gerne ud en gang om dagen, eller mere.

Hvordan du får uploadet billederne kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. ;)

Junior medlem

Nej nej, self kommer de ikke ud af baggen, men tager dem lige ud af rummet en gang og får luftet lidt ud. Kan se på en del andre tråde herinde at jeg nok burde have anskaffet mig sådan en let lukkelig plastkasse, men det er vidst for sent nu. Btw skal jeg 2 dage til tyskland her i aften. Er der noget jeg bør gøre for at de kan passe sig selv lidt imens jeg er væk, eller skal jeg bede en kammerat se efter dem?

Thx so far Manze :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså, hvis der ikker er svampe endnu skulle jeg mene at de sagtens kan passe sig selv.
bare luft ud inden du tager afsted, og måske lige sprøjt lidt med en forstøver/ hæld vand i bunden af posen så skulle det nok gå ;)

Junior medlem

Du havde sku ret, Manze ( aka mit svampe-orakel). Så kommer man glad hjem fra tyskland og ser at der er 2-3 små søde pins der lige har stukket snuden frem. Forstøveren hjalp virkelig. Dog er min "kage" ikke dækket af mycelium, der er kun 2 små klatter i hver sin side, men er det ligegyldigt?

Håber snart at se flere. Tak for hjælpen manze, btw lækker triprapport.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det da ikke så ringe endda så, glad for jeg kunne hjælpe.
Og ja, det betyder ikke så meget at det kun er 2 klatter. der kommer mere og mere :)
Og jo tak :)

Junior medlem

Billede

http://img94.imageshack.us/i/dsc0037fu.jpg/

Hey igen peeps. Så skete der sku endelig. Idag er det 3 uger siden jeg satte gang i mit growkit, og har nu opnået resultat på billedet indtil videre på første flush. Ser det ikke meget gennemsnitligt ud? Syns processen har været temmelig længe, men mit kit var åbenbart en "late bloomer". Kan det have noget med temperaturen at gøre? den har ligge på 23,4 som det laveste til 24,5 som det højeste det gange jeg har tjekket.

Men nøj hvor jeg glæder mig, det er spændende hver dag at følge med i. :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

3 uger er nu ikke så ringe.
Og ja, det super spændende at følge med i.
De svampe der kan nu godt tæle lidt mere før du høster ;)
Glæd dig til at trippe, men tråd forsigtigt i starten:
Det ligesom en sø med is på - lige så sjov det kan være, lige så surt kan det være når du bryder igennem!

Junior medlem

Ja, giver dem nok også lige 2 dage mere. Men syns virkelig der begyndte at ske noget efter jeg sprøjtede vand både på indersiden af posen, samt en lille smule på svampene. Har du selv nogen erfaring med det hjælper? Jeg glæder mig virkelig også til at trippe, har dog prøvet det et par gange før, men følelsen af det er noget du selv har skabt giver lige et ekstra plus.

Kan de godt tørre i et skab på avispapir hvis man lufter lidt ud i skabet, eller skal de ligge hvor der er konstant luft gennemstrømning?+

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Ubershroom skrev:
Kan de godt tørre i et skab på avispapir hvis man lufter lidt ud i skabet, eller skal de ligge hvor der er konstant luft gennemstrømning?+

Jeg har altid tørret mine svampe på en afvis der har ligge på gulvet/skab/bord/whatever uden brug af ekstra luftcirkulation udover den der har eksisteret i det lukkede rum - det var virket upåklageligt, og aldrig givet anledning til mug.

Mvh

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Jeg er kommet helt i tvivl, er growkits, med sporer af psilocybin svampe lovlige i danmark?
Og hvis de ikke er, kan man så bare bestille et normalt growkit, og bare skaffe sporer et andet sted fra?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]