Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy,

i weekenden bagte vi en kage (omkring 3-4 gram 100 kr. grammet). Det var bare en normal Amo-kage. Vi var 4 mand, og kagen blev spist. Tre af os har været skæve før, og en har ikke. Efter 1-2 timers tid bliver den uerfarne ven utrolig bange og nervøs. Han sidder og kigger rundt i rummet, og vil gerne hjem hurtigst muligt. Vi andre blev rimelig påvirket, og rusen føltes god.

Var det bare pga. hans uerfarenhed med at være skæv, eller hvad kan denne reaktion skyldes?

Min ven vil gerne spise kage med os igen, men han ved ikke om han tør, fordi han ikke vil prøve den følelse igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det kan være at han på et eller andet plan ikke var helt tryg ved situationen. Eller måske var han faktisk helt bevidst om at han ikke var tryg ved det, men ikke ville sige noget til jer.

Sig til ham at han skal være helt sikker, næste gang han skal være påvirket.

Junior medlem

Okay, det vil jeg så prøve. Jeg har også snakket lidt med ham, og sagde at man bare skal nyde rusen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvis vi antager at i har anvendt 4 gr. til kagen og portionerne var lige fordelt imellem jer, så kræver det ikke så meget at regne frem til at i hver har indtaget 1 gr hash hver. 1 gr hash er en rimelig kraftig dosis i sig selv og især, når det indtages oralt. Hvis vi så minder os selv om, at cannabis indtaget oralt aldrig anbefales til en førstegangsbruger, da effekten nemt kan virke overrumplende og i bund og grund for kraftig, ja så skal der ikke meget til, før sådan en omgang kan fremprovokere forvirring, paranoia og panikanfald hos en rookie..

En anden gang så lav lidt research før i kaster jer ud i sådan noget.. Og hvis jeres ven absolut vil prøve at være skæv igen, så undgå oral administration! Rul en pind med en smule hash i istedet og tag det stille og roligt..

:utfse:

Cannabis entusiast

Junior medlem

Han har røget før, og jeg troede han havde været skæv et par gange (han går på gym ;-).

Vi finder først ud af bagefter, at han aldrig har været rigtig skæv. Vi andre fik 2-3 stykker. Han fik 1.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg synes også i skal prøve at rulle en bette joint istedet, og så lad ham ryge lidt med på den istedet. Det er lidt nemmere selv at styre hvor skæv du ønsker at være, når du ryger. Synes måske også dosisen i har kørt med har været voldsom (taget betragtning at når hashen koster 100 kr./gr så går jeg ud fra det er pænt vildt). Det har nok været for overvældende for en førstegangsbruger. Sørg for at han er tryg omkring situationen hvis i forsøger jer igen.

Medlem
Brugeravatar

Rusen er jo stærkest når man har indtaget THC ved spisning, så det var jo bare dobbelt op for ham.
Kan selv huske jeg var rædselslagen over hvordan min bevidsthed var ændret første gang jeg trillede tjald - jeg tror sgu det er normalt.
Jeg tror det bedste for ham ville være at prøve lidt af en joint og affinde sig med rusen, det handler jo om at acceptere det stadie man er i :))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

McKoger skrev:
Kan selv huske jeg var rædselslagen over hvordan min bevidsthed var ændret første gang jeg trillede tjald - jeg tror sgu det er normalt.

Det er da på ingen måde normal, så længe man holder styr på sin dosis... Første gang jeg indtog det oralt var i form af tre hjemmelavede småkager med 0.1 gr udemærket hash i hver.. Og det blev jeg da skæv af, men ikke ligefrem panisk og paranoid...

Cannabis entusiast

Medlem

"We made brownies, and I'm think were dead!"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Har hørt, at man bare skal drikke vand med sugar hurtigt, passer det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1 gram oralt til en der aldrig har prøvet det før? Det var sgu heller ikke smart drenge. Som sagt er 1g oralt allerede en høj dosis, og så at smide den i hovedet på en uerfaren så kan jeg sgu godt forstå han ikke følte sig god tilpas.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Utrolig som uerfarne cannabis nydere, næsten altid overdosere deres joint, kage, kakao osv.

Find en opskrift at gå efter og lav en research før i smider 4g god tjald i kagen.. i aner jo tydeligvis ikke hvad i har lavet.
0,3g af god kvalitets hash er mere end rigeligt pr. person, især når i ikke er vandt til cannabis rusen, og endnu mere især for jeres ven, som for første gang indtager 1g hash, oralt endda..

Det er både alt for dyrt for ens pengepung, og alt for høj dosis..

Og så vil jeg vove og påstå at i sikkert ikke engang har fået den fulde effekt hvis i bare har lavet en Amo kage, og så nullret hashen i..
Cannabis skal bindes til et fedtstof, og ved en færdiglavet potion kage dej, tvivler jeg på at cannabisen binder sig særlig godt.

Held og lykke næste gang ihvertfald :) og påmind jeres ven om at man IKKE kan dø af cannabis, så bliver han nok lidt mere rolig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BullDuck skrev:
Har hørt, at man bare skal drikke vand med sugar hurtigt, passer det?

Sukker har en tendens til at ligge en dæmper på ens skævert, men den fjerner den på ingen måde... Hvor meget det dæmper skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg sjældent har bemærket det, under indtagelse af store mængder søde sager i en skævert...

Cannabis entusiast

Junior medlem

For at slå en ting fast; vi bagte den ordentligt - ja, vi "bandt" hashen med smøren. Det hele kørte ;-)

Vi puttede måske for meget i, men det var en lærestreg, så næste gang ved vi, hvor meget der IKKE skal i :-)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har personligt lidt tolerance (måske også "naturlig" tolerance), og jeg skal alligevel kun bruge ca 0,2 g til en kop guldkakao. Så som alle andre siger: put mindre i og få mere ud af det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]