Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Okay så må jeg have fat i ham:) Men tak alligevel, jeg har kun gøddet lidt af gangen fordi jeg havde læst et sted at autos næsten ikke skal have noget, men jeg spørger bismann:)

Moderator
Brugeravatar

Farven er på bladene er flot grønt, og der er ikke gødningsbrændemærker, eller misfarvning af bladets forgreninger/vener. Jeg tror det er et 'simpelt' varme/udtørringsproblem, nogle gange deformeres det øverste bladsæt/større blade, mens næste sæt vokser normalt, når bare problemmet ikke fortsætter. Ville tjekke op på temperaturen i dit growområde hvis jeg var dig, hvor temperaturen peaker, typisk lige før pæren slukkes. Et min/max termo evt. også hygrometer, er genialt til at observere sådanne ting, da man kan undersøge de måske problematiske udsving, og så behøver man ikke ligge på lur med termometeret. ;)

Tak for tilliden MaximumG.

Medlem
Brugeravatar

Bismann.. Tak fordi du ville hjælpe:)

Det er mest de nederste blade der er problemet, ved ikke om det gør en forskel. Hygrometer har jeg og det viser 30 og har gjort hvad jeg kunne for at få den op, men det lykkes ikke. Temperaturen er imellem 20 og 24 om dagen tættest på 23, om natten 18-19 grader, og pæren er 56 cm fra planten, og blæseren kører lige på det meste af tiden, ved ikke om der er noget af det dr er et problem?? Planten er 30 cm høj, er i 20 liters spand, og får 200-300 ml hver 2-3 dage. Og gødning for det af og til. Lyset er tændt 16/8. Der bliver luftet ud med frisk luft hver dag. og jeg sprøjter lidt vand på den med sprayer, 2 nogen gange 3 gange om dagen. Jeg ved ikke om der er noget af det der er forkert

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det svært at sige om noget det er forkert.
For vi kender jo ikke luftfugtigheden, fx.
Hvis den nu er 60, og du så sprayer 2-3 gange og det gør at den er 80 - ja, så er det jo ikke så godt.

Men ellers så bare gør som normalt, og hvis planten ikke kan lide den kan du se på den.
Så kort og godt - gå efter hvad planten fortæller dig, og ikke alle mulige guides osv.
(selvom de selvfølgelig er fine som guidelines!)

Medlem
Brugeravatar

manze.. Tak for rådet, men der er 30 % fugtighed, men ja, har faktisk nu jeg kommer i tanke om det sprøjtet den lidt med dansk vand, fordi jeg i en video så at det skulle give mere co2 til planten, så måske det er det der er problemet:) Ha, så er det vist ikke dansk vand den skal ha...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Snabel@ skrev:
manze.. Tak for rådet, men der er 30 % fugtighed, men ja, har faktisk nu jeg kommer i tanke om det sprøjtet den lidt med dansk vand, fordi jeg i en video så at det skulle give mere co2 til planten, så måske det er det der er problemet:) Ha, så er det vist ikke dansk vand den skal ha...

:shock:

Medlem
Brugeravatar

Det vurdere jeg ud fra det ansigts udtryk du der sendte at man ikke skal gøre:) Håber ikke jeg dræbte den ved det:/

Medlem
Brugeravatar

Atami P-K Booster 13-14

Atami AtaOrganics Root-C

Bionova N with azoto

Det her er det gødning jeg bruger, nogen der kan sige god for det?

Medlem
Brugeravatar

Må blæseren egentlig stå og blæse ligepå planten?

Medlem
Brugeravatar

Nogen der ved om man kan beskære planten mere henne i blomst?
Det jeg mener er om man kan klippe alle de store blade af som skygger for alle skuddende uden at det ødelægger og stopper planten?
Har beskåret/prunet den lidt, men kunne godt tænke mig at de store blade som skygger kom væk også.
Har varme problemer med lampen ikke kan komme for tæt på, så derfor ville jeg gerne fjerne dem så de får mere lys nu den er i blomst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hvis du dyrker under HPS behøver du ikke at gøre det.

Hvis du bruger CFL kan du godt gøre det.. men ikke nødvendigt.. jeg plejer at gøre det.. virker fint..

Medlem
Brugeravatar

De er under en hps, men tror nu jeg vil gøre det alligevel, når skudende nu er så små, så må de kunne vokse lige lidt mere inden den er slut:)
Tak for svar MaximumG

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det du skal opveje når du vælger at gøre det er følgende:

Mange progrowers vil fortælle dig at det vil være dumt at cutte bladene af.. især når de ingenting fejler..
Mange vil hævde at bladene er plantens solfangere, og at du dermed, når du cutter dem af, fjerne plantens mulighed for faktisk at gøre det du gerne vil, nemlig at transpotere energi til de buds som du rent faktisk ønkser.

Men har du læst hampdyrkerens Håndbog vil du vide, at det også bliver anbefalet at trimme sine blade hist og her, men KUN (KUN) hvis de sidder lige over nogle skud som i forvejen er store.. dvs.. man skal ikke gøre det for at redde eller forsøge at gøre et skud større.. det kun til gavn hvis skuddet i forvejen er halv stort.

Dertil kan jeg så sige at jeg har set nogle growers som gør det konsekvent delvist pga. pladsmangel, eller lysforhold.. og de har med gavn og fordel fået glæde af at kun benytte sig af plantens små blade. Jeg har selv gjordt det, og fået OK resultater med det. Men prøver nu selv for første gang faktisk at lade være med at gøre det, så skal nok fortælle dig om det har noget at sige, eller ej.

Derudover er der kun en ting at sige.. prøv dig frem.. det den måde du lærer bedst på ;)

Medlem
Brugeravatar

Takker der, så lader jeg være tror jeg, og så næste gang prøver jeg:)

Medlem
Brugeravatar

Så blev den høstet, den gir ikke meget sådan en, eller også er jeg bare ikke så god til det endnu:/

Næste grow bliver nogle forhåbentligt større planter:)

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... y11964.jpg

Medlem
Brugeravatar

Er der egentlig nogen der kan fortælle mig om automatic strains generelt er mindre end almindelig regular/feminized strains?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

selvfølgelig er automatic da mindre.. det siger sig selv? :) ..

Det derfor de kalder Auto's .. Lowlife.. Lowrider.. Lowryder.. ect.. :)

Medlem
Brugeravatar

ser godt ud mate :)

Medlem
Brugeravatar

@MaximumG.. Ja, du siger noget:) hehe.. er stadig nybegynder så vidste det egentlig ikke, tak for info:) Vil nok ikke køre auto´s igen så:)

@Mr.Greenthumb.. mange tak for det, dit eget grow ser også godt ud:)

Junior medlem

Geografisk sted: sydnordjylland eller nordøstjylland
Snabel@ skrev:
Er der egentlig nogen der kan fortælle mig om automatic strains generelt er mindre end almindelig regular/feminized strains?

automatic strains er faktisk fremavlet til at blomstre så snart at planten kan bære blomst, også derfor at planten forbfliver så lav da den går over i bloom næsten inden den er kommet ordenligt igang med sin veggi fase... Dette betyder også at der ikke er så mange safter i planten der kan omdannes til THC og dermed får man ikke så store buds og heller ikke så kraftig effekt ud af det... Så det betyder jo også at i specielt i disse tilfælde kan man ikke tillade sig bare at klippe planten ned og tørre en del af stammen for at få et godt potent resultat men man er faktisk nødt til at høste hele planten og tørre den som den er for at få et procentielt fornuftigt indhold af THC.

Håber det giver bare lidt mening... Er faktisk første gang jeg har forklaret det på dansk... hehe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]