Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 21:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen,
Nu efter et stykke tids søgen efter nogen svampe på markedet, har jeg givet op og nu vil jeg simpelthen prøve bare at gro nogen selv!

Men jeg har lige nogen spørgsmål, som jeg ikke rigtig har kunne finde. Jeg har siddet og læst på emnet i nogen dage nu, og jeg er ved nogenlunde at have styr på det. (tror jeg)

Håber i kan hjælpe mig lidt hen af vejen med nogen spørgsmål!

1. lys! nu har jeg haft 2 grows med skunk, og der skal jo en fandens masse lys til. Men jeg kan forstå at svampe ikke er lige sådan? Ville det være nok med en lille 10-20w sparepære i toppen af en plastik kasse med tæt låg?

2. Lugten. Igen som før, så er jeg vandt til en stank fra skunk, men hvordan med det her? Vil hele min stue lugte af en funghi regnskov eller er det ikke så slemt?

3. Ville i sige go' for at jeg købte 2 stk. "Golden Teacher Spore Syringe" over nettet? De er jo forholdsvis billige, og de er vel klar til at blive sprøjtet ned i en klar kage, ikke?

Det var det, lige for nu! men der kommer sikkert flere spørgsmål hen ad vejen! Nu håber jeg ikke i bare siger "brug søg funk." for jeg synes selv jeg har ledt det jeg kunne, så jeg ville lige spørge jer til råds personligt.

God weekend allesammen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De fleste af dine spørgsmål er blevet besvaret en del gange før på forummet. ;)

1. Nej lys er ikke synderlig vigtigt i processen. Svampene skal blot have en smule lys at gro efter, så om det er en 1 eller 20 timer i døgnet er underordnet.

2. Nej, der er ingen stank.

3. Du kan sagtens sprøjte sporene direkte ind i kagen, men en anden mulighed er at lave flydende medie af dine sporer inden du sprøjter dem i. Du får derved mere medie til at lave flere kager, samt en hurtigere koloniseret kage.

Du kan finde flere oplysninger om svampe dyrkning her:

Samlet viden/guldkorn

Svampedyrkning generelt.

Spørgsmål til growkits/growbox

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Det er ligemeget, hvilket lys du bruger bare at der er lys.. så en "dot-it" lampe vil nok være noget af det billigeste i strøm :)

2. Lugten er ingen ting ift. skunk, jeg kan kun lugte det når jeg høster dem.

3. Ja det lyder meget fornuftigt, og de er klar til brug.

Edit: Der var jeg lidt for langsom :)

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for de hurtige svar drenge! Og jeg undskylder hvis de er blevet besvaret mange gange, jeg skal nok prøve at søge lidt mere i dybden næste gang jeg har et spørgsmål, før jeg bare spørger jer. Så vil jeg få bestilt mig nogen sporer og få bygget mig en gro box.

God weekend venner :)

Medlem
Brugeravatar

Så har jeg fået bestilt 2x 10mL Psilocybe cubensis Ecuador! Lige over 200kr, så det da ikke så galt :) så skal jeg bare ud og have købt lidt perlite, vermeculite, brune ris osv, så jeg kan komme igang hurtigts muligt! Det kan være jeg laver min tråd her til en log. Nu må vi se :) God søndag allesammen

Medlem
Brugeravatar

Så har jeg fået købt lidt ind idag!

Jeg har nu en Rubbermaid kasse, lys og glas til kagerne! Og har fået en mail idag om at mine 20mL Mexico sporer er blevet sendt afsted. Så det går fremad.

Dog undtagen i jagten på Vermiculite og perlite. Jeg har været i to byggemarkeder og 2 dyreforhandlere nu, uden held!
Jeg har så kigget rundt på nettet, men det ender alligevel med at løbe op i 200+kr for at få begge ting leveret.

Når jeg har fået fat i alle ting og er gået igang, smider jeg gerne nogen billeder op hvis der er nogen der skulle være interesseret i det! :)

Hilsen Kasmik

EDIT: Jeg håber det er okay jeg bare spammer min egen tråd, i stedet for at oprette en ny tråd hele tiden! Så der kommer sikkert lidt spørgsmål af og til :P

Senest rettet af kasmik 01 nov 2011 12:50, rettet i alt 2 gange.
Du skal ikke spørge om navne på butikker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg er ked af at høre, at du har brugt omkring 200kr på sporer. Det er spild af penge, du kunne have fået dem gratis (ekskl. porto), men hvis dit projekt bliver succesfuldt behøver du aldrig igen købe sporer - medmindre du vil dyrke en anden art svampe, forstås! Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvordan, men google er din ven.
Vermiculite og perlite kan eBay hvertfald hjælpe dig med.
Lys: hvorfor ikke bare naturligt lys fra et (semi-)gennemsigtigt låg?

Men billeder er altid en god idé, så kan vi bedre give dig optimeringsfifs. Jeg selv er interesseret i at se den kasse du har anskaffet dig, der kan muligvis være et problem med den, men det kan hurtigt rettes op, upload du et billede så ser vi på det :)

- Mr. And

Edit: Hvis du vil omdanne denne tråd til en logbog, så bør du næsten ændre titlen, hvis det stadig lader sig gøre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]