Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg har set jer sige herinde man ikke skal prøve svampe hvis man har dårlig psyke, og mange tanker i baghovedet.
Hvad mener i præcis med det? Er det ikke altid normalt at have tanker i hovedet når man vil prøve noget nyt?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Et eksempel kan være, hvis du har noget følelsesmæssigt 'problematisk' for trippet, som fx sygdom i nær familie.. Ting der ville kunne påvirke hele trippet i negativ retning.
Trips kan forstærke hele følelsesregistret, og derfor også hvis man føler sig fx deprimeret

Begrebet 'set og setting' er noget alle brugere af psykedelika bør kende. Både her på sitet og Erowid er der masser af information om, hvad det dækker over.

Nervøsitet og spænding er dog ganske normalt og man kan vel kalde det en del af oplevelsen.

Edit: Og det siger vel næsten sig selv, at psykiske sygdomme ikke er det bedste set til trips.

Junior medlem

Jeg har aldrig haft psykiske sygdomme... Jeg har haft nogle underlige tanker da jeg var lille, men har altid skubbet det væk, og det har aldrig været fremme...
Jeg er 100% med på set & setting, men tænker bare det ikke kan påvirke ens psyke, udover at give lidt tryghed...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
at vide at der IKKE er en tryg fysisk zone man kan trække sig hen til, kan påvirke ens psyke under trippet - set & setting er alt for din oplevelse, medmindre du da har planer om at lukke dine sanser af fra omverdenen, hvilket ikke er nogen god idé at have i planerne til et første trip... Til gengæld er det godt på to-do listen.... Held og lykke :)

Junior medlem

Jo tak! Jeg vil da prøve at snakke med nogle veninder om det så, og give det et skud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du kan godt forvente at nogle af dine underlige tanker fra din barndom dukker frem igen mens du tripper... bare så du er klar over det.

Junior medlem

Hvad mener du? Det var forskellige slags tanker jo... Det er nok også nævneværdigt at jeg kun har røget hash før, og aldrig taget andre stoffer...

Medlem
Brugeravatar

Mount, af nysgerrighed: Hvor gammel er du?

Junior medlem

18 år

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du fx har haft tanker om at verdenen bare var en illusion og intet eksisterer, men bare har fortrængt dem, så kan du godt forvente at du begynder at spekulere over det igen. Jeg kan ikke rigtigt se hvordan du kan misforstå det jeg skrev.

Junior medlem

Nåeh... Haha jeg var ret filosofisk, men det var nok bare barnetanker tænker jeg...

Medlem
Brugeravatar

jeg vil anbefale dig at finde det sted du finder alder mest trygt
med dine mærmeste venner som du stoler aller mest på !
og læse en masse om svampe
fx om hvordan du styre et bad trip
og hvad du fx kan lave under et trip mit forslag er at tegne,
det kan godt gå hen og blive nogen ret vilde tegninger,

Junior medlem

jeg har en veninde der har prøvet svampe en gang, og hun har prøvet en masse andet som e, og amf og den slags... Hun har godt styr på det, og hun er rigtig åben :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Frugthat skrev:
Et eksempel kan være, hvis du har noget følelsesmæssigt 'problematisk' for trippet, som fx sygdom i nær familie..

Oplevede jeg selv da jeg spiste svampe sidst. Det var så skræmmende at jeg den dag idag, et år siden ikke tør at indtage svampe igen overhovedet som det ser ud nu. Jeg er dybt traumatiseret - Altså ikke til hverdag men når jeg tænker over at skulle æde dem igen stikker jeg af! Så pas nu på, og tænk dig rigtig godt om. Held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mount skrev:
jeg har en veninde der har prøvet svampe en gang, og hun har prøvet en masse andet som e, og amf og den slags... Hun har godt styr på det, og hun er rigtig åben :)

Hendes oplevelser på E og amf kan i ikke bruge til noget. Så hvis hun kun har prøvet det en enkelt gang, og du aldrig har prøvet det før, så er i begge nybegyndere og i burde tage den med ro! Tag en lav dosis og husk at være i trygge omgivelser. Et andet godt råd er: Lad være med at blande det med andet første gang du prøver. Hash fx.

Junior medlem

Morten på 14 skrev:
Hvis du fx har haft tanker om at verdenen bare var en illusion og intet eksisterer, men bare har fortrængt dem, så kan du godt forvente at du begynder at spekulere over det igen.

Det er lidt off topic men vis man har haft sådan nogle tanker syntes du så at man skal holde sig fra psykedeliske stoffer? bla. LSD og Svampe :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stubben skrev:
Morten på 14 skrev:
Hvis du fx har haft tanker om at verdenen bare var en illusion og intet eksisterer, men bare har fortrængt dem, så kan du godt forvente at du begynder at spekulere over det igen.

Det er lidt off topic men vis man har haft sådan nogle tanker syntes du så at man skal holde sig fra psykedeliske stoffer? bla. LSD og Svampe :?:

Kun hvis tankerne skræmmer dig. Ellers så lyder det nu som et fornuftigt mysterie at hitte rede i vha fx svampe :)

Medlem
Brugeravatar

Altså vi har alle den slags abstrakte tanker, og det er helt normalt. Det interessante og afgørende er som Sortsnog siger, hvordan vi forholder os til de tanker vi går med :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
frækfyr skrev:
Altså vi har alle den slags abstrakte tanker, og det er helt normalt. Det interessante og afgørende er som Sortsnog siger, hvordan vi forholder os til de tanker vi går med :)

Klogt sagt.. Enten er jeg mega skæv, eller også giver det der god mening.

Junior medlem

Nu har jeg talt lidt yderligere med hende. Vi går og overvejer lidt forskellige ting, vi er kommet ind på Salvia... Det skulle være hurtigt, ved godt det ikke hører til i dette forum, men har nogle af jer gjort sig erfaringer med det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]