Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 09:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alt om angst hash og stoffer
angst 24%  24%  [ 4 ]
hash 41%  41%  [ 7 ]
stoffer 12%  12%  [ 2 ]
afhændighed 24%  24%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 17
Forfatter besked
 Titel: Angst
Junior medlem

Hej alle sammen.

Jeg har haft angst nu i et par måneder, det er social-angst, Jeg har røget hash nu fast i halvandet år, og bong i ca et år, fast hver dag. Nu ryger jeg kun et bonghovede inden jeg går i seng, men vil gerne stoppe helt. Min kæreste ryger hver dag så det er svært for mig at lade vær. hvad skal jeg gøre?? Jeg har tidligere i mit liv haft en meget slem psykose på 3 dage, som har taget hårdt på mig, jeg fik den efter jeg havde taget kapsler med amf (spist som slik) har efterfølgene indtaget stoffer 4-5 gange. Jeg tror at jeg har fået angst fordi jeg har røget så meget og nok ikke kan tåle det, før i tiden når jeg røg en joint med mine veninder fik jeg det godt, slappede af i kroppen og godt humør. Hvis jeg gør det nu, bliver jeg underlig, føler mig dum og er vildt nervøs og slet ikke mig selv. Hvordan kan det være at det er blevet sådan?? jeg for hjælp med mit angst nu, men jeg vil gerne vide om det gør noget hvis jeg ryger en joint i ny og nær, når mit angst (forhåbenligt) er gået væk??

Hilsen mig :)

Titel: Re: Angst
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er grunden til du ryger inden sengetid fordi du ikke kan sove pga. tankemylder eller er det bare dårlig vane / hygge med kæresten ?

Hvordan har du det ellers når du og dine veninder er sammen om andet end at ryge, hvis i gør det ?

Lyder til du flytter dit fokus indad når du ryger, hvilket gør at du overanalysere dine egne handlinger + danner dig en masse negative tanker om at du opfører dig underligt, føler dig dum etc.

Hvilken behandling er du i gang med ?

Hvordan en joint vil påvirke dig i fremtiden er iøvrigt ret umuligt at svare på :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad er valgmulighederne til?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1. drop alle stoffer (også tjald).

2. snak med din læge.

3. snak med en psykolog/psykiater i en fart.

4. = succes.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hva så har du taget handling eller sumper du stadigvæk i bongen hver dag?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
flyttet til medaljens bagside

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
for det første giver din afstemning ingen mening.
For det andet - en 3-dages psykose? hvad?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
En psykose kan være fra få sekunder til mange år.

Psykoser der være få sekunder til minutter, er i hvertfald et kendt fænomen kaldet mikropsykose i psykiatrien.
En akut psykose forsaget af narkotika kan meget typisk vare 1-3 dage.

Medlem

Altså jeg har det samme.. jeg har også angst nogengange når jeg ryger.. men det kun hvis det kommer bag på mig altså skæverten.. eller fordi jeg ikke rigtig føler mig som mig selv lige på den dag.. du har nok fået dig noget angst fordi du har gået med noget uden du har vidst det og så er det ligepludslig blevet aktiveret af hashen.. du bliver nødt til at lære at leve med den følelse du får når du ryger og ikke tænke "Ååh nej nu får jeg et angstanfald eller nu får jeg det skidt" prøv og grin lidt af dig selv hvis du kan mærke det bliver for meget.. også selvom det føles tåbeligt at grine af ingenting.. bare tving dig selv til at sige "Det ingenting det her det bare hashen der gør mig lidt mere bevidst om hvad der sker i kroppen og det går over snart"

Dog vil jeg sige at jeg anbefaler ikke at du bliver ved med at ryge.. du skal selvfølgelig kun prøve dig frem hvis du mener det er forsvarligt.. jeg har erfaret at et regulært panikanfald imens man er påvirket af cannabis kan være meget svært at kontrollere og på samme tid være meget mere skræmmende da man hurtigt kan få en følelse af at miste kontrollen og tro man er ved at blive skør eller at man er ved at dø.. man har lidt sværer ved at styre sine tanker når man er kraftigt påvirket.. det kræver noget øvelse.. jeg kan stoppe et panikanfald i opløbet fordi jeg har prøvet det så mange gange efterhånden.. Idag har jeg det generelt godt med at ryge en joint i ny og næ.

God vind fremover!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]