Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 12:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Hvor mange gram får jeg på mine 2 Royal Automatics i Alt?
Afstemning sluttede 09 apr 2011 13:47
00 - 10 Gram 8%  8%  [ 2 ]
10 - 25 Gram 12%  12%  [ 3 ]
25 - 50 Gram 31%  31%  [ 8 ]
50 - 100 Gram 42%  42%  [ 11 ]
100+ 8%  8%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 26
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

den er i hvert fald 8 uger gammel nu, men selvfølgelig gik der tre uger på 9w clf til at starte på så det kan jo være at den kan klare tre uger til. Jeg synes også de reklamerede med en stor høst på lige den her sort, men det kan måske blive til lidt mere endnu.

Medlem
Brugeravatar

Fine planter og inspirerene tråd, jeg tror jeg vil prøve at omplante en af mine F1´ere til ren pottemuld og se om det er noget jeg kan styre. : )

Medlem
Brugeravatar

kom nu med en update!!!

Medlem
Brugeravatar

@MaxG

Dit filter og kanalvent. sidder ret godt af vejen, selv med snørebånd. (Der følger aldrig det hele med, selv når man køber kits.)

Pænt monteret, men hvis du ikke lige ved det, så er grøn tråd, Ø 2mm
ståltråd m. plastic 30 meter til 15kr., også anvendeligt, og til meget andet
når man er hjemme grower.

Jeg synes dog, at dine auto'er er lidt længe om at komme i blomst? Så vidt
jeg kan regne ud skulle de være ca. 17 dg. gamle på dine sidste billeder.

Mit eget, tjae af 5 stk. feminiserede auto, så var 2 stk. hanner. De fik et meget kort liv. De andre 3 er pæne tøser nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hey folks og tak for interessen :)

De 2 planter har skam vist køn, tror jeg iøvrigt også jeg har skrevet lidt om på side 2? .. dog har den hollandske problemer.. stammen bliver ikk rigtigt tykkere, og bladene er meget matte/lysegrønne i det, samt visner en smule.. tiltrods for at jeg ER begyndt at gøde.. (den havde problemet før gødningen også) .. ved sku ikk helt hvad der blir af den, men det jo ikke ligefrem fordi jeg mangler plads, så den får lov at stå der lidt endnu, i håb om bedre tider..

Ellers ikk det vilde.. ingen specielle tegn på overgødning eller noget i den dur.. har bare ikke lige haft tid til at lave en update. :)

Kan dog sige at lugten er begyndt... her i morges inden jeg tog i skole, åbnede jeg ind til teltet, bare en lille smule.. og da jeg kom hjem nu her, ku jeg lugte dem i halvdelen af lejligheden.. sååååååååhh.... et eller andet sker der ihvertfal derinde som er godt! :)

Anyways, der smidt billeder på side 1..

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
De 2 planter har skam vist køn, tror jeg iøvrigt også jeg har skrevet lidt om på side 2? .. dog har den hollandske problemer.. stammen bliver ikk rigtigt tykkere, og bladene er meget matte/lysegrønne i det, samt visner en smule.. tiltrods for at jeg ER begyndt at gøde.. (den havde problemet før gødningen også) .. ved sku ikk helt hvad der blir af den, men det jo ikke ligefrem fordi jeg mangler plads, så den får lov at stå der lidt endnu, i håb om bedre tider..

Jeg havde overset det edit på side 2, hvor du nævner at de viser preflowers.

Nu er jeg newbie, og planterne ser pæne ud i mine øjne, men kan problemet
ligge i at du bruger alm. blomsterjord, (som du jo har gjort før), det
'klasker' sammen og så får rødderne ikke luft nok? Lidt sand tilført blomsterjorden, havde hjulpet en del, og så havde det stadig været en billig
løsning. :)

Eller er din blæser ikke kraftig nok?

Jeg skriver det kun fordi andre ikke nævner noget om 'luftproblemer' til rødderne, jeg er som sagt newbie! :)

Det er en skøn duft der breder sig, især når man kan lukke af for den igen
he, he :D

Medlem
Brugeravatar

Du har noget at glæde dig til du:) Har røget det jeg har beskåret af planten de sidste par dage og hold op det er en stærk plante:) Jeg glæder mig til den er færdig og tørret:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe. Ja det er en udemærket plante. Bare en skam den ikke bliver så stor. Ved godt det er en god en plante. Røg noget af den for 1½ år siden. Og det smagte Fantastisk! :)

Lad være med at gå og ryg af den, før den er færdig Snabel@ .. det ender med der ikk er mere tilbage. :P

EDIT:

I dagens anledning blev der lige smidt en ekstra update. ;)

EDIT EDIT:

Kan fortælle lidt om planterne som jeg har oplevet det indtil nu. De 2 Royal auto's er som sagt gået smertefrit, og har været nogenlunde stabile både i deres vækst, og deres kønsbestemmelse (tid mm.) .. så generalt ikk noget problem med dem, andet end at de har fået lidt pletter hist og her, men primært der hvor bladene har haft rørt hinanden. Ikke noget synderligt alvorligt, og ikke noget som ikke kunne fikses. Så det har bare været smukt og dejligt nemt at gå til.

Den ene Royal Auto er begyndt at strække sig lidt i forhold til den anden. Dvs. den ene er lidt højere end den anden, og der er lidt længere mellem noderne og det ser rigtigt lækkert ud.

Den anden Royal Auto er derimod mere kompakt, og har tættere noder, og ser også lækker ud, men dog er der det der problem med bladenen.. nemlig fordi den er så lille og kompakt.. så rører bladenen ved hinanden, måske lidt mere end jeg havde håbet på.. og der opstår de der gullige pletter på dem, hist og her.. dog ikke noget alvorligt endnu, og håber heller ikke det blir alvorligt, men syntes helt sikkert bedre om den hvor der er lidt længere mellem noderne på.

Min hollandske plante, virker som om den er gået totalt i stå.. okay.. jeg skrællede selvfølgelig også størstedelen af dens blade her forleden, primært pga. råd.. ville ikke tage nogen risiko og ville nødigt at den skulle smitte de andre 2 velfungerende planter, så tog alle de berørte blade af, og det nok derfor den virker som om den er gået lidt i eksil.
Har dog bemærket at råddet er mere eller mindre stoppet. Desværre er væksten også, og stammen virker stadig mega tynd.. så tror ikk det er noget der blir til noget.. har dog ikke opgivet håbet.. men sidder lidt og tænker, at det måske ville være bedre at finde et udendørs spot til den, da det faktisk er udendørs frø.. kunne være det ville hjælpe lidt på det.. jeg ved det ikk.. det bare noget jeg går og leger lidt med tanken om at gøre.. nu må vi se. :)

Ellers ikke det vilde.. begge autos har taget imod gødningen med kyshånd, og de har som sagt begge 2 vist køn, og er begge 2 piger.. fantastisk. :) .. har planer om at begynde at give dem blomstringsgødning nu her næste gang når de skal have vand.. og så må vi så se hvad der så sker :)

Overvejer dog lidt at ompotte dem til nogle 6,5Liters potter her på mandag.. når de er 4 uger gamle.. for de virker sku til at tømme potterne for vand alt for hurtigt.. dvs.. jeg vander dem ca. hver 2-3 dag nu.. hvorimod den hollandske går 5-6 dage før den skal vandes igen..

vil det være en helt tåbelig ide? ..

Og er der iøvrigt ikke noget med at når man tager en almindelig plante og smider den i blomst, så fortsætter man med at give dem gro gødning ca. 2 uger inde i blomstringsperioden, fordi den nemlig vokser ekstremt i den periode?

Spørgsmålet jeg søger svar på, er nemlig om det ville være smartere at give auto'sne noget mere vegetativt gødning her den næste uges tid, før jeg begynder at give dem bloom gødning?

nå.. men det var bare en lille bid af hvad der er sket, og hvad der forgår.. :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har lige set de sidste billeder du har uploadet i dag, dine autos ser fine ud, men du har ret i at de er noget spinkle, så konklusionen må være at de mangler en kraftigere blæser.

Mine er langt kraftigere men jeg bruger også en større blæser. Ærgeligt at jeg ikke ved hvordan man uploader billeder, ellers havde jeg gerne vist et par billeder af mine. De er dog noget større da jeg plantede dem d. 23-02,
og sorten er Seedsman feminiseret auto blue, som slet ikke er feminiseret,
som det viste sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Syntes nu de ser fine ud, taget i betragtningen af at de kun er 25 Dage gamle, og kun (KUN) står i 4 Liters potter. :) .. bortset fra den Hollandske der..

Mangler dog stadig svar på, om det vil kunne betale sig at ompotte dem fra 4Liters til 6,5Liters ..Eller om det sku have været gjort fra starten af.. tænker på at det nok er begrænset hvor meget mere de vokser, før de fokusere på blomstringen.

Og så spurgte jeg også om, Det vil være smartere at fodre dem med vegetativ gødning op til 2 uger ind i blomstringen, da de vokser enormt meget i den periode, eller om man bare skal skifte direkte over på blomstringsgødningen fra første preflower.

Mit GHE gødningsskema forslår ihvertfal at man ved normale sorter, altså dem som ikke er auto, blir ved med at give større mængde grogødning end blomstringgødning i helt op til 2 uger inde i selve blomstringen, da planterne vokser enormt meget lige inden de fokusere på at lave buds.

Nogle bud?

Medlem
Brugeravatar

Jeg gjorde det men det hjalp intet:)

Men måske der er noget galt med den gødning jeg bruger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm... Tror sku bare de ryger direkte på blomstringsgødning.. de skal alligevel vandes idag, så kan ligeså godt starte på det :)

EDIT:

Ombestemte mig og fortsætter med at give vegetativ doser frem til på mandag, hvorefter jeg jeg skifter over på 12/12 og sætter hele pisset i blomstring.

Føler sku det er lidt dumt at køre 18/6 for at få den hollandske til at vokse. Den syntes alligevel at have opgivet, så nu må den bære et par gram eller dø..

Næste projekt er allerede bestemt. Det blir Strainen fruit spirit fra Royal Queen.

Syntes lige jeg ville vise hvordan jeg laver min gødning, og så kan i se forskellen på PH-værdien her hvor jeg bor. ;)

Her er mit gødnings-grej og her ses vandet's PH før justering.

Billede Billede

Her ses vandet's PH efter gødningen er tilsat.

Billede Billede

Og så efter tilsat PH-Down.
Billede Billede

Sådan ser dét ud :)

Yderligere EDIT:

Nye billeder fra dag 26 på side 1.

Medlem
Brugeravatar

de to RQueens ser da gode ud:) Du har ret i at den tredje ser ud til ikke være helt med, men det kan jo være det kommer:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror jeg sku ikk den gør.. den ser virkeligt ud til at lide af klassisk overvanding.. og måske har jeg også været lige lovlig hurtig til at vande den så snart muligheden bød sig.. men.. stadig.. de er allesammen blevet vandet ca. samme tid i starten, så det undre mig nu lidt..

Anyways. Overvejer tanken om at toppe mine auto's.. har dog hørt det ikk kan betale sig..

Hvad siger i? .. der ca. 4 uger til høst.. vil det kunne betale sig?

EDIT:
WOW! .. over 1200 Views, og KUN 4 har stemt.. vildt nok! :D

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Tror jeg sku ikk den gør.. den ser virkeligt ud til at lide af klassisk overvanding.. og måske har jeg også været lige lovlig hurtig til at vande den så snart muligheden bød sig.. men.. stadig.. de er allesammen blevet vandet ca. samme tid i starten, så det undre mig nu lidt..

Anyways. Overvejer tanken om at toppe mine auto's.. har dog hørt det ikk kan betale sig..

Hvad siger i? .. der ca. 4 uger til høst.. vil det kunne betale sig?

EDIT:
WOW! .. over 1200 Views, og KUN 4 har stemt.. vildt nok! :D

ville prøve at toppe en af dem og så se om den når at komme sig nok til det kan betale sig... men tror du skulle have gjort det for en uge eller to siden.. :D

Junior medlem

Hvor meget koster sådan et setup cirka? Det ser fornuftigt ud, og jeg er interesseret i at få et ordentligt gro rum. Jeg gad også meget godt vide hvad temperaturen er i teltet, hvor meget det larmer, og hvor effektivt du synes filteret er. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har ikke lige sådan helt styr på temperaturen rent grademæssigt, men det blir ikke alt for vamt.. det kan du jo se på planterne ;) .. Kulfilteret virker okay, det suger okay kraftigt med en 175 m3/h kanalventilator. og lugten udenfor teltet er minimalt..

Den larmer dog okay meget ventilatoren.. er derfor nødsaget til at kører mine lystimer fra 04:00 til 22:00 .. for at ku sove ;)

Ikk at det voldsomt slemt.. tag lyden fra en ny pc'blæser og gang den med en 4-5 stykker.. ikk slemt.. bare irriterende :D ..

Jeg gav ca 2600 plus porto fra england for telt, ventilator, reflektor, pærer, ballast, og filter..

Potterne har jeg selv købt via nettet her i dk, og dem har jeg vel givet samlet 100kr for + porto.. og gødningen gav jeg ca 200 for i sin tid i en butik her i dk, og frøene ja.. dem har jeg også givet 200 for.. og jorden kostede vist en 20ér :P .. pc-blæserne har jeg fået, og bærbaropladeren havde jeg selv :)

CFLén plus relfktor tror jeg jeg gav 550 eller 650 for, plus jeg købte yderligere en rød cfl også på 200watt for ca 450? .. samlet 1100 + porto for det ..

Så alt i alt har mit setup vel kostet ca 4500.. over 2 år..

Medlem
Brugeravatar

Hey G

Ser sgu lækkert ud, hyggeligt at sidde og læse igennem. Må gi' dig ret i at den tredje plante sgu ser lidt tam ud hehe. Jeg ville dog fraråde dig at påbegynde topping så sent i forløbet - du skulle, efter min mening, have smedet mens jernet var varmt ;)
Dog har jeg absolut nada erfaring med auto-flower så jeg er nok ikke den mest kvalificerede til besvare på emnet.

Jeg har til gengæld lige et par spørgsmål eller to. Såfremt man køber auto-flower frø, gror planten og tager kloner fra den, så vil alle stiklinger vil også blive auto-flower, korrekt?
Hvad er din yndlings auto-flower skunk? (Og hvorfor naturligvis ;)

Go ryger Psy

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jenshansen> Vil gå ud fra at hvis man tog en klon fra en autoflower, at alle kloner så ville være autoflowering, Ja! .. men.. hvis man tager en clon af en plante som ER gået i blomst, og man på ingen måder kan tvinge den tilbage i vegge, ville alle cloner altså egentligt bare bruge 14 dage på at slå rødder hvor de egentligt ku have været produktive?

Tror ikk man vil opnå noget med at tage kloner af auto's.. desværre.. men måske tager jeg fejl :)

Jeg har heller ikke toppet planterne endnu, og regner heller ikke med at gøre det. Tanken slog mig bare lige :) .. dog har jeg opgivet den hollandske helt! .. fuldstændigt godnat at forsøge at redde den, så holder en stille og rolig ceremoni for den herhjemme, hvor jeg går og sørger lidt.. men det går nok ;)

Af auto's er det faktisk min første plante jeg har dyrket udover en ukendt auto jeg havde engang.. og umiddelbart bedste bud på markedet ifmo. Der selvfølgelig nogle Auto blueberry derude, og nogle auto white widows, men af dem jeg har smagt, syntes jeg selv at valget falder på Royal Automatic, og det primært pga. dens honning duftende BUD ;)

Medlem
Brugeravatar

Ja se det var også min frygt, man har jo ingen desideret kontrol over auto-flower - den går jo bare igang. Og hvis man endelig valgte at tage en klon tidligt i plantens forløb, ville man så overhovedet kunne klone den. Såfremt man smed den i en bobbler for at slå rødder, ville den jo potentielt set kunne gå i blomst midt i kloningsprocessen. (En mistanke - ikke noget jeg ved med sikkerhed)

Det ku' være at man skulle starte sig en tråd, lyder til at vi kunne få en ordentlig diskution igang. Prøver lige at søge om der er noget info på at klone auto's inden jeg opretter ;)

Du kunne helt klart kunne have fået noget ud af at have toppet dem, uden tvivl. Men så skulle du oss lige ha' været lidt hurtigere ude som sagt hehe :)
Du må ryge en grav-joint, så din Hollænder kan dø med værdighed :D

Jeg ved sgu ikke om auto-flower er noget jeg kunne finde på at boltre mig i, dog er jeg sikker på at det er noget som skal prøves. Om ikke andet bare lige for at mærke på egen krop hvad yieldet bliver, hvordan røgen smager og hvordan skæverten bliver ofc ;) Honning? Nix one - lyder fråderen, kunne helt klart blive en mulighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]