Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 15:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: La La Land
Jeg sad igår og så en optagelse fra national geographic, drugs, inc hed den... Det handlede om methamfetamin, om hvor udbredt og let det var at producere...

De viste på en tidspunkt en scene hvor to mænd blev bustet i at have en hjemmelavet meth lab, bestående af den nye "One Pot Method".... One pot method - en helt meth lab i en enkelt plastic flaske

De forklarede så om hvordan en 3 årig ville kunne lave og alt det bla bla...(selvfølgelig stadig med faren for at lortet explodere)
Det var noget med at få lithium metallet fra batterier, noget ammoniak gødning og så nogle over disken ephedrin inholdige piller (nogle allergi piller mener jeg)

Jeg har så læst en masse om hvordan man fremstiller meth både lab måden og "one pot" måden, men jeg syntes ikke umiddelbart det ser så nemt ud som de konstaterede i serien....

Kan det bekræftes at det virkelig er så nemt at lave meth? og er der nogle herinde der har forsøgt sig med at lave meth ? Jeg mener ingridienserne ser jo meget lige til ud... Jeg forstår heller ikke helt hvad pseudoephedrin er og hvad det bruges til?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tror mere det er et spørgsmål for alkymistens hjørne måske?
Men jo, så også selv programmet, og studsede også over det.
Synes ikke rigtig de forklarer det ordentlig i de programmer, sådan generelt - de har også lavet om coke, heroin, marihuana osv.

Medlem

hov, ja den burde nok være i alkymistens hjørne...

Ah lækkert med de andre emner også, dem må jeg få set..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Der findes dansk medicin som indeholder psuedo, men det indeholder også et antihistamin, som er ret svært at ekstrahere fra. Der har været en tråd her på Psy om den engang. Meth er en af de ting man faktisk kan have en "opskrift" til at følge istedet for en synthese, hvis man kan sige det sådan. Dog er det ret så farligt at give sig i kast med. Selv noget så simpelt som lithium selvantændes, hvis det ikke opbevares ordentligt - Du kan så gætte dig frem til hvordan det er i en kombination af æter og acetone dampe. Det kan lade sig gøre, men jeg vil for alt i verden fraråde det, hvis man ikke har kemi-erfaring. Jeg har ikke selv prøvet at producerer det, og det kommer jeg nok heller aldrig til :P

-Tramper :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Ville det være muligt at bruge medicinsk lithium istedet for det fra batterier? Er klar over at der er fyldstoffer i pillerne, men blot en tanke..

//blazR

Admin
Brugeravatar

Jeg tror altså ikke, du får folk herinde til åbent at indrømme, de har begået kriminalitet, der sidestilles med mord :P

Men ja, det er pænt nemt at lave meth med de rette reagenser. Mange ting er nemme at producere, når man har de rette udgangsstoffer.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
blazR skrev:
Ville det være muligt at bruge medicinsk lithium istedet for det fra batterier? Er klar over at der er fyldstoffer i pillerne, men blot en tanke..

//blazR

Nej. Anvendt som medicin er lithium på saltform (vist oftest som carbonat), og kan dermed ikke anvendes til formålet. Det er nok meget godt. Jeg tror ikke det er rart at indtage et alkalimetal i ren form.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg tror heller ikke det er særligt rart at opbevare det i et ilt rigt miljø hehe

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Lithium er reaktivt for nitrogen såvel som oxygen... men husk nu

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=120356

Lithium i medicin er typisk lithiumcarbonat, og kan ikke bruges.

Medlem

Tænkte også lithium i metal form,
deruover har jeg læst at det skulle kunne opbevares i patroleum

Det kunne være fedt at høre om nogen der havde forsøgt sig med at producere meth

men det ser ikke ud til at være noget brugerne her på psy praktisere så meget :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
hvis der var nogen der havde så ville det nok være temmligt dumt at indrømme det på et offentligt forum syntes du ikke? er sikker på der er nogen der har forsøgt sig med det....

Medlem

Jo det er der vel noget om, jeg syntes bare der er en del der taler om deres erfaringer med at fremstille andre stoffer, amftetamin, ghb, hash og så videre, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes med meth ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tror ikke du finder mange tråde om folk, der indrømmer at have lavet hård narkotika her på forummet. Hash og GHB-produktion er svjv ikke noget politiet straffer helt så hårdt som et amfetaminlab.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]