Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 12:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Hvor mange gram får jeg på mine 2 Royal Automatics i Alt?
Afstemning sluttede 09 apr 2011 13:47
00 - 10 Gram 8%  8%  [ 2 ]
10 - 25 Gram 12%  12%  [ 3 ]
25 - 50 Gram 31%  31%  [ 8 ]
50 - 100 Gram 42%  42%  [ 11 ]
100+ 8%  8%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 26
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Snabel@ skrev:
@potper.. hvor får man fat i sådan en dimmer der? Hvad hedder dem der laver dem? Kan man bruge alle slags dimmer switches?

du kan købe dem i en grow/headshop, men det kan da være de er billigere i et byggemarked :D .
Det er faktisk kun en en lille sort plastikkasse m. en drejeknap (nok et alm. pot((-entio-))meter i), som du sætter til evt. en stikkontakt og heri sætter du stikket til din kanalventilator. Som en timer :) ,
Det virker sgu, og reducerer ikke kun omdr. men også den fandens larm :shock: . En mekanisk lysdæmper, slet og ret!
Samtidigt kan man også regulere temperaturen i sit growroom og så er den jo helt perfekt :lol: , det blir sgu da også kun bedre hen af vejen, ikke sandt?

Nu har jeg vel snart også fået dig MaxG, til at investere i en til den 1'ste, ikke sandt?

Det er tæskelækkert at man kan få gode råd og vejledning her på psy og så kan man også give igen.
Svedigt! :cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er en fan speed controller ikke bedre end en dimmer switch? Mener at have læst et eller andet omkring det..

Medlem
Brugeravatar

Psyduck skrev:
Er en fan speed controller ikke bedre end en dimmer switch? Mener at have læst et eller andet omkring det..

Joee, de er da meget bedre med temp. styring osv. meen så er prisen sgu også pebret. :shock: +795kr.

Så er 125kr. for en dimmer swith mere overkommeligt, også selv om at man kun skal rykke kontakten i 1/10 nøk, når man justerer. Lidt tricky i starten, men man kommer hurtigt efter det, og så er 125kr ingen herregård, de er godt givet ud til et growtelt i vores dimensioner :)

Medlem
Brugeravatar

@potper.. Har fundet og købt en:) Tak for hjælpen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Haha.. helt klart en investering jeg godt kunne finde råd til :) .. kigger efter en, lige så snart jeg får muligheden for det.. :)

Sweeet... Så skal der laves tekno på en helt ny måde! .. KanalventilatorRaid!

Medlem
Brugeravatar

@MaxG
Helt rigtigt du har fanget ideen, helt efter princippet KISS = Keep It Simple Stupid HeHe :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blahahahaha.. :)

Nå men efter alt den snak om at jeg bør køre 18/6 for at få større autoflowers, hvilket jeg stadig lidt tvivler på.. har jeg tænkt at jeg da nok godt kan presse lidt mere end 12 timer ud af timeren.

tænker noget i stil med at køre på fra 07:00 til 22:00 hvilket giver 15 timer.. det vel stadig bedre end 12? :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg prøvede at sætte tiden op fra 18/6 til 20/4 det gav ca. 1/2 cm mere vækst i døgnet, da de gad at vokse i højden, så jo det gør det.

Satte dog tiden ned igen til 18/6, for at de ikke skulle blive stressede.

Kommer der snart en update, de må da gro ret hutigt lige nu?

Medlem
Brugeravatar

@MaximumG - Jeg tror helt klart at et skift til 15 timer (25% forøgelse) vil give en markant forskel. Det er stadig bare et stort forbrug for 2 planter, men hva fa'en ;) Hehe.

Medlem
Brugeravatar

Jeg glemmer til tider, 'i min begejstring' at det kun er 2 planter. Det skyldes
til dels at MaximumG, jo ligsom os andre gerne vil have store planter. :)

Der er jo også lige støj/ro, strøm og udbytte forholdet at tage hensyn til.
Skal næste projekt være auto el. indica/sativa? Har du besluttet dig?
Her er der jo også den velsignede ro at tage hensyn til.

Fik lige en idé MaxG, ved så ikke om det er optimalt. Hvis nu du vælger fx. en sativa dom., kunne man så ikke bare køre den fx. 12-15t i vegge, men med lidt længere vegge, og så bare over i 12t bloom (med velsignet ro). For derefter at høste 5-6 måneder senere, hvis du forstår? :D For så er den jo nået op i højde og har haft den fulde bloom tid! Genialt set ud fra et grow ro ratio :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige smidt en update.

Næste projekt blir som sagt strainen Fruit Spirit, som også skrevet tidligere i tråden ;) .. regner med at få 4 stks ind og køre lige så snart de lowriders her er færdige. :)

syntes ikk de blir så store mine auto's.. tror det hænger sammen med at jeg ikke pottede dem i en stor potte fra starten af.. men eh.. de ser nu stadig lækre ud selvom den ene ikke engang er i nærheden af at ramme 60cm..

den anden tilgengæld er rigtigt godt på vej.

men det samme skete for en ven sidste år.. han havde 3 af dem stående og den ene blev ekstremt lav, men tilgengæld pisse kompakt.. såh.. det nok bare strainen der ikke er HELT stabiliseret endnu.. that's life.

ellers ikk så meget.. et par dage siden sidste update.. beklager.. har haft andre ting at se til :)

EDIT: Lige målt dem.
Den lille er 26 cm
Den høje er 38 cm.

Senest rettet af MaximumG 03 apr 2011 21:45, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mål Idag:

Den lille 29 cm
Den store 40,5 cm

Senest rettet af MaximumG 03 apr 2011 21:46, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ny update på side 1. Søndag den 3 April.

EDIT:

som nævnt har der været nogle små problemer med nogle af de mindre blade. Har taget dem af i håb om at kunne isolere problemet. Vedlagt billeder. I må gerne komme med bud på hvad problemet kan være. På forhånd tak! :)

Billede Billede Billede Billede Billede

EDIT EDIT:

Lige målt tøserne igen idag.

Den lille 30,5 cm
Den store 43 cm

Medlem
Brugeravatar

Det gror jo som ukrudt, det weed.... og det går hurtigt lige pludseligt.

Der er lidt gødnings afsved på kant af bladene, men de minimale små prikker
havde jeg også på et tidpunkt. Det forsvandt hen ad vejen, satte vist gødningsdosen lidt ned. Men om det var det der gjorde udslaget, skal jeg ikke kunne sige.

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Ny update på side 1. Søndag den 3 April.

EDIT:

som nævnt har der været nogle små problemer med nogle af de mindre blade. Har taget dem af i håb om at kunne isolere problemet. Vedlagt billeder. I må gerne komme med bud på hvad problemet kan være. På forhånd tak! :)

EDIT EDIT:

Lige målt tøserne igen idag.

Den lille 30,5 cm
Den store 43 cm

det der ligner en eller anden form for mangel på næringstoffer.. hvis planten selv dræber dem starter de fra spidsen..

men FUCK hvor er de flotte maxiG! :gud: check min nye update..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det burde så IKKE være mangel på gødning i og med det først er noget der er kommet efter jeg er begyndt at gøde.. tror muligvis det har været en lille overgødning hvis noget.. men smed 1 liter vand igennem dem begge igår, for at skylle lidt af den eventuelt store mængde gødning ud.. så.. håber det hjælper lidt. :)

De lige blevet trimmet lidt.. og afventer et par dage endnu før næste update. :) .. skal nok lige smide nogle mål op senere, så i kan følge med i væksten.

EDIT:

Fik ikke taget mål idag, men fik lige taget et par snapshots til jer.

Billede Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Målene idag den 5 April:

Den lille er 36 cm
Den store er 48 cm

Der smidt nye billeder på side 1.

Yderligere har jeg investeret i sådan en fætter her:

Billede

Så den sku gerne komme her engang i løbet af ugen.. blir awsome! :)

Medlem
Brugeravatar

Den ser lækker ud den blæser, bruger selv en stor 'firkantet' BLT. Den er dog taget ud, da stammerne er kraftige nok. :)

Hvordan har du tænkt dig at tørre dit udbytte, når den tid kommer? Jeg tænker især på lugtgener. Inde i dit telt u. lys og med kanalventilator og filter kørende?

Jeg købte et "firkantet tørrestativ", ca. 70X70X10. Den har tyndt stof, og kunne faktisk godt ligne en lille kvadratisk trampolin. Hvis jeg husker rigtigt kostede den 48 kr inde i Kbh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hænger det da op inde i teltet med kulfiltret kørende... alt andet ville da være dumt, når man nu alligevel har en lugtfjerner i form af telt.. :) .. sååh.. men lyset blir selvfølgelig pillet ned først.. ;)

HMMMMMMM... sådan som de vokser er der et eller andet der siger mig, at jeg SAGTENS kunne have nået at toppe mine planter, da jeg havde tanken... :) HMMM.......

de skyder jo som ukrudt.. omkring 2,5 cm om dagen, begge 2...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fik taget mål idag også

Den lille 40 cm
Den store 50 cm

Så den lille haler faktisk lidt ind på den store nu.. de har hele tíden lagt med ca. 12 cm imellem dem, og nu det kun 10.. yay :)

Så mangler den store også bare 10 cm mere for at leve op til kravet om en plante på et sted mellem 60 og 90 cm.. men der jo også lige et par uger endnu. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]