Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har prøvet at ryge den som joints. Smagen meget mærkelig, røgen var okay, kradsede ikke rigtig. Skal siges at det lugter rigtig stærkt, og bør nok ryges udenfor. Af effekter mærkede jeg intet, dog vil jeg absolut ikke udelukke at det kan hjælpe på at huske drømme. Jeg huskede tydeligt mine drømme dagen efter, noget jeg ellers normalt kun formår hvis jeg over længere tid har sat mig det for at huske drømme. Dette kan dog sagtens bare være et ønske om at den skulle have effekt, inspireret af diverse trip rapporter. Dog skal der eksperimenteres mere med planten, før jeg personligt har noget svar.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Bærnelin skrev:
Jeg huskede tydeligt mine drømme dagen efter, noget jeg ellers normalt kun formår hvis jeg over længere tid har sat mig det for at huske drømme. Dette kan dog sagtens bare være et ønske om at den skulle have effekt, inspireret af diverse trip rapporter. Dog skal der eksperimenteres mere med planten, før jeg personligt har noget svar.

Hvis det er det den kan, er det absolut heller ikke nogen dårlig effekt da. :o Ved godt der allerede findes en drømmeurt (kan ikke nosse mig sammen til at finde latinsk navn), men den kræver vist nogle dages brug før den virker ordentligt. Ved faktisk ikke helt om den bare skulle give lucide drømme, eller om den også hjælper til at huske dem.
Hvis der er flere derude som ryger planten så kom endelig med feedback her, er super nysgerrig! :)

Moderator
Brugeravatar

Ambient, jeg har røget og drukket drømmeurt (Calea zacatechichi) nogle gange, den kan gøre det nemmere at få lucid dreams (bevidste drømme) eller det siges det i hvert fald. Det jeg i hvert fald opdagede var, at jeg fik mere mærkelige/ekstreme drømme i nogle uger efter jeg havde røget det nogle dage, skal ikke kunne sige om det har ændret min underbevisthed at jeg selv har fokuseret mere på drømme (det er nemlig også et vigtigt punkt hvis man vil opnå bevidste drømme (lucid dreams) i teorien, altså fokusere på underbevistheden igennem ens drømme.) Det smager dårligt men udholdeligt i henholdsvis joint og joint mixet med lidt tobak. I en kop the med en håndflade drømmeurt der har trukket i 10 minutter er smagen rigtig ulækker, og jeg måtte indse efter en halv time at jeg ikke kunne holde det nede (en af mine venner har kunne holde smagen nede ved at smide urtethe i sammen med, og spise saltede popkorn.) Men det er helt sikkert ikke kæleri for smagsløgene, selvom det sikkert ikke er det store hvis man har prøvet meskalin hvilket jeg ikke selv har.

Medlem
Brugeravatar

Jeg regner med snart (indenfor en måned) at afprøve rygning, spisning og te.

Og meskalin er lort på te, med hensyn til smagen :P

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Undskyld jeg åbner denne tråd efter 2 år, men jeg faldt tilfældigvis over den, og blev meget interesseret i at høre mere om plantens effekter. Hvis nogle af jer herinde skulle have prøvet den siden denne tråd stoppede, så skriv meget gerne :)

Mvh John.

Medlem

Wtf, John.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg melder mig på holdet for interesserede sammen med john - har i fundet ud af noget, drenge? :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Yup ! meget interesseret !
Jeg skaffer mig selv planten så snart jeg kan og prøver lidt, nok først noget rygning
og så spisning, og regner med at gå rimeligt heftigt til den mht rygningen og
skamsuger nok nogle store ækle bonghoveder i mig.

tror faktisk at min mor har et par stykker hvis jeg så rigtigt ved mit sidste aftensmads/nasserøvs besøg.
Tak fordi du rev op i tråden igen john !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi har dem til at gro i vores vindueskarme - de er jo vældig flotte! Jeg har både prøvet i te og at ryge dem tørret, uden nogen egentlig effekt udover en lettere tendens til at falde i meditativ tilstand. Frø kan skaffes alle vejne og de er vildt nøjsomme og lette at få til at spire, modsat dens 'partner': Salvia divinorum.
Coleus omtales blandt indfødte folk, som har gjort brug af hellig salvie, som 'manden' og Salvia D. som 'kvinden'. Det har ført mange til at studere i dens indhold og man kom frem til et diterpen (salvinorin-A er et diterpen) hvilket satte en øget eksperimenteren i gang rundt omkring.
Jeg har ikke hørt nogle updates, men mener at der var en kort rapport om en form for 'gennembrud' med den, som understregede at bladene skulle tørres og ryges ved høj temperatur som Salvia divinorum.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
InnerNetExplorer skrev:
Jeg har ikke hørt nogle updates, men mener at der var en kort rapport om en form for 'gennembrud' med den, som understregede at bladene skulle tørres og ryges ved høj temperatur som Salvia divinorum.

Det lyder lidt spøjst. De fleste beretter at bladene mister effekten ved tørring. Dine egne oplevelser med tørrede blade kunne godt lyde som placebo. Kan vi ikke lokke dig til at prøve nogle friske blade? Vi er jo mange, der venter spændt på flere førstehåndsberetninger.

Medlem

Jeg har netop bestilt nogle frø. Jeg glæder mig til at så dem i nogle potter og følge deres vækst. Jeg lover at lave bioassays ved forskellige doser og poste mine erfaringer når jeg engang når dertil.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Don Karnage skrev:
Yup ! meget interesseret !
Jeg skaffer mig selv planten så snart jeg kan og prøver lidt, nok først noget rygning
og så spisning, og regner med at gå rimeligt heftigt til den mht rygningen og
skamsuger nok nogle store ækle bonghoveder i mig.

tror faktisk at min mor har et par stykker hvis jeg så rigtigt ved mit sidste aftensmads/nasserøvs besøg.
Tak fordi du rev op i tråden igen john !

Jeg venter meget spændt på at høre dine resultater med planten :)

Medlem
Brugeravatar

Er med på en kigger, lyder spændende! :)

Medlem

Jeg skrev for nogle uger siden at jeg ville bestille nogle Coleus-frø og dyrke mine egne planter. Det har jeg gjort. Frøene er kommet, planterne er spiret, og de har fået lov til at vokse i et par uger. Jeg har en potte med bare en, og to potter med mange. Frøene er en blanding af mange sorter.
Spoiler for tre store billeder:
[spoiler]Billede
Billede
Billede[/spoiler]
Jeg glæder mig til de bliver mere busk-agtige, og jeg kan begynde at tygge på bladene :D
Jeg såede lige mange frø i hver potte. Den eneste forskel er, at den potte med kun en plante står lige op af en radiator. Interessant.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har guffet en masse blade fra forskellige Coleus, og ingen gav effekt. Jeg er meget følsom overfor psykotroper, så mit bud er at de er helt og aldeles inaktive, og at folk bliver høje på placebo når de oplever "noget".

Hvis i ikke kan lide grønne tænder og en bitter eftersmag, så er der ikke noget at komme efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gustengul skrev:
InnerNetExplorer skrev:

Det lyder lidt spøjst. De fleste beretter at bladene mister effekten ved tørring. Dine egne oplevelser med tørrede blade kunne godt lyde som placebo. Kan vi ikke lokke dig til at prøve nogle friske blade? Vi er jo mange, der venter spændt på flere førstehåndsberetninger.

Hvis du læser i det link, Jim Fear har forsynet os med, så kan du se, at de forskere, som har isoleret et diterpentin, anvendte tørret bladmateriale. Hvis der er et aktivt kemikalie i, så er det den eneste isolerede kandidat, og den fandtes altså i tørret materiale, så på mig virker det ikke underligt, hvis man kan tørre bladende og ryge dem. Men som sagt, så tror jeg, at effekten kan afskrives som placebo. Jeg har i hvertfald opgivet den.

Medlem

Men bladene er så farverige! De må være psykedeliske! :D
Heh, det kan godt være at der ikke er noget at komme efter, men jeg vil føle manglen af effekt på egen krop inden jeg helt kan fjerne denne plante fra min liste over "things to try".
De vokser ret meget fra dag til dag nu - især den rødlige farve på bladene bliver tydeligere og der kommer flere aftegninger. De er faktisk nogen særdeles dekorative planter!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Beast, go for it. En enkelt rapport kan jo nok ikke bringe sikkerhed i denne sag. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvede at folde nogle blade sammen er holde dem i gummen - der var en lille smule men intet noteworthy... Lidt mere meditativt mindset, og det er der jo eftersigende ved lave salvia d. doser, så det fører os tilbage til 0 igen.

Medlem

Man skal eftersigende bruge 50-70 mellemstore blade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 100 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]