Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Edit: Overskrift og tråd rettet d. 29-03-2011.

Edit Edit: Overskrift rettet d. 04-04-2011.

Edit Edit Edit: Overskrift rettet d. 05-04-2011.

Potpers inde( apoteks )grow

Jeg har længe tænkt på at vise mit lille hjemmeapotek her på psy.

Formålet er fornøjelse :rocking: , samt at blive fri for at tage morfin præparater som Matrifen og Oxycontin. Jeg har Diabetes, Pancreatitis (=
kronisk betændelse i bugspytkirtlen) samt nervesmerter fra skimmelsvamp.

Men først en udstyrsliste:

Budbox på 75X75X160
Cooltube 125X490
250W MH Grow
250W HPS Bloom
250W Digital ballast
Kanalventilator
CTC55 kulfilter
Dimmer Switch (dæmper t. kanalventilator)

...Og så er man jo kørende.

Frøene er Seedsman Feminized Auto Blue, som viste sig ikke at være feminine da 2 blev hanner....! Men på trods af det er jeg positiv og optimistisk. :D

Spirene blev sået d. 23-02-2011 og på deres 1.md. fødselsdag d. 23-03
har jeg taget de første billeder.

Mvh. Potper.

Senest rettet af Potper 05 apr 2011 17:25, rettet i alt 4 gange.

Medlem
Brugeravatar

Her er så billeder fra mine Auto Blueberry's 1.md d. 23-03-2011 føsda hip hurra :cheers: . Imagechack driller (newbie) så i må selv vende dem på højkant.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

De næste er fra d. 28-03-2011, det går hurtigt nu, de har besluttet ikke at
vokse så meget i højden, men budsne blir tykkere og det er jo også det det
drejer sig om. Her kommer mine Flittigfisser :wink:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Og en "topflittigfisse":

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Så stor er jeg:

Billede

Så er der en update her søndag d. 03-04-2011. Tegn på overvanding. Der blev sidst vandet d. 30-03-2011. Bladene er gule og hænger.

Billede

Gult blad. De skal vist ikke have vand foreløbig.

Billede

Den største viste først tegn på over vanding dagen efter. Billedet er dog fra i dag.

Billede

Et par oversigts billeder.

Billede

Billede

Dimmer switch (= lysdæmper), brugt som hastigheds regulering til min kanalventilator.

Billede

Billede

Mandag d. 04-04-2011, den ene viser tydelige problemer i toppen, og jævnt nedad, på nogle blade. De starter med at gulne fra spidsen og opad selv årerne bliver gule.

Billede

...Og et gult blad.

Billede

Autos blev valgt for at komme hurtigt igang, og få noget medicin hurtigt,
her til maj skal jeg igang med 2 indica's, Barneys femin. L.S.D. ude og
Seedsman regulære Ata Tundra inde.
Det skulle have været omvendt, men har fået at vide af en forhandler at
Tundra'en har problemer med at blive færdig i Dk.

Håber i synes om dem. Hilsen Potper.

Senest rettet af Potper 04 apr 2011 07:49, rettet i alt 6 gange.

Medlem
Brugeravatar

hey mate brug imageshack eller sådan noget :) det er meget simpelt.. godt at se nogle seriøse growers :) glæder mig til at se mere..

Medlem
Brugeravatar

De autos jeg er i gang med, skal høstes efter 1 maj, der går jeg i gang med indica inde og ude, men så er der jo lang tid til høst i efteråret og der rækker nuværende grow nok ikke til. :(
Jeg må så igang med nogle feminized auto's til en sommerhøst. Det må ikke være fra Seedsman, de er jo ikke feminime, hvilket andre growere også
har opdaget. Så i er meget velkomne til at komme med nogle gode bud :idea: . Det skal være planter der gror godt, og giver et pænt udbytte omk. +200gr. fra 5 planter. På forhånd tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Tjek Greenhouseseeds ud.. deres strains har vundet mange cannabis cup's og de har lige lanceret en hel ny rækker Auto's.. helt klart værd at give dem et blik :)

Ellers ser det godt ud.. de lige en anelse større end mine.. men jeg bruger så heller ikke cooltube, hvilket jeg godt kunne fristes til at købe.. det jo ikk fordi det dyrt, med en refletor med cooltube på.. hvad? 200kr? .. noget i den stil :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tjekker de autos ud. En cooltube kan du købe for omk. 300-350kr, men
det behøver du ikke, for dine autos vil få fart på nu og vokse op til 4cm
om dagen, det går sgu hurtigt lige pludseligt. Tro mig, det er 'vaste of money' i dit tilfælde MaxG. :)
Med mindre du tænker på at opgradere på et tidspunkt.

Mine autos har strukket sig lidt, fordi cooltube, kanalventilator og filter
ikke var monteret optimalt fra begyndelsen. Jeg købte ovennævnte som et
kit og der var kun 1m pvc flexslange med såee...derfor :D

Moderator
Brugeravatar

Ser udemærket ud Potper :)

Mht. auto's så ville jeg holde mig fra de store frø-firmaer, de har generelt ikke forstand på auto sorter, og er først startet på dem de sidste få år, hvor interessen for auto's eksploderede for at kører med på bølgen. Se på sorter fra små firmaer/personer, som har avlet auto's igennem længere tid, og kender håndværket i det, som f.eks. Mdanzig, Flash, Dutch Breed og Secret Garden Seeds.
Hos de store firmaers auto's ser man alt for ofte hermaer, planter der ikke autoblomstre, hanner i feminized eller i bedste fald bare tyvstjålne sorter fra autobreeders. Hvor sidstnævnte selvfølgelig også bare er dårlig stil.

Medlem
Brugeravatar

Tak Bismann. :D

Det vil jeg så gøre. Jeg hader tyveknægte og især dem der stjæler æren for andre folks arbejde :x

Medlem
Brugeravatar

@Bismann
Jeg har set på Dutch Breed's Short Term Amnesia, den ser ret interesant ud, også billeder fra andre groweres planter. :)
Det er dog vanskeligt, at købe frø fra dem da de pt. kun modtager betaling med MoneyGram og Western Union. Senere skulle det dog blive muligt at betale med kort.
Bisman hvis du ved at der er andre, som forhandler Dutch Breed's frø, så må du gerne sende mig en pm.
Ellers er det rart at se planter fra Dutch Breed, som ikke ligner alle andres, og ikke kun er den samme Auto blue, Auto Blueryder osv. :D

I Dag d. 30-03 har jeg gødet mine planter første gang med Green Sensation.
Såee det blir spændende at se hvor stor en indflydelse det har! :o
I den forbindelse vil der naturligvis komme en update senere, for at se den indflydelse Green Sensation evt. har på buds'ne :D

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Tjek Greenhouseseeds ud.. deres strains har vundet mange cannabis cup's og de har lige lanceret en hel ny rækker Auto's.. helt klart værd at give dem et blik :)

Ellers ser det godt ud.. de lige en anelse større end mine.. men jeg bruger så heller ikke cooltube, hvilket jeg godt kunne fristes til at købe.. det jo ikk fordi det dyrt, med en refletor med cooltube på.. hvad? 200kr? .. noget i den stil :)

jeg skal selv prøve mig med ( hawaiian snow ) staver dårligt.. men den virker vild..

og din planter ser fucking lækre ud per :peace:

Medlem
Brugeravatar

@Mr.Greenthumb.
Tak for komplimenten :D
Jeg har tjekket Greenhouseseeds ud, de har et par interessante Auto Fem., men som jeg skriver til Bisman så er Dutch Breeds autos ret lækre, og får jeg mulighed for at købe nogle af deres frø, ja, så gør jeg det. De er vist ikke feminiserede, men det ser ud til at der ligger et stykke ærligt arbejde bag ved....og, det tæller. Samt at deres strains ser anderledes og forskellige ud, også på billeder fra andre growere.

Der er dog en ting, som jeg ikke kan lide ved Greenhouseseeds frø, og det er at de sælger frø som er forskelligt farvede, det virker poppet og billigt. Tjaee, hvad gør folk dog ikke for at tjene penge? :roll:
Sådan noget har jeg ingen respekt for. Salgsgas :offtopic:

Moderator
Brugeravatar

@Potper Ja, jeg er også blevet småforelsket i Short Term Amnesia, og nej desværre har jeg heller ikke kunnet finde andre forhandlere, i øvrigt villle det også være imod reglementet her på siden. Ellers er Secret Citrus (Secret Garden Seeds) et stabiliseret kryds af dén og en Hindu Kush fra Sensi Seeds, og den skulle gerne være mere tilgængelig.

Medlem
Brugeravatar

Potper skrev:
@Mr.Greenthumb.
Tak for komplimenten :D
Jeg har tjekket Greenhouseseeds ud, de har et par interessante Auto Fem., men som jeg skriver til Bisman så er Dutch Breeds autos ret lækre, og får jeg mulighed for at købe nogle af deres frø, ja, så gør jeg det. De er vist ikke feminiserede, men det ser ud til at der ligger et stykke ærligt arbejde bag ved....og, det tæller. Samt at deres strains ser anderledes og forskellige ud, også på billeder fra andre growere.

Der er dog en ting, som jeg ikke kan lide ved Greenhouseseeds frø, og det er at de sælger frø som er forskelligt farvede, det virker poppet og billigt. Tjaee, hvad gør folk dog ikke for at tjene penge? :roll:
Sådan noget har jeg ingen respekt for. Salgsgas :offtopic:

hehe så lidt mate og tak for hjælpen i min dagbog.. når du siger der ikke er noget arbejde bag ved.. syntes at det virker sejt han har sine egne strains i firmaet..

Medlem
Brugeravatar

@Mr.Greenthumb.
Jeg tror der er lidt misforståelse her. :)
Første del af mit svar skal ses lidt i 'solarie'lyset af min snak med bismann om autos. Jeg kender udmærket Greenhouseseeds og Arjan som ejeren hedder. (Han har også optrådt i div. TV udsendelser om marijuana). Han rejser rundt i verden for at samle frø fra de bedste marijuana strains. Han udvikler sorter på stribe fx. Arjans Haze nr.1, nr.2 osv. Selvfølgeligt ligger der et stort arbejde bag ved. Man kan dog frygte, at der i virkeligheden kun er minimale forskelle i phenotypen bag så mange sorter, således at den største forskel er fx. farvestrålende navne/beskrivelser, og her afveg jeg lige lidt fra Arjan Haze nr.1 osv. men jeg håber du forstår hvad jeg mener.

Men mht. til farvebejdsede M frø, så har det imo intet med seriøs marijuana growin at gøre. Det lugter langt væk af pop og penge.

Hawaian Snow, ja jeg har selv tendens til at falde for et højt thc level, og jeg kunne godt blive interesseret i den indtil han begynder at tale om ph og ec niveau. Ph kan jeg sagtens finde ud af, men med ec værdi så tænker jeg på om jeg kan finde ud af det? :)
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at prøve at vappe(vaporizer) en hawain sativa strain og en bolivia samt en ren jamaica.

Så jeg håber at jeg får nogle af de ca. 10 jamaica frø jeg har tilbage fra Amsterdam i 05, til at spire til mit vinterprojekt. Ud af 5 frø, fik jeg 1 til at spire før mit auto grow, men jeg pottede for tidligt. ( 5mm spire direkte i potte, og det gik ikke :( ). Men så må der da være liv i resten.

Medlem
Brugeravatar

Så er det tid til en update her søndag d. 03-04-2011. Der er nye billeder i
billed indlægget.

De blev sidst vandet d. 30-03-2011, og allerede dagen efter begyndte den største at vise tegn på overvanding. De nederste blade blev blege og begyndte at hænge. :(
De andre er begyndt at hænge i dag, men en finger ned i jorden føles tør.
Så mon ikke de nærmere trænger til rent vand. For en sikkerheds skyld har jeg tænkt mig at undlade at gøde og bruge mindre vand end jeg plejer.

Eksperterne herinde er velkomne til at give en kommentar. For første gang er jeg lidt usikker her. Jeg har sat mig grundigt ind i stoffet, men jeg skal lære og det føler jeg også at jeg gør her. Såe jeg er stadig positiv og 'optimist' :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror altså ikke det der er overvanding.

For det første plejer overvanding altid at vise sig i form, at af det går ud over de nederste blade først, og det blad som du har der er gult i det, sidder rimeligt langt oppe. Så det første der slår mig, er at kigge på stilken som bærer bladet.. og den er lidt rødlig, hvilket er tegn på at den mangler en form for næringsstof.. normalt er bladets stilk nemlig grøn, og jeg tror faktisk det magnesium mangel som er skyld i den slags.

Dernæst skal du tænke på at du er ved at være godt henne i blost nu, og derfor er det også naturligt at planten begynder at opfatte at den snart skal dø, hvilket får den til at trække de sidste kræfter ud af bladenen, i forsøg på at sætte ENDNU flere pastiller, i håb om en sen befrugtning..

Typisk blir ens blade blege i det, i slutningen af forløbet.. så tror altså ikk du skal tænke over at det er overvanding/gødning.. tværtimod.. De ser fine ud, og hvis jeg var dig, ville jeg fortsætte med at gøde frem til de sidste 14 dage, hvorefter du kun skal vande med vand de sidste 14 dage, gerne få det til at passe med at den dag du høster er den dag du sku vande.. så de er helt tørre i potten når du høster og derfor forkorter din tørringstid ;)

Medlem
Brugeravatar

@MaximumG.

Det kan godt lyde meget rigtigt, men bladstilkene har længe været 'rødlige'. først tænkte jeg, at det kunne være en rest fra blueberry genet.

Dagen efter jeg vandede sidst, blev den største bleggrøn i nogle blade, ikke kun forneden men også længere oppe. Men du har alligevel nok ret.
Jeg har glemt at nævne at jeg har lagt nogle leca nødder i bunden af potterne, så de har jo kunnet smide alt det overskydende "foder". Sådan! :D

For en sikkerheds skyld har jeg dog undladt at gøde i dag, men mon ikke der er rigeligt i jorden efter 6 uger? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gider du smide et billede op af din dimmer switch? :)

Medlem
Brugeravatar

Der ligger 2 billeder af min dimmer switch nu.

Medlem
Brugeravatar

Så er der 2 nye billeder af problemer. Planten bliver gul i bladene nu, fra spidsen og så indad. Selv bladårerne blir gule. Det værste er at det også sker i toppen.
Det startede på den nederste 2/3del, og nærmer sig nu toppen. Planterne blev vandet m. 1/2L rent vand hver i går, (og står i 10L potter).
Gødningen er Plagroon Top Grow Box. På dette stadie, ville de normalt få Terra Bloom og Green Sensation.
(Jeg har nedsat mængden af Terra Bloom lidt, da forhandleren sagde, at gødningsfirmaerne gerne vil sælge lidt mere).
Forhandleren påstod det er ligesom alle andre, men Plagroon er nye på markedet, vil gerne have mange nye kunder og derfor lidt billigere end alle andre.
Senere har jeg købt mere Terra Grow og Terra Bloom, så jeg havde lang tid fremover. Da havde der ikke vist sig nogle problemer. Hvis det er alvorlige mangler, så returnerer jeg skidtet, og køber andet mærke.

Meen lad mig nu se hvad eksperterne mener.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]