Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: La La Land
Hey psy,

Jeg var så heldig at mit grow greb den lækre grønne mug, og blev derfor kasseret

MEN, jeg var også så heldig at jeg havde lavet et lidt større glas end de andre, som selvfølgelig skulle bruge længere tid til at kolonisere, og derfor stadig havde sit låg på da de andre gik bort...

Jeg besluttede mig for at forsætte projektet med det ene glas og det er nu blevet til disse fine svampe

http://img688.imageshack.us/slideshow/w ... g1617q.jpg

ja de er stadig i glas, det så ud til at de havde lette med at mugne uden for glasset..

mine spørgsmål er så: Hvornår er det bedst at høste dem? og hvordan får jeg høstet dem som ligesom vokser på langs indersiden af glasset ? og evt gode råd til at tørre og opbevare dem, har læst om mange metoder men ville alligevel høre om hvilket der virker bedst

på forhånd tak

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
du bliver nødt til at smadre glasset for få dem ud nu, er jeg desværre bange for. Kagen skal stå i så sterilt miljø som muligt, hvis du vil undgå mug. Rens evt. din grobox med H2O2 opløsning, tror der er nogle guides til sådan en herinde måske, ellers kan man læse det på den - har ikke praktisk erfaring midlet.... Du kan høste dem når sløret har sluppet stokken, så bliver de ikke meget større, der sker svjv ikke det store ved at de når at smide sporer på kagen.

Medlem

Tak for information, så må jeg jo til at smade glasset :( jeg er bare bange for at der vil komme glasskår i svampene....

Men der er vel ikke andet at gøre :(

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Pak glasset ind i en avis, slå forsigtigt med en hammer på det. Så springer glasskårene ikke vildt omkring, og du kan smadre glasset uden at slå for hårdt.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Derefter kan du "vaske" kagen med en 0,2%(er det ikke det hellige tal?) H2O2 opløsning og dyrke den videre i et nyt medie.

Medlem

Jeg brugte en skruetrækker og smadrede glasset i bunden og pillede så langsomt og forsigtigt glasset af og skyldede kagen i almindeligt vand

alt gik vel, det vælter op med svampe

Her er et billede af de 2 svampe der er vist i op

http://img852.imageshack.us/i/img1630d.jpg/

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
De ser gode ud. Deres sidste livstegn var en sms:D

Medlem

Nu er jeg lige støt på et problem, jeg havde tørret svampene (de 2 på billedet) først 12 timer under en kølig blæser og derefter 24 timer på en avis, de virkede rimelig tørre, så jeg dem lagde dem i en zipbag hver, her næste dag ville jeg så lige tjekke at de var okay, men da jeg åbnede zipbagsne mødte en underlig syrlig, måske kompost agtig lugt mig, og svampene var nærmest våde igen, jeg frygter det værste altså at de skal smides ud.

Jeg har lagt dem til tørre igen, dog adskilt fra de andre svampe jeg har liggende til tørre.... Men samtidig syntes jeg altid at når de tager svampe i film, er de en fugtig klistret masse i zipbag ?

Derudover, klippede jeg et stykke af bunden af stammen (inden jeg lagde dem i zipbags) den var meget blå indeni, jeg vejede det afklippede stykke til 1,2g, skar det groft ud og slugte med cola det uden af tygge... Det gav en meget lille effekt, nærmest tæt på ingen. Kan det være fordi de slet ikke har været tørret helt ?

beklager hvis det er rodet, jeg er stærk påvirket af cannabis :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De har ikke være helt tørre. Det er altid en meget god ide at smide en lille pose desiccant med ned i ziplock posen. På den måde sikre man at svampene ikke går i forrådnelse.

Altså først tør svampene på en avis eller lignede til de er helt tørre. Dernæst smid dem i en boks med desiccant i bunden, og lad dem ligge natten over. Svampene skal være knastørre inden du kan smide dem i en pose til opbevaring. Desuden er det også meget smart at smide en lille pose desiccant i posen er glasset, som du opbevarer svampene i.

Desiccant: Kan f.eks være i form af de små poser som vist på billedet. Ellers kan du også købe det billigt i f.eks matas og lave dine egne poser.
Billede

Bare sørg for at svampene ikke kommer i direkte kontakt med det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
når de er tørre knaser de - ligesom chips.

Medlem

Ah ja okay så tager det da rimelig lang tid at tørre store svampe ? sådan 4 dage, og de stadig ikke tørre

De ligger på en avis

de mindre svampe tørrer dog hurtigt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Personligt plejer jeg at lade dem ligge til de virker tørre, for derefter at lægge dem i en tæt beholder hvor de ligger over - ikke direkte på, men på en "hylde" - en dessicant, dog ikke silica, men noget der er nemmere og billigere at finde. Jeg kan ikke huske hvad det hedder.
Dette fungerer også som opbevaringssted for mig, så er de altid helt tørre og klar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]