Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 09:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Det kunne være meget sjovt at vide hvad folk herinde fra har af udstyr, og typisk bruger til indspilning osv.
Gerne med billeder!

Personligt bruger jeg:

Hardware:

Yamaha Motif Xs 8
Billede

Yamaha MM6
Billede

Yamaha Wester Guitar m. pickup
Billede

Zoom H4
Billede
Ofte på kamerastativ.

Low-end Eurochannels sang mikrofon

'Supreme' høretelefoner fra Aage

Denon Hifi forstærker som jeg fandt i en container for 6-7 år siden, med udemærkede Technics SB-F860 som jeg også fandt i en container.
Anlægget mister den ene højttaler til tider, det er skide irriterende, men så skal det bare have en flad, og der skal skrues op for input og flås lidt i volume knappen...

Computeranlæg:
Logitech MX550
Billede
Som jeg efterhånden er ved at være træt af..

Cubase 5, Reason 5

Erdinger hvedeøl
Billede

Site Webmaster
Brugeravatar

Samme instrument som Lisa

Hvis du ikke ville have den slags åndsvage ting i tråden kunne du bare have smidt den i Art :P

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rbp skrev:
Samme instrument som Lisa

Hvis du ikke ville have den slags åndsvage ting i tråden kunne du bare have smidt den i Art :P

Hah, ok.... Jo men jeg vidste ikke lige om den hørte til dér, det er jo ikke fordi jeg har lavet noget...

Men flyt den gerne lige hvis du gider :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Fin idé til en tråd.

Har desværre ikke været produktiv når det kommer til indspilning i lang tid. Hvilket der skal laves om på!!! Men her er det meste af mit grej i hvert fald.

M-Audio KeyRig 49
Til midi indspilning. Kan lige være på mit skrivebord hvilket er super smart.
Billede

Casio PX 110
Kan også bruges til midi indspilning men bruger det egentligt mest bare til at øve på.
Billede

Tascam 144
Udemærket interface lydkort med direkte indgang til f.eks. guitar
Billede

Min mic som er en kopi model. Fungerer egentligt fint nok både til sang og instrumenter
Billede

Phonic mixer ikke helt denne her, men tæt på. Egentligt ret ringe men den er nødvendig i visse situationer.
Billede

Af software plejer jeg at bruge Sonar 6 og Reason. Reason er et fedt program for mig da jeg ikke kan overskue at bruge alt for meget tid på at sætte mig ind i elektronisk musik. Endnu i hvert fald.
Billede
Billede

Ud over det har jeg 4 guitarer og 3 guitar forstærkere. kan være jeg smider billeder op senere, ellers er nogen af dem i den glemte guitar grej tråd.

Edit: havde lige glemt at jeg også har en håndhold zoom optager dog kun H2'eren. Har været utroligt glad for den i mange forskellige sammenhæng, ærgrer mig dog lidt over at jeg ikke købte H4'eren i sin tid.
Billede

Senest rettet af Kvart 06 apr 2011 00:27, rettet i alt 1 gang.

Site Webmaster
Brugeravatar

Flyttet til Art.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ooh... Grejsnak :P Hehe, hmmm, jeg har adgang til stort set alle de instrumenter jeg vil, men hvis det drejer sig om de ting vi ejer, hmmm - here goes :P i erhvervet rækkefølge.
Billede
Billede
Tama superstar - ejer desværre kun en basis Paiste 502 bækkenserie til det - men fik dog taget mig sammen til at udskifte chrashet med et 17" Zildjan K-series, dark thin chrash - mmmmm, warm sound :P
Guitar fra Crafter.
Billede
og
Billede
Ikke samme mærke godt nok...

Da jeg så købte min macbook, startede jeg med Logic pro 8 - men jeg er mere eller mindre gået over til Abletone live 8, med Logic pro 9 til mixing og mastering.
Jeg har 2 midi controllers: M-Audio Oxygen49 og en korg nanopad
Billede
Billede
Mit audioudstyr består af:
Konnekt 24D fra tc electronic
Billede
AKG k271 MKII
Billede
Zoom H1 - lidt noget plastiklort - men den optager trods alt udemærket stereo i 24 bit - så jeg venter med at beklage mig til den falder fra hinanden :P
Billede
Og sidst, men ikke mindst - mine darlings: ADAM A7
Billede
Jeg ejer ingen almindelig mikrofoner pt. men har adgang til at låne både ribbon, instrument og kondensator mikrofoner, så det gør jeg, indtil jeg får råd til lortet :D

Har ikke helt besluttet mig for det næste køb endnu - men tror at det bliver enten en hardware sampler, eller måske en lille analog modular synth. :P
Nice - kan fornemme at det her bliver en god tråd...

P.S. Hvornår skal jeg komme og lege med din Motif Xs 8 Hardts? :D

Medlem
Brugeravatar

Har for nyligt erhvervet mig dette lydkort:
Billede

Købte det her for længe siden ved et heldigt sammentræf af lav pris og ualmindeligt mange penge på kontoen.
Billede
Korg Trinity

En blokfløjte
Billede

Dette keyboard byttede jeg mig til for et Korg Z1 og en stor pose penge. Det har især vidunderlige synth lyde, som kan manipuleres helt ned i de mindste detaljer.
Billede
Korg Triton

Af software bruger jeg Fruityloops 6
Billede

Fruityloops 9:
Billede

Sonar 4
Billede

-Og Cubase LE til indspilninger:
Billede

Derudover han jeg også Reaktor 5, men jeg har ikke været istand til at få lyd ud af programmet endnu.

Jeg har 3 gamle sony højtalere som jeg ikke har kunne finde billeder af... Pga. min elendige forstærker spiller alle højtalerne i venstre, hvilket gør det at panorere til lidt af et skud i tågen. :P

Moderator
Brugeravatar

Wow, hvorfor så mange DAWs? For mere unik lyd?

Medlem
Brugeravatar

hvad er DAW's?

Moderator
Brugeravatar

Digital audio workstation.. Altså din produktions software...

Medlem
Brugeravatar

aarh :) Mit setup er virkelig fucked. Hvis jeg havde mere CPU power ville jeg bruge FL 9 til trommeprogrammering, synthesizer komponering, mixning osv. Men hver gang jeg f.eks. laver en bassline med et plugin i FL 9 begynder det at skratte helt vildt, og jo flere instrumenter og effekter jeg bruger, jo mere skratter det. Det kan blive så slemt at jeg ikke kan høre andet end støj.. Det eneste jeg egentlig bruger FL 9 til, er til at skabe atmosfæriske passager og enkelte basslines med et Toxic Biohazard, og et Sawer plugin. Problemet med støj har jeg også i FL 6 hvori jeg normalt producerer, men ikke i lige så høj grad som i FL 9. Sonar 4 bruger jeg hovedsageligt når jeg vil komponere orkestrale melodier. Jeg har et Edirol Orchestra DXi plugin som jeg kan bruge i Sonar 4 uden problemer. Jeg ville i princippet kunne bruge det i FL 6, 9 og nok også Cubase LE (har ikke forsøgt) men plugin'et er så stort at ingen af de FL programmer jeg har kan håndtere det. Cubase LE bruger jeg som skrevet til indspilninger. Endnu engang må jeg erkende at jeg i princippet kunne bruge FL 6, 9 og Sonar 4 til dette formål, men det lader ikke til at nogen af disse programmer kan håndtere det. De skratter og brokker sig ufattelig meget når jeg forsøger, især i Sonar 4 hvor metronomen pludselig begynder at lave random off beat rytmer når jeg trykker REC :P Det er virkelig noget bøvl at arbejde med så mange programmer, for alt hvad jeg laver udenfor Fl 6 skal eksporteres, og derefter importeres i FL 6 som samples, dette har selvfølgelig både fordele og ulemper, men damn hvor kan det blive kompliceret en gang imellem. Jeg ved ikke om det er audio driverens indstillinger (jeg bruger ASIO) manglende RAM, eller et for svagt internt lydkort der er problemet. Jeg har ikke særlig godt styr på det tekniske mht. computere så jeg har svært ved at pinpointe problemet. Min PC burde være hurtig nok til at køre alle programmerne problemfrit... måske er det Windows Vista :evil: der trækker min computers ydeevne med sig ned i sølet.

Hvis der er nogen som har forstand på dette, må de hjertens gerne oplyse mig om hvorledes jeg kan udrede problemet :*

Moderator
Brugeravatar

hehe, hardware problemer er en bitch - døjer selv med lidt forsinkelse både på min midi in/out, og på de audio optagelser jeg laver - heldigvis kan det oftest rettes ved blot at flytte optagelsen en my fremad... Du skal prøve at tage et kig i dine options og sætte din samplerate lidt op (eller ned?). Hvis den ligger mellem 512 og 1024 så burde det ikke være problemet, men prøv at rette på den alligevel og se om det gør en forskel... Derudover ville jeg også sørge for at der ikke kører nogle programmer i baggrunden som tærer på CPU'en. Det er de eneste råd jeg lige umiddelbart kan komme på...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Hjørdis: ville også kikke på sample rates, det kan også hjælpe på midi forsinkelser. Jeg kan også kraftigt anbefale dig at "freeze" dine digitale spor og digitale effekter, for som du selv siger når man roder med meget af den slags på en gang begynder det at tære en del på krafterne. Ved kun hvordan man "freezer" i sonar, hvor man under "synth-rack" trykker på iskrystal ikonet. Kan ikke lige hjælpe dig i de andre programmer men er sikker på at det kan lade sig gøre på en eller anden måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Digital audio workstation.. Altså din produktions software...

Ahem, en DAW kan også være en hardware synth som står for sig selv (som eks. en workstation-synth), såvel som det kan være både dine keys' og din software til sammen. men nok om det detalje knepperi ...

Udover det så er det mega hyggeligt og høre hvad I ligger og roder med, og Snoezel og Hjørdis - I kommer bare forbi en dag, så tager vi en lille jam / hyggeaften :).
I øvrigt alt for fed jam der blev postet her for nogle uger siden, var det dig Snoezel? Jeg havde travlt og havde ikke overskud til at kommentere..

Personligt bruger jeg min Motfif som lydkort (via Firewire), og er komplet fri for latency problemer på den måde :P. Som regel har jeg heller ikke oplevet problemer med hak i musik selv jeg læsser GB samples ind i f.eks. Reason.
Jeg kører med en Quadcore pc men med 'kun' 4GB ram. Det er jo ikke så meget igen efterhånden.

Hvad har du af computer Hjørdis?

Moderator
Brugeravatar

Kvart skrev:
Jeg kan også kraftigt anbefale dig at "freeze" dine digitale spor og digitale effekter, for som du selv siger når man roder med meget af den slags på en gang begynder det at tære en del på krafterne.

Jeg kan også godt lide at bruge freeze funktionen - men det er desværre én af de punkter hvor Ableton har slacket lidt tror jeg, man kan nemlig kun freeze tracks hvor man kun bruger de indbyggede vst'er og man ikke sidechainer noget som helst på tracket, hvilket er pænt irriterende når man vil arbejde med dynamik...
Citat:
Udover det så er det mega hyggeligt og høre hvad I ligger og roder med, og Snoezel og Hjørdis - I kommer bare forbi en dag, så tager vi en lille jam / hyggeaften .
I øvrigt alt for fed jam der blev postet her for nogle uger siden, var det dig Snoezel? Jeg havde travlt og havde ikke overskud til at kommentere..

Det jeg klar på, måske påsken? :) Det var vist mig der stod for den jam ja, vi har også gang i en elektronisk jam. Vi diskuterer dog pt. om der skal laves mere på den, men jeg er sådan lidt imod, da det ligesom ikke er en jam mere når man laver lagkage på den...

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvad har du af computer Hjørdis?

Jeg har en Acer Intell Pentium. 3000 mega Hertz, 512 DDR2 Ram, 160 GB. Den er ca. 3 år gammel.

Jeg er også klar på at mødes til en jam eller hvad det nu bliver :) Jeg har bare ikke mulighed for det før næste måned en gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cool I er friske. Påsken var umiddelbart fint for mig, men hvis Hjørdis ikke lige kan der kan vi evt. bare finde et bedre tidspunkt.

Hjørdis skrev:
Jeg har en Acer Intell Pentium. 3000 mega Hertz, 512 DDR2 Ram, 160 GB. Den er ca. 3 år gammel.

- Ahh, ok. Så kan jeg godt forstå hvis det kniber lidt med samplingen her og der :)
..Og du kører også Vista kan jeg se nu. Geez det kræver jo min 2 GB bare for at køre nogenlunde ordentligt i sig selv :(..

Medlem
Brugeravatar

Enhver weekend i næste måned ville passe mig fint :) den her måned er desværre bare udelukket for mit vedkommende.

ja, Vista er virkelig noget lort. jeg må få installeret XP i stedet for. det burde hjælpe rigtig meget :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Juul Anderson bambino pianette (lille piano)
Fender Rhodes MKII 1976
Roland JC-120 amp
Yamaha orgle
Hammond Lesley (har lige fået den her op og kører, efter den stod og samlet støv i næsten to år)
Santana "børne" spansk guitar (fandt den i gården, mega fed og mega skod :)
Ibanez V72ECE Black western
Pirrela mini harmonika
Blandet tingeltangel, percussion og circuit bended legetøjs instrumenter.

Elektronisk setup:

Audacity (brugte en cracket version af Wavelab før i tiden, men gik over til Audacity da jeg synes gør arbejdet lige så godt gratis)
Ableton live 7 (regner med at købe en upgrade nu her, hvor man får Max for live med for 50% Det ku være sweet)
Native Instrument Reaktor (det her program her jeg været fuldstændig solgt til, siden jeg hørte det første gang)
NI FM8 (fremragende til støj, og god arpeggiator indbygget)
NI Absynth (god granular/hybrid synth)
NI Massive (ynglings wavetabel synth og fantastisk mulighed for routing af LFO, envelope)
NI Battery (fremragende drum sampler)
NI Kontakt (bedste softsampler)
NI Guitar Rig (bruger egentlig mest dens båndekko simulation og spring reverb, men bruger den selvfølgelig også til guitar og rhodes)
Ni B4 (herlig hammond B3 simulation)
G-Sonique Alien303 (TB-303 simulation)
Intelligent Sounds & Music Bazzism (psytrance/techno drumkick synth)
Spectrasonic Omisphere (vellyd)
Spectrosonic Trilian (bedste software bas rompler)
Sonic Charge - Synplant (skør støj generator og drumsynth)
Sonic Charge - µTonic (classic drumsynth)

Derudover resten af NI komplet bundlen, som jeg aldrig rigtig bruger,
og lidt blandet software jeg ikke har betalt for (bl.a. Waves og Logic pro)

Mangler egenlig en eller anden classic subtraktiv softsynth

Hardware og midihalløj:

Novation SL-Zero
2 stk M-Audio Oxygen8
Roland Pc-120
Korg Triton Prox
Roland Jp-8000
Roland PD-5
behringer FCB1010
Access VIRUS A
Max Me DJ

Også bruger jeg også min "partners" synths, som jeg laver musik sammen med:

Roland DC-50
Roland DC-20
Roland JD 800
Korg Karma
Kurzweil K2000
Nord Modular G2

Studie:

RME Multiface II
ESI monitore
Yamaha 01V digital mixer
Lidt blandede microfoner og andre lydkort og halløj

Next:

Dynaudio monitore
ELektron Octrack (og Monomachine en gang i fremtiden)
Access Virsu TI

Og nok også Akai Apc40 hvis jeg kan finde en billig brugt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hardware:

MacBook Pro
Mackie Onyx 820i (fire wire lydkort og mixer)
Presonus studio chanel (forforstærker, compressor og EQ)
Behringer Tube Utragain Mic 100 (forforstærker)
Sony PCM-D50 (håndholdt stereo recorder)

Mikrofoner:

Supreme TU-97 (tube mikrofon)
Gall Audio LD-5 (kodensator mikrofon)

Instrumenter:

AxiomPro49 (midi controler og keyboard)
Kromatisk Xylofon
Santana akustisk 3/4 guitar
Aria Pro II el-bas
Custom made shortscale el-bas
Brian May signature el-guitar
Defekt harmonika
Walther Melodika
Technics Stueorgel
(+ diverse percussion og legetøjs instrumenter)

Efekter:

En lang række gutar/bas pedaler pedaler

Software:

Reason 4.0
Logic Express 9.0

Højttalere

JBL Platinum Series
Sennheiser HD 380 pro høretelefoner

Forstærkning:

Hartke Kicback 15 (bas forstærker)
Behringer B212D (aktiv PA højttaler)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter