Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Suk det er vel bare endnu et eksempel "moderne" politik, som handler om at signalere handlekraft og intet andet - der er ingen ordentlige data som understøtter noget som helst efterhånden og det er desværre ikke engang begrænset til lovgivning om rusmidler heller :-(
Det er ren signalpolitik, uden virkning, mod en "offerløs" kriminalitet - og reelt (næsten) uden overtrædelser at håndhæve...
Det er forbud for forbuddet skyld :whogives:

Tvivler ærlig talt på at den nævnte lov rammer en 1-cifret procentdel af befolkningen (et tal jeg har grebet ud af ingenting; men det er næppe ret udbredt i blandt "almindelige" danskere)... og hvor mange er det lige der dør af det om året? Samtidig forsætter vi ufortrødent med tobak og alkohol, som dræber i tusindvis - og politikerne går i front med dyre vine til deres møder, kontorer på borgen hvor man tilsidesætter rygeloven osv. :?

Det er næppe mange der har kaktusser med på det lokale diskotek og dem der dyrker den slags er sandsynligvis ret ligeglad med lovligheden = komplet ligegyldig lov igen igen :roll:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
der er ca. 1 milliard grunde til at meskalinholdige kakti aldrig har udgjort et problem og ikke opnår udbredelse. de vokser ikke i denne del af verden. de vokser langsomt. man skal indtage en forholdvis stor mængde plantemateriale. de smager hæsligt.

det betyder at næsten udelukkende dem som har en stærk interesse for planterne og psykonautisme indtager det. misbrugspotentialet er minimalt. de færreste unge tosser har tålmodighed til at købe nogle frø og dernæst vente i 3-4 år på at få en psykedelisk oplevelse ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Halugenlampe skrev:
der er ca. 1 milliard grunde til at meskalinholdige kakti aldrig har udgjort et problem og ikke opnår udbredelse. de vokser ikke i denne del af verden. de vokser langsomt. man skal indtage en forholdvis stor mængde plantemateriale. de smager hæsligt.

det betyder at næsten udelukkende dem som har en stærk interesse for planterne og psykonautisme indtager det. misbrugspotentialet er minimalt. de færreste unge tosser har tålmodighed til at købe nogle frø og dernæst vente i 3-4 år på at få en psykedelisk oplevelse ud af det.

Og hvis de gjorde, så ville de lære at tage ansvar for et levende væsen, og forberedelserne indfor deres trip ville altså være en lektie i livet. På de 3-4 år ville de have udviklet sig til dydige borgere. Nu tvinges unge tosser til at sniffe lim og drikke smuglevodka. Gud bevare Danmark!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo fuldstændigt åndsvagt.

Junior medlem
Brugeravatar

Som de resten vil jeg gerne erklærer mig enig i lovens ligegyldighed. Det er latterligt.

Det forventes vel ikke at alle der dyrker kaktusser, eller er i besiddelse af et af de 23 stoffer, løber ned til politigården for at aflevere dem i håbet om ikke at blive kriminaliseret.

Og gad vide hvad straffen/bøden for besiddelse af kaktusser bliver.

Medlem
Brugeravatar

Ja hvad gør jeg med mine 250 g A3 jeg har købt som "plantefoder" til mine meskalinkaktus?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Tvivler på at det får konsekvenser for andre end smartshops. Tror ikke vi i nærmeste fremtid skal forvente scenarier med masseraids, hvor kampklædte betjente styrter ind og ud af folks boliger og i febrilsk hast flår disse djævle-narko-kaktusser ned fra vindueskarmene, i erklæret hellig krig mod den onde psykedelika, forpester og ødelægger af alt godt hos vores uskyldige ungdom, som vi altså tilfældigvis også lige skal bruge til at betale vores gæld af når vi er gået på pension.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

onkel fister skrev:
Ja hvad gør jeg med mine 250 g A3 jeg har købt som "plantefoder" til mine meskalinkaktus?

:hm: Jeg har hørt det skulle være den værste form for gødning, der er en advarsel om det herinde. 250 gram? Jeg håber du mener 2,5 :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Nu har jeg aldrig været den store fan af kære Haarder og hans måde at gøre tingene på...
men synes dog det er uhyggeligt at man som politiker kan argumentere for noget ved at sige "det er lige så farligt som alt det andet" også stadig modtage klap på skulderen fra sine kollegaer og Hr og Fru Danmark...

Marionetdukker hvis i spørg mig...

Medlem
Brugeravatar

Held og lykke med at håndhæve den lov, Bertel dit fjols.
Det eneste scenario jeg kan se for mig hvor politiet rent faktisk får konfiskeret kakti, må være hvis de finder et cannabis growroom hvor ejeren har sat et par kakti vinteren over.

Siden jeg fortalte min mor om forbudet for et par uger siden, har jeg tilsynladende fået vækket noget civilulydighed i hende, hun har ihvertfald efterfølgene anskaffet sig endnu en williamsii til samlingen.
Jeg må indrømme at det varmer mit hjerte når sådan noget sker.

Junior medlem

Hjælper jo ikke meget at forbyde dem.

Da de forbød svampene for nogen år tilbage var det eneste resultat at man ikke umiddelbart længere kunne købe dem på danske hjemmesider, men i en verden hvor det er så let at kommunikere og flytte ting fra A til B der kan alt jo skaffes, hvis man gider bruge lidt energi på det. :)

Admin
Brugeravatar

Hvis man nu har kvitteringen på sin kaktus eller på anden måde kan bevise, man anskaffede den før forbuddet, gør det så nogen forskel?

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Anders Samuelsen DU ER ET DEJLIGT MENNESKE!! Folk skal tage ansvar for deres egne handlinger! Bedre kan det ikke siges.

Udover det methylamfetamin?? Ulovligt? Det har det sku da heletiden været. Methylamfetamin er jo bare methamfetamin. eller er det mig der er lidt morgen blank?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imp skrev:
Hvis man nu har kvitteringen på sin kaktus eller på anden måde kan bevise, man anskaffede den før forbuddet, gør det så nogen forskel?

Nej, medmindre du insisterer og vil have det prøvet i retten. Så kan det da være dommeren ser det som en formildende omstændighed

Junior medlem

Nogen der ved hvad straffen lyder på hvis de finder en kaktus? Og nogen der ved om man stadig kan bestille frø fra EU nogenlunde risiko frit?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg foreslår at vi smadrer Bertel Haarder. Vi finder ham, binder ham, og så slår vi ham. Lige midt i hans fede, dumme ansigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Haha... du gad alligevel ikke kneppe ham? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En dejlig sang om kaktus

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Luftkaptajnen skrev:
En dejlig sang om kaktus

Møz møz

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bare en daajlig sang :)