Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Pot-te
Junior medlem

Davs!

Jeg har været en del udenfor de sidste par dage og har fået ondt i halsen og søber te hele tiden.
Og jeg kan huske at jeg et par gange har været skæv og lavet te på pot, men kan ikke huske om det havde en effekt fordi jeg var skæv i forvejen.

Er der nogen der kan hjælpe mig? :D

Titel: Re: Pot-te
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Man kan skam godt blive skæv på pot chai, er det bare det du vil vide?

Junior medlem

Altså både ja og nej, kan ikke huske hvordan man laver chai-te.
Men det jeg har i tankerne lige nu er bare ren pot og så varmt vand.. Vil det virke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan søge på opskrifter på 2 sekunder, men jeg ville under alle omstændigheder anskaffe mig noget mælk inden!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er 16, men er ikke helt sikker på om jeg har ret her, jeg har noget chai-te, der skal bruges varm mælk OG varmt vand til det, så ja, halose har ret i det med mælken! :)

Junior medlem

Fedt nok :D!

Vil jeg prøve på et tidspunkt, men lige nu: bare pot, varmt vand og så mælk og så burde det virke ordentligt?

(tak for jeres tålmodighed ;) )

Junior medlem

evt sammen med noget andet te for at give smag? :D

Medlem
Brugeravatar

Munin, chai-te smager af noget, men hvis jeg var dig, måske blande lidt lakrids-te i det, det ville blive fryderen, pot og lakrids, savler..

Junior medlem

Well har fået lavet det nu, og har rent faktisk lakridste.. men det blev en blanding af grøn te, rosenblade og pot.. ^^

Medlem
Brugeravatar

Lyder dejligt, endelig giv beskrivning af rusen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenaa
Sweet (x

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Munin skrev:
Well har fået lavet det nu, og har rent faktisk lakridste.. men det blev en blanding af grøn te, rosenblade og pot.. ^^

Thc'en fra dit pot skal opløses i fedt, så håber du proppede mælken i. Det bedste ville nok være at lade potten simre med noget smør og så lave te ud fra det.

Medlem
Brugeravatar

Kvart skrev:
Munin skrev:

Thc'en fra dit pot skal opløses i fedt, så håber du proppede mælken i. Det bedste ville nok være at lade potten simre med noget smør og så lave te ud fra det.

Tror han huskede mælken, men hehe, det fif med smør osv. kunne være nyttigt for ham at vide først, men det er altid godt at vide til næste gang ;)

Junior medlem

Altså tog teen alt for hurtigt, lod den ikke trække længe nok.. min fejl, men det kunne alligevel mærkes :D.. sådan en summende afslappet følelse, følte jeg var til stede på en anden måde ^^.. men næste gang bliver den nok lidt stærkere ;)

Så faktisk er fremgangsmpden noget lig det her (til en nem version)?:
Lad te, pot og eventuelle krydderier simre i en gryde med mælk eller smør (eller fløde?)
Men hvor lang tid og hvor meget pot? :D ´

Og skal der være vand i gryden MED fedtstof i eller skal jeg bare koge fedtstoffet med det hele først og så hælde det i almindelig te bagefter? ^^'

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En god *velsmagende* pot-the laves ved at koge dit pot/skunk i rent vand, adskillige gange(3-5), og smid vandet væk. Cannabinoider er ikke vandopløselige, men mange af de harske og bitre smagsstoffer i planten ér. Så dem slipper man af med ved denne metode, og derfor får man en meget bedre smag i den endelige the.
Derefter koger du potten i en fedtholdig vædske, f.eks. halvt fløde-halvt sødmælk, i en times tid.
Til sidst smages til med aromaer og/eller krydderier, og lidt til at søde det med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Mr.Cookie skrev:
En god *velsmagende* pot-the laves ved at koge dit pot/skunk i rent vand, adskillige gange(3-5), og smid vandet væk. Cannabinoider er ikke vandopløselige, men mange af de harske og bitre smagsstoffer i planten ér. Så dem slipper man af med ved denne metode, og derfor får man en meget bedre smag i den endelige the.
Derefter koger du potten i en fedtholdig vædske, f.eks. halvt fløde-halvt sødmælk, i en times tid.
Til sidst smages til med aromaer og/eller krydderier, og lidt til at søde det med.

Man skal da for alt i verden undgå at koge sit pot/skunk?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej , hvorfor mener du det ?

Jeg har lavet kager/mad/drikke i mere end 20 år med den metode, og jeg spiser mad med urt hver eneste dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
Man skal da for alt i verden undgå at koge sit pot/skunk?

Hvorfor skal man for alt i verden det? Er du bange for at THC'en forsvinder når man koger det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Mener da bare at jeg har hørt at man aldrig må koge det. Men det kan være at jeg har hørt forkert. :?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er også en udbredt misforståelse, så det er ikke usandsynligt at du har hørt det.
Om du koger i 5-6 timer i vand, så har du stadig styrken i dit urt.

Man bør helt klart udnytte det faktum at det er så lidt vandopløselige som tilfældet er, når man kokkererer, fordi det giver mulighed for at det smager bedre, eller at maden kan laves stærkere uden at smagen bliver frygtelig. F.eks. når man har en masse urt som har været vaporized eller trim blade. Hvis man putter det direkte i f.eks. kager smager det rigtig øv. Hvis man vasker det først kommer en meget fin pot smag frem, og hvis det er vaporized urt så træder den ristede aroma der kommer ved vaporizingen rigtig godt frem i urten sammen med en fin hampesmag.
Og altså selv om urten er blevet grinded og derefter har været i en vaporizer, eller det er bladstumper du bruger, så kan du koge det i vand, uden nævneværdigt tab, da cannabinoiderne vil klistre sig til plantematerialet, og under ingen omstændigheder vil kunne lide at flyde rundt i vandet.
Man kan bare gemme vandet hvis man er i tvivl. Når vandet er kølet af vil evt. cannabis olie flyde rundt samlet på vandet.

EDIT: Det sidste jeg skrev er jeg i tvivl om er rigtigt, altså om det flyder på vandet, det mener jeg ved nærmere eftertanke ikke at det gør, men det blander/opløser sig ihvertfald ikke med/i vandet. Men det er også ligemeget for der vil som sagt slet ikke være noget cannabis olie i vandet ved denne metode.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]