Jeg har kørt med growkits i et stykke tid nu, og har snart samlet mig mod til at gå igang med et ordentligt grow.
Jeg tænker at spawne på rug, for synes ærlig talt pftek kager ser skod ud. Man kunne self stadig crumble dem og lave dem med casing i frøbakker, som jeg gerne vil, men er blevet lidt hooked på rug.
Ja og så bruge frø bakker (i ved de sorte dér fra plante-handelen

) til spawn og casing, evt noget de kan trække næring fra også, senere... - I box med perlite til fruiting.
Er ikke helt fastlagt på hvad jeg vil bruge som casing endnu, men det er der jo rigelig med information om alle mulige steder, så det er vel bare at prøve lidt forskelligt.
Har i nogen kommentarer, råd, no-nos eller noget til ovenstående?
Lige et par spørgsmål også:
hvad bruger i til at rense jeres arbejdsområde / glovebox inden brug? Noget bestemt mærke, eller køber i et eller andet kemikalie og blander op i vand?
Jeg sidder og kigger efter bokse til mit fruiting chamber og tænker på hvor højt skal det cirka være? Med perlite i bunden + frøbakker med spawn og casing + svampene ikke skal smadre mod toppen? Kan kun se ca 30cms i ikea - er det nok?
Har også lidt svært ved at finde glas hvor man effiktivt kan sætte filtre i som jeg har set i nogle guides, men i værste fald må jeg vel bare lave nogle huller og bruge micropore tape? Hvad bruger i af løsninger for air exchange i jeres glas?
Nå jeg laver min gro boks med perlite, og laver huller i siden flere steder, både for oven, og nede lige over perlite laget(med filter), er det så nødvendigt at fanne, eller vil co2en som er tungere selv "sive" ud?
Kommer sikkert i tanke om mere senere..