Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 16:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Hvornår Spire/klar til brug den første psilocybinsvamp i danmark?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prøv nu lige at spænd hjelmen en gang. Du har lige stillet samme spørgsmål for et par dage siden.

Spids nøgenhat Hvornår?

Medlem
Brugeravatar

Prøv og hør her, jeg spørger psilocybinsvampe generelt, og ikke kun spids nøgenhat..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
MagnusMagusManus skrev:
Prøv og hør her, jeg spørger psilocybinsvampe generelt, og ikke kun spids nøgenhat..

Prøv og hør her.
GOOGLE DET!
http://www.netstof.dk/ordforklaring.asp?AjrDcmntId=156

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om jeg er blind men kan ikke finde svar på det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du er i så fald blind eller søger meget forkert.

Den hyppigst forekommende - og praktisk talt eneste - art psilocybinsvamp i Danmark er Spids Nøgenhat. Den sætter frugt i efteråret og tidlig vinter.

Medlem
Brugeravatar

Okay så er jeg vil både blind og søger meget forkert. og dum :)

Junior medlem

Det er nok besvaret andet sted, men jeg har simpelthen ikke kunne ordentlig info om det.

Jeg har en ven der siger at disse svampe har et stof som kroppen ikke kan udskille, og at man kan få tilbagefald senere hen i livet - er der noget sandhed i dette?

Jeg har nemlig tænkt mig jeg skal ud på svampejagt her til efteråret ude på amager fælled. Jeg har prøvet svampe i min ungdom 5 gange, og kan på ingen måder huske hvor meget og hvilke vi tog. Men havde kun positive oplevelser disse 5 gange.

Jeg har for "nyligt" prøvet Ayahuasca 5 gange, da jeg begyndte at interessere mig for det spirituelle (Altså spirituel før Ayahuasca) - og dette har medført en masse spændene på vejen. Mit tredje øje kan nu mærkes i større grad, og der går ikke længe efter jeg lukker mine øjne før jeg begynder at kunne se ting. Ayahuasca hjalp dette ekstra på vej, og det er langt fra sidste gang jeg skal ud på spirituelle ture og henføre mig med min vejleder (Højere selv?), som guidede mig godt igennem en del af turene.
Ud fra meditation havde jeg allerede "aktiveret" mit tredje øje - men Ayahuasca hjalp det yderligere på vej.

Men tilbage til spørgsmålet, jeg kunne jo godt tænke mig at gå på svampejagt næste efterår - og selvfølelig var bagtanken også at tage nogle ture :)

Men hvor meget sandhed er der i min vens udsagn, for jeg synes ikke jeg kan finde noget om, at noget stof fra svampen ikke kan udskilles af kroppen. Det var vist noget med blåsyre eller den dur, han mente forblev i kroppen til evig tid - og for mig lyder det måske bare som en af disse autoritets løgne som gør at man afholder sig fra at åbne sit sind.

Tak på forhånd
Med Kærlighed og taknemmelighed - Gutte aka Gud

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Der er ingen grund til at tro, at psilocybin/psilicin/baeocytin forbliver i kroppen for evig tid, MEN fungi er utroligt gode til at "samle skidt op" - tungmetaller - så så længe de ikke er fra Japan... :lol:
Psilocybin og psilicin bliver helt nedbrudt i kroppen og udskilt i urinen. Din oplevelse kan du sagtens få minder af, og disse kan naturligvis dukke op fra tid til anden. Med andre ord bliver du ikke lige pludseligt kastet ud i universet, se borde og etc. ånde, men bare tænke "Ha, det var da egentlig sjovt" eller "Åh nej da, det var ikke sjovt!". Det kan dog også være slemt nok.

- And

Junior medlem

Tak for svaret And, det glæder mig at høre - jeg regnede det egentlig også bare som propaganda vedrørende frygt kampagnerne der køre for det meste af tiden.

Men jeg måtte jo lige høre et sted, hvor fornuften stadig eksistere ;)

MVH Gutte aka Gud

Junior medlem

Jeg har aldrig prøvet svampe og spørg derfor dumt - Hvordan æder man dem? Friske? Tørrede? Smager det ikke skod?

Håber i kan bære over med sådan et newbie spørgsmål :) -Er bare nysgerrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
STROH skrev:
Jeg har aldrig prøvet svampe og spørg derfor dumt - Hvordan æder man dem? Friske? Tørrede? Smager det ikke skod?

Håber i kan bære over med sådan et newbie spørgsmål :) -Er bare nysgerrig

man kan æde dem både friske og tørre.
Svampe smager faktisk ikke så dårligt, synes jeg ikke.
Når de er helt tørre er det lige som chips, og når de er sådan halvtørre har de konsistens som en halvtørret gulerod.

Trøfler smager dog af heeelveds til. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Du kan både æde dem friske og tørrede, evt. som "krydderi" i andet mad, og lave te på dem. De smager ikke af alverden, men for nogen er det en meget vammel smag. Jeg har ikke de store problemer med at få det ned :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Nu vi er igang med noob spørgsmålene, så kunne jeg godt tænke mig at vide om der er forskel på psilocybin indholdet i hatten kontra stokken?
Jeg har tænkt over det i noget tid, og vil vove at påstå jeg har læst rigeligt herinde både før og efter jeg oprettede en bruger. :)

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Jeg har kørt med growkits i et stykke tid nu, og har snart samlet mig mod til at gå igang med et ordentligt grow.

Jeg tænker at spawne på rug, for synes ærlig talt pftek kager ser skod ud. Man kunne self stadig crumble dem og lave dem med casing i frøbakker, som jeg gerne vil, men er blevet lidt hooked på rug.
Ja og så bruge frø bakker (i ved de sorte dér fra plante-handelen :)) til spawn og casing, evt noget de kan trække næring fra også, senere... - I box med perlite til fruiting.

Er ikke helt fastlagt på hvad jeg vil bruge som casing endnu, men det er der jo rigelig med information om alle mulige steder, så det er vel bare at prøve lidt forskelligt.

Har i nogen kommentarer, råd, no-nos eller noget til ovenstående?

Lige et par spørgsmål også:

hvad bruger i til at rense jeres arbejdsområde / glovebox inden brug? Noget bestemt mærke, eller køber i et eller andet kemikalie og blander op i vand?

Jeg sidder og kigger efter bokse til mit fruiting chamber og tænker på hvor højt skal det cirka være? Med perlite i bunden + frøbakker med spawn og casing + svampene ikke skal smadre mod toppen? Kan kun se ca 30cms i ikea - er det nok?

Har også lidt svært ved at finde glas hvor man effiktivt kan sætte filtre i som jeg har set i nogle guides, men i værste fald må jeg vel bare lave nogle huller og bruge micropore tape? Hvad bruger i af løsninger for air exchange i jeres glas?

Nå jeg laver min gro boks med perlite, og laver huller i siden flere steder, både for oven, og nede lige over perlite laget(med filter), er det så nødvendigt at fanne, eller vil co2en som er tungere selv "sive" ud?

Kommer sikkert i tanke om mere senere.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hygge skrev:
Nu vi er igang med noob spørgsmålene, så kunne jeg godt tænke mig at vide om der er forskel på psilocybin indholdet i hatten kontra stokken?
Jeg har tænkt over det i noget tid, og vil vove at påstå jeg har læst rigeligt herinde både før og efter jeg oprettede en bruger. :)

Så vidt jeg ved er det i stilken der er størst koncentration, men kan ikke huske hvilken tråd her på sitet jeg læste det.
Men det er bare med at æde begge dele, helst i hele stykker ;)

Junior medlem
Brugeravatar

sorry :D

Senest rettet af kukelusk 06 jul 2011 01:04, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Vist forkert tråd du er kommet ind i kukelusk :)

Jeg tror du skal ind i syntetiske stoffer eller lignende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvad er jeres gennemsnit yield pr. kage pr. flush?
Jeg er mest interesseret i at høre erfaringer med kager, lavet i glas, frem for færdige growboxes.
Hvis det har nogen betydning, er jeg mest interesseret i erfaringer med cubensis B+

Junior medlem

har nu haft mit growkit stående på 4. dagen uden nogen resultater har vist sig. Skyldes måske manglende tålmodighed?..
jeg har dunket det i 12 timer, og derefter har det bare stået og passet sig selv. mit spørgsmål går på, hvorledes det er normalt, at der er så meget kondens på indersiden af posen som det er tilfældet på mit kit.

BilledeBillede

Har ikke haft åbnet posen på noget tidspunkt, da jeg fik af vide, at der var udluftnings-anordning indbygget i posen.
Skulle jeg dog tage, at lade posen stå åben et par minutter om dagen (5-10min) for at lade kittet få noget frisk luft? synes ikke det er helt normalt, men det er også første gang jeg forsøger mig med et growkit. så mangler lidt vejledende råd.:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]