Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: jord/sand.
Medlem

Geografisk sted: sidder i en havestol på uranus med en kold bajer og en joint :D
Hej folkens , vil bare høre om jeg kan bruge ganske almindelig sandkasse sand ? :D jeg har nemlig lige været ovre i den lokale SFO og hente mig en spand sand til om nogle dage når mine første frø er spiret. og vil gerne høre om det sand er fint til det, eller om det skal være noget bestemt sand?

jeg havde tænkt mig at bruge 50% pottemuld (10,- i fakta) 25% sand og 25% leca sten eller noget grus måske (har ikke vildt meget styr på alt det endnu)

på forhånd tak :D

Medlem
Brugeravatar

tag hellere og køb noget så og prikkeljord i xlbyg.. koster nogenlunde det samme per 10 liter.. og det er perfekt sammen med lecasten og en smule strerilt grus... husk du vil helst ikke have nogen form for gødning i din jord ud over den som du selv kommer i.. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Sterilt sand. kan findes i byggemarkeder.

Opret en tråd til alle dine tusind spørgsmål ven. Det åndsvagt at lave 4 nye indlæg HVER dag ;)

Medlem

Geografisk sted: sidder i en havestol på uranus med en kold bajer og en joint :D
vi har ingen xlbyg i sønderborg haha :D men silvan, bilka etc. har det vel også? :D men så det jord, og det sandkasse sand, og nogle leca sten ville være fint nok or what? husk nu. det første gang for mig så det behøver ikke være 100% perfekt :D og ellers har jeg omkring 40 backup frø liggende, udover de 20 jeg har , og de 3 jeg smed til spiring her kl. 8 i morges :D

Medlem

ja det ved jeg sådanset godt, men har rimelig meget stress på så lige pludselig kommer jeg bare i tanke om noget jeg har glemt alt om og så , ''nårh jo. fuck.'' :D

men ja, så må jeg sgu lige lave en tjekliste imorgen og komme i tanke om det hele, og så oprette én tråd til alt :D

men sletter lige alle de tråde imorgen så, og opretter en hel tråd med det hele i :D

Medlem
Brugeravatar

dude problemet med det sand fra sandkassen er at der kan sagtens være katte/børne lort i og andre ting som din plante ikke kan tåle... men vask det godt igennem og så prøv dig frem :).. grus er fucking billigt bare at du ved det..

Junior medlem
Brugeravatar

Mener jeg gav 30-40 kr for 25 liter sand i silvan, go for it :)

Medlem

greenthumb - haha tvivler nu på at børn skider i sandkasser hahaha.... :D men katte , ja sikkert nok :p og ved godt det er billigt. men har ingen scooter (er 17) lige for tiden så skal tage bussen ind og tage det med hjem, og gider sgu ikke slæbe en kæmpe sæk med i en bus og så hjem :D men ja, må bare prøve at spule det godt igennem :p

holm - som sagt. ingen scooter , så må tage hvad jeg kan skaffe :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]