Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: P2NP
Junior medlem

Hey Alle

Er fuldstændig grøn på dette site, men har godt nok brugt lang tid på at læse rigtig mange a jeres alt for fede tråde.
Så dette er mit første indlæg og spørgsmål, og er allerede i tvivl om det er postet det rigtige sted, så bær over med mig..

Har læst meget frem og tilbage som sagt og blir nu nød til at spørge hvad P2NP er ???

Har fået læst mig til det er Phenyl2nitropropene, og hvis ikke jeg huske forkert kan det fremstilles a benzaldehyd og nitroethane... Ret mig endelig, syntes bare at ha læst det et sted her inde..

Kan nogen forklare mig hvad det er på lidt mere "alm dansk" ??? Hvad blir det ellers brugt til ??? Altså i erhverv feks ???

Håber i forstår hvad jeg mener...

Ihvertfald på forhånd 1000 tak

Titel: Re: P2NP
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er til fremstilling af amfetamin, right? Det går man ikke bare lige ud og køber...

Cannabis entusiast

Junior medlem

Nej nej jeg er helt med på man ikke bare går ud og køber det... Absolute...

Spørg os bare hvad det sådan set er bare på mere alm dansk...

Er det feks flydende eller pulver... Altså........... Aghh sku os svært at forklare hvad jeg mener måske.

Men hvad er det ;-)

Admin
Brugeravatar

Det er phenyl-2-nitropropen
Billede

Et gulligt krystallinsk stof, som kan reduceres direkte til amfetamin med LiAlH[sub]4[/sub] f.eks. Så vidt jeg ved har det ikke så mange andre anvendelser end intermediat i syntesen af amfetamin.

Hvis du stadig ikke forstår, hvad det er, fatter jeg ikke dit spørgsmål.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Meget fornuftigt forklaret... Og har jeg læst rigtigt et sted at dette gullige stof kan laves a benzaldehyd og nitroethane eller ???

På forhånd tak for de hurtige svar ,-)

Admin
Brugeravatar

Ja, det kan fremstilles ved en nitroaldol kondensation mellem nitroethan og benzaldehyd, hvor man bruger en svag base som katalysator.

Men forsøg ikke på at skaffe udgangsstofferne til det. De er begge kontrollerede, og det kan være ret farligt at gi sig i kast med, hvis man ikke helt ved hvad man laver.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Se det er da forklaret så det er til at forstå... Takker ydmygt...

Og er med på disse produkter er overvåget osv, men syntes da at kunne huske at man brugte bl.a nitroethane til fjernstyret biler ??? Right or ??? Så dette kan vel stadig købes uden det store problem eller ???

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
cocio76 skrev:
Se det er da forklaret så det er til at forstå... Takker ydmygt...

Og er med på disse produkter er overvåget osv, men syntes da at kunne huske at man brugte bl.a nitroethane til fjernstyret biler ??? Right or ??? Så dette kan vel stadig købes uden det store problem eller ???

^Så vidt jeg ved er det nitromethanol man bruger til RC-biler. Men det er ikke det vigtige. Det vigtige er at amfetamin ikke er noget man bare sætter sig ned og laver. Jeg er overbevist om at det kan lade sig gøre ud fra let tilgængelige matterialer, men jeg vil tro at det ville være dyrere og langt mere besværligt end at købe amfetamin. Men i teorien er der da sikkert en smutvej :)

-Tramper :D

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
nitromethan bruges til RC-biler ja, men sjældent nitroethan.
desuden er der vist kommet nye regler, så man skal være medlem af enforening, for at kunne købe disse midler.

tråden er flyttet til Alkymistens hjørne

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
techno-tramperen skrev:
cocio76 skrev:
Jeg er overbevist om at det kan lade sig gøre ud fra let tilgængelige matterialer, men jeg vil tro at det ville være dyrere og langt mere besværligt end at købe amfetamin.

Ja, det ville være mere besværligt at syntetisere det selv, men afhængig af den fremstillede mængde, så vil det selvfølgelig meget meget hurtigt blive billigere at syntetisere det ud fra billige, men dog mindre tilgængelige udgangsmaterialer, som ikke findes på hvert gadehjørne.
...ellers havde der vel ikke været amfetamin i omløb, hvis det var dyrere at fremstille end at købe :D

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hey CannaChem
Tror en af grundende til amfetamin er så let tilgængeligt og forholdshvis billigt
er at der er mange der laver phenyl acetone ud fra forskellige metoder bla. af phenyl eddikkesyre
og reducere det i en reduktion hvor man aminere det med sølv papir eller aluminium amalgam Hg -
det er vist den hyppigst brugte metode til at lave speed herhjemme i dk
Den såkaldte phenyl nitro alkane metode er også anvendt
men den primære i rusland sku vist være med pn2p og aluminum amalgam
desuden findes der mange planter man kan trække olierne ud fra og isolere feks
Caesulia axillares indeholder 2,4,5-trimethoxyallybenzene som man kan bruge til at reduktivt aminere med nitromethan for at lave speed kan ikke huske hvordan men måske andre kan :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]