Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 17:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
jeg har hørt at jo mørkere alkohol man indtager, jo flere tømmermænd skulle man få og sådan virker det som regel også på mig selv.

med hensyn til kaktus piller så kan et alternativ være at drikke 1 liter pære juice (aner ikke hvor man får det) 3 timer inden indtagelse da det skulle modvirke nogen af de giftstoffer alkoholen bliver omdannet til. Dette råd så jeg engang i programmet 'manswears' men jeg har dog ikke selv haft mulighed for at prøve det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
kaktuspiller

Har du prøvet dem? Virker de?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
GHB tager alle mine tømmermænd og gør at jeg kan få noget ud af dagen derpå. Men vil ikke anbefale at gøre det alt for ofte.

Ellers fedt, salt, vand, søvn...

Senest rettet af Armaghettó 07 maj 2011 04:39, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Halugenlampe skrev:
kaktuspiller

Jeg føler de virker mod tømmermændene for mig. Dog får jeg et sært buzz næste dag, mere bagstivhed og med et lille tvist

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg er den eneste der får slemmere tømmermænd efter et glas appelsinjuice?
Når jeg har tømmermænd og beslutter mig for at drikke et glas appelsinjuice, er det en sikker vej til opkast - og jeg brækker mig ellers aldrig af tømmermænd, alligevel lærer jeg aldrig at lade vær med at drikke appelsinjuice, fordi jeg gang på gang tror at det er en god kur.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har generelt oplevelsen af at saft eller juice er en rigtig god ide, for enten så kaster jeg op, som du gør Silvio, og så er alt bedre derefter, eller også optager kroppen sukker og salt med væsken, som også er rart.
En mor til to jeg kender giver altid saft eller juice til sine børn når de er syge, for at få dem til at kaste op. Så der er vist noget om det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den med juice er hvist noget med mavesyren af gøre, kan ikke heeelt huske det.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Arthur Spooner skrev:
Halugenlampe skrev:
kaktuspiller

min personlige erfaring er rigtig god med de piller. 3 piller inden druk, 3 piller efter druk + 1 - 2 L vand før sengetid = nul tømmermænd til mig. nix, nada, KEINE!

de skulle vist også ændre nedbrydningen til methanol på en måde så man undgår ophobning. stadigvæk må man ikke glemme masser af vand inden sengetid for at undgå dehydrering, som nok er den største årsag til dunkende hoved.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

iSmoke skrev:
Jeg plejer at stikke 2 fingre i halsen når jeg kommer hjem, brække det hele op, drikke en masse vand, og gå i seng.

+1

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
har læst noget om at aspargessuppe indeholder alt hvad man har brug for efter en druktur, men er ikke sikker.

hash virker mega nice, da det bare dulmer smerten og giver dig lidt mere lyst til at spise :)

ellers er der min egen sikre vinder(som sagtens kan kombineres med hash :D):

stegt bacon(enten en pakke skiver eller en pakke tern) + spejlæg(3 styks) + toastbrød til dine spejlæg(ristet hvis du vil) + hakkede forårsløg(friske, ca halv mængde af din bacon-dose) + 2 hele tomater i skiver(friske) + 1L mælk

der går ca en time, og så mærker jeg intet til mine tømmermænd(med den eneste undtagelse hvis jeg har drukket Sambuca)

Junior medlem

Geografisk sted: hjemme i tågen af røg eller kawns garage ;)
som det fremstår tidliger på tråden er vand inden man går i seng uber midl mod tømmermænd ^^

og ellers har jeg selv oplevet efter jeg har været på druk en hel nat from time too time. har jeg op levet at når man så ikke har sovet er lig med ingen tømmermænd...

men er så også ham der har haft tømmermænd 2 gange i mit liv...

det ik meget med mit drikkeri XD

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
TeeS skrev:
og ellers har jeg selv oplevet efter jeg har været på druk en hel nat from time too time. har jeg op levet at når man så ikke har sovet er lig med ingen tømmermænd...

Ja, fordi at man stadigvæk er fuld osv., men det kan som regel godt mærkes når man så endelig får sovet nogen timer.
Det er heller ikke noget man kan bruge til ret meget, for man skal jo have sovet før eller siden, og så må man se de tømmermænd i øjnene der nu kommer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mine erfaringer er som følge:

* Undgå at drikke på tom mave
* Prøv at huske at drikke et par glas vand i løbet af aftenen
* Pres så meget vand i dig inden du går i seng. Gerne 1,5 l eller mere.
* Sæt en alarm til 2 timer før du står op, og bæld vand du har stillet klar. Igen så meget du kan.
* Stå op og spis noget sund mad. Fastfood er kanon mens du indtager det, men gavner sjældent er min erfaring.

Vigtigst af alt, for mit vedkommende, er søvn nok. Hvis jeg får nok søvn, så plejer jeg egentlig ikke at døje med de helt store tømmerdrenge...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Snoezel skrev:
Hvis du er en hardcore motherfucker, så hjælper en løbetur også, men husk masser af vand :D

Edit: Og joint selvfølgelig :!:

Jeg har også oplevet en løbetur kan tage toppen af tømmemændene, men det må altså være subjektivt for selvfølelsen af at man i det mindste har udrette lidt dagen derpå, for man kan ikke sætte forbrændingen op af alkohol op på nogen måde, har jeg læst, altså ved at løb, gå i sauna osv. Det er noget med at alkohol forbrændes konstant?
http://www.goda.dk/Forbraending.157.0.html
I øvrigt forsinker fedt optagelsen af alkohol, så hvis det skal optages langsommere og dermed forbrændes langsommere, og formindske tømmermændene er det ideelt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det allerbedste middel er et stort shot tabasco, i lang tid efter er man fuldstændig ligeglad med at man har tømmermænd.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Kaskelolhval skrev:
Inden du går i seng æder du en masse mad og drikker alt det vand, du kan. Såfremt dagen derpå er afsat til tømmermænd ryger du lidt tjald - det tager kvalmen og stimulerer appetitten, som vi jo alle ved. Jeg plejer totalt at glemme, at jeg burde have det dårligt.

Så vidt jeg ved, så det med at æde mens du har alkoholen i maven, skulle være en rigtig dårlig idé. Noget med at i det maden absorberer alkoholen, vil det tage længere tid at brænde det af.
Synes også selv, at hvis jeg spiser for meget i min brandert, at jeg så har slemmere, længerevarende tømmermænd.
Kan dog ikke umiddelbart finde nogen kilde på dette.

/Edit: Ellers noget der altid hjælper på min tømmermænd; Cola. Plejer som regel at bestille noget god, tung fast food, med 1,5 L cola til som noget af det første, når jeg får bare nogenlunde styr på mit hoved.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Er jeg den eneste der ikke er i stand til noget som helst når jeg har tømmermænd?
Det har nok noget at gøre med at alkohol og amfetamin hører sammen, men jeg det så dårligt.
Kan hverken spise eller gå/stå.. skal bare have kold vand og så chille.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Mr. Cheshire skrev:
Så vidt jeg ved, så det med at æde mens du har alkoholen i maven, skulle være en rigtig dårlig idé. Noget med at i det maden absorberer alkoholen, vil det tage længere tid at brænde det af.
Synes også selv, at hvis jeg spiser for meget i min brandert, at jeg så har slemmere, længerevarende tømmermænd.

Har du det også slemmere hvis du går ud og buldrer i nattelivet, på fuld mave, men hvor du ikke spiser yderligere i løbet af aftenen?
Jeg synes altid jeg har det bedre dagen efter, hvis jeg lige har installeret en burger eller lignende i løbet af natten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Får altid slemme tømmermænd, om jeg får spist før eller ej. Det er i hvert fald yderst sjældent jeg får lov at stå op uden.
Men anslog heller ikke at det var noget, der var helt sikkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alkoholen er ude af maven på en halv time-en time. Det tager dig alligevel noget tid fra du bunder din drink, til du henter din jakke i Crazy Daisys garderobe, til du kommer ud derfra, til du kommer hjem og går på rov i køleskabet.
Så HVIS der var en sammenhæng i hvad du sagde ville det være irrelevant viden. Folk får jo ikke sindssyge tømmermænd hvis de drikker et glas vin til maden frem for et glas vin på tom mave.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]