Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har en tendens til, når jeg er på 2C-B, at kaste op eller få kvalme - hvilket er temmelig ufedt. Og det er ikke nødvendigvis når trippet slår ind at det sker, og jeg tager ikke for høje doser.
Er der nogen, der har nogle erfaringer med hvilke lægemidler, der fungerer mod kvalmen? Det må vel være pga. stoffets serotonin-udløsende effekt? Jeg tvivler lidt på at et produkt mod f.eks. mavesyre ville virke, nemlig. Kunne være SÅ fedt ikke pludselig at få det dårligt. :)

Update: Jeg har overvejet 5HT-3 antagonister. Ville de have en effekt på trippet, så længe det kun er en 5HT-3 antagonist, for det lader ikke til at 2C-B's har nogen effekt herpå? Og fås nogle (og hvilke) i håndkøb her i DK?
Har forresten lige fundet nogle cinnarizine 15mg i godteskuffen - any good? Det er jo ikke ligefrem den slags kvalme jeg skal af med.

/A

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
I mythbusters fandt de ud af, at ingefær hjalp imod søsyge... mon ikke det også kunne hjælpe imod kvalmen fra 2C-B?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ingefær helt sikkert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ingefær virker helt fantastisk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ingefær er faktisk en 5HT-3 antagonist!!! :D WOO! :D Men indeholder ingefær-piller det aktive stof?
Hvor meget ingefær spiser I så? Eller hvor mange (og hvilke) ingefær-piller? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det hedder antiemetika :)
http://pro.medicin.dk/Laegemiddelgrupper/Grupper/315624

Jeg mener det er noget lignende 90% af serotonerge synapser, der findes i mave/tarm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For jeg tør ærlig talt ikke give mig i kast med acetone-ekstrakt af roden for at få galanolactone. Så hellere æde 100g ingefær end at risikere at drikke acetone. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Adobe - det er det de hed. :P Havde sovet 3 timer oven på druktur da jeg oprettede tråden (det er vel kun torsdag en gang om ugen). Så kørte hjernen ikke så optimalt. :)
Skal jeg gå efter en serotonin antagonist så? Det er det jeg synes giver mest mening nemlig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan prøve. Måske det virker for dig. Hash virker også antiemetisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ryger ikke hash. :) Hvis jeg skal smadre min hjerne kan jeg lige så godt gøre det ordentligt jo. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg drikker typisk en til to store kopper te lavet af ingefær et stykke lidt større end din tommel skæres i skiver eller rives og kommes i bunden af et glas der hældes et par peberkorn , citronsaft, kanel stænger, og lidt honning i og self kogende vand.. drik et par kopper af det.. det plejer at hjælpe mod min kvalme. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men nu er piller bare lidt nemmere medgørelige end ingefær. :/ Farmakonomen fattede ikke noget som helst. Skuffende. Men pillerne er receptpligtige, hvis andre har fået samme idé. Må gå i tænkeboks og lægge en ny strategi.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg må desværre ikke linke til forhandlere, men har du søgt på diverse helsesider? Ellers så søg på google efter f.eks. "ingefær kapsel"..

Første hit, en artikel om ingefærs effekt. http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =8/menu=3/

Moderator
Brugeravatar

er ingefær kapsler på recept ??? jeg har da set dem i min lokale føtex mange gange

Dedikeret medlem

Ingefær kapsler er ikke på recept nej. Tror ikke det var det Alice mente..

Moderator
Brugeravatar

men ja alle de kvalmestillende midler der ellers virker er på recept..... men altså er du udtilfreds med ingefær te så køb kapslerne de virker altså helt fint. teen smager iøvrigt guddommeligt når man tripper

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Virker det også i kapsler? For man kan jo godt købe standard infefær-kosttilskud-pjat i Matas eller på apoteket. :) Det jeg ville var, at have noget, der var stærkt, og som var en lille pille. Så er det mere medgøreligt til fester. Det er jo VIRKELIG mærkeligt at komme slæbende på en ingefær-rod til tramp. Så kigger dørmændende nok en ekstra gang, lidt ligesom da jeg havde en fibersprængning i maven og skulle smugle 3 Ipren-piller med til tramp fordi dørmændende nok næppe ville tro mig når jeg sagde "det er jo bare smertestillende!". :P Jeg undersøger lige om det kvalmestillende stof er i ingefær-pillerne og i hvilket omfang. Ellers må jeg jo bare tage andre stoffer til fest og holde 2C-B på hjemmebanen. :)
P.S. Jeg orker virkelig ikke at lave te, og er altid bange for at komme til skade i et køkken når jeg er blæst - stoler aldrig på mig selv. :P

Dedikeret medlem

undskyld Ailice men har du overhovedet søgt?? Jeg fandt flere produkter som netop var fremstillet med henblik på at bevare ingefærens virkinger. Er pænt stiv lige nu, men kan sende dig en PM med linket i morgen, hvis dy ikke har fundet noget i melllemtiden :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yeah, men kunne ikke se stoffet fremtræde i indholdsfortegnelsen. De plejer at reklamere for energi, ikke kvalmestillende effekt. Og så står der at det er ekstrakt, men jeg er i tvivl om at denne ekstrakt nu indeholder galanolactone eller om stoffet kan være tabt i diverse forarbejdningprocesser, kan ikke finde nogle steder hvor stabilt molekylet er ved diverse temperaturer osv. hvis jeg søger gennem CAS-nummer. :) Kan se at der er sider der sælger det på nettet, men kender ikke til troværdigheden af disse, og de helt professionelle forhandler vel ikke til private.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har faktisk et par flasker ekstrakt - ja jeg har alt muligt lort stående - kunne jo prøve mig frem med en slurk (som set på avatar), så bliver det rigtig Alice in Wonderland. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]