Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 14:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej med jer.
Jeg har de sidste 2 uger taget paracetamol mod hovedpine. Nogle gange 2g om dagen, andre gange kun 1g, sjældent ingen.
Nu står jeg så med hovedpine og tænker at jeg bør stoppe mit forbrug, da det ikke ligefrem er sundt at blive ved med at spise dem. Det jeg tænker er så: kan den tilbagevendende hovedpine skyldes at jeg har taget pillerne? Har hørt noget om at det er sket for andre, men det kan vel ikke ske i løbet af 2 uger?
Jeg synes jeg sørger for at drikke nok med væske, sove, spise, ikke stresse osv. og jeg har ikke taget stoffer i 9 dage nu.
Er der nogen mening i at skifte til acetylsalicylsyre?

/A

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
En vedblivende hovedpine kan induceres af vedvarende indtag af midler som normalt har effekt mod hovedpinen. 2 uger lyder måske lige vel hurtigt, men medicin overforbrugs hovedpine (MOH) er ikke så sjældent, og måske er du bare mere tilbøjelig til at få det end de fleste andre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Hej - Det er højest sandsynligt medicin induceret hovedpine du har fået, dette kan godt opstå hvis man bruger paracetamol 15 dage ud af 30 dage-

Hvad er det for nogle smerter, er det hele tiden hovedpine eller er det af andre årsager du tager dem ?

For så synes jeg da du skal smutte til doktor manden og få noget andet mod dine problemer (kodein,ibumetin eller lign måske??)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Begyndte at tage dem ret meget for 1½ uge siden fordi jeg ikke fattede at jeg havde bihulebetændelse og troede det var hovedpine. Nu gør det sådan ondt i hele hovedet, gør ekstra ondt hvis jeg hopper, bøjer mig og sådan.
Og jeg har kun taget dem for hovedpine. Men føles som om det hele fra øverst i nakken spænder. Men det er vel bare tegn på at det er en spændingshovedpine og ikke migræne?

Har også overvejet at tage nogle andre piller, ibuprofen og acetylsalicylsyres virkningsmekanismer ligner paracetamols lidt så jeg tror ikke det ville være nogen god idé hvis hovedpinen skyldes at enzymerne er blevet over-aktive (er det sådan det fungerer?). Har et billede af at det ville være som at kurere en MDMA-nedtur med mere MDMA. :P Jeg tror ikke jeg kan få kodein rent på håndkøb, så skal jeg ekstrahere det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Alice skrev:
Men føles som om det hele fra øverst i nakken spænder.

Måske du kunne prøve noget lokalt i nakken, hvis du stadig har ondt? Hvordan gør det ondt sådan nærmere? Voltaren creme, lokalbedøvende creme, eller måske endda tiger-balsam lignende creme kan måske hjælpe på din spænding i nakken.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
at jeg havde bihulebetændelse og troede det var hovedpine. Nu gør det sådan ondt i hele hovedet, gør ekstra ondt hvis jeg hopper, bøjer mig og sådan.

Kan det ikke være pga af bihulebetændelsen? Det er ihvertfald min erfaring, at det gør ondt i skallen, hvis man hopper rundt sådan lige efter bihulebetændelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg smider noget voltaren på - godt man har "alt godt fra apoteket" - havde bare indtrykket at det var imod betændte led osv. og ikke nødvendigvis afhjalp spændinger. Kan jo godt give det en chance. :)

Har været på penicillin siden torsdag så betændelsen er væk, og det gør ikke ondt i panden som bihulebetændelsen gjorde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo antiinflammatorisk. Og jeg kan jo på ingen måde have nogen former for betændelse efter 6 dage med 2,4g phenoxymethylpenicillinkalium dagligt. Men kan jo prøve ad stadigvæk. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Det virker også lokalt smertestillende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men det er jo symptomlindring og ikke helbredelse. Synes jeg kan mærke lidt - placebo?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Alice skrev:
Synes jeg kan mærke lidt - placebo?

Nej, det er smertestillende :roll:

I øvrigt vil jeg mene at hvis du ikke har indtaget paracetamol på daglig basis, så er det lidt vel hurtigt at skyde skylden på dét. Dertil finder jeg det påfaldende at 'hovedpine' er en almindelig bivirkning listet for både Kodimagnyl og Ipren, men hverken Pinex, Pamol eller Panodil - hvilket efter min mening yderligere taler for det ikke er paracetamol der er årsagen.
Kan det være andet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ved jeg ikke, men er denne smerte "ægte"? Altså. Jeg tænker ... det her er helt ude i hampen ... men kan jeg blive oversensitiv for smerter så hovedpiner jeg ikke bemærker bliver slemme? Synes voltaren virkede supergodt, men hvis også det udskyder problemerne eller gør dem værre...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tjaeh, lad mig se om jeg forstår dig ret - om du med 14 dages mere eller mindre daglig indtagelse af paracetamol kan forrykke din smertetærskel? Nej, ville jeg klart mene.

Er smerterne samme sted hver dag? Eller er det forskellige dele af knolden der gør ondt?

Der er desværre 117 forskellige ting der kan være årsagen til hovedpine, så det kan være svært at pinpointe hvad der præcis er problemet. Du kan evt. kigge på denne liste og se om der er nogen ting du kan genkende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Weekendhovedpine er det eneste der giver mening lige umiddelbart. Lærerne gav afsluttende karakterer i søndags så det tog jeg som at jeg havde ferie fra om fredagen. Men har lavet noget hver dag. Jeg må jo bare stoppe med at æde paracetamol og se om der ikke sker en forbedring. Kan være det er fordi jeg ikke har fået mit dope, hahaha. :P Kan ikke tåle at være clean. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

På mig virker Paracetamol ikke.Lige så effektivt en eller 2 Aspiriner eller en Treo,tager min hovedpine på 10-15 min ligeså virkningsløse er Paracetamol,ihvertfald mod hovedpine.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan være det er en anden "slags" hovedpine, siden acetylsalicylsyre virker på dig. :) Har kun prøvet paracetamol. Pointen er i hvert fald at jeg er træt af at proppe mig med piller. Nu har jeg ingen hovedpine lige nu, kan være den kommer i løbet af dagen når jeg kommer på arbejde. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gonzo skrev:
På mig virker Paracetamol ikke.Lige så effektivt en eller 2 Aspiriner eller en Treo,tager min hovedpine på 10-15 min ligeså virkningsløse er Paracetamol,ihvertfald mod hovedpine.

+1. Har aldrig spist en pille med paracetamol som har haft nogen som helst effekt på mig, så havde en eller anden idé om at hovedpinepiller bare var noget placebo pis, indtil da jeg åd en Kodimagnyl for første gang som 13-14 årig.. Vidunderlig oplevelse!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rellek skrev:
Gonzo skrev:

+1. Har aldrig spist en pille med paracetamol som har haft nogen som helst effekt på mig, så havde en eller anden idé om at hovedpinepiller bare var noget placebo pis, indtil da jeg åd en Kodimagnyl for første gang som 13-14 årig.. Vidunderlig oplevelse!

+1 For din måde at sige det på. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hovedpinen er væk og har været det i 2 dage nu. Skulle bare væk fra de piller åbenbart. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Er også sikker på det har været paracetamol/betændelse der har været sønderen!
- 14-15 dage med paracetamol hver dag, har jeg lært at det godt kan fremkalde hovedpine i sig selv, men som andre siger, så kan det jo være så meget andet ! :)

hvor mange tog du hver dag i de der 14 dage ???
Det kunne jo self også være at du har ikke fået vand nok, har du et stresset arbejde ??? :)
det kunne jo også være at din krop lige skulle komme sig efter den bihule betændelse, der kan da hvert fald godt gå nogle dage inden jeg kommer helt oven på hvis jeg har haft bihule betændelse / lign....

GO weekend derude ! ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]