Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 00:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
hej psy.

jeg blev iforgårs (16. april kl 03:03) stoppet af politiet sammen med min bror da vi ville gå en aftentur.

betjentene stopper os og spørg der sevandlige "hvad har i lavet" og bla..

- (1) jeg blir så sigtet for våbenbesidelse så han kan visitere mig (er det ikk ulovlig andholdse?) han finder intet, det viser sig at der har været forsøgt indbrud 2km væk.

hunden kommer og gir ikk udslag på os på nogen måde.. så kommer "vident" som skal prøve og identifisere os.. hvilken jeg jo ikk ved hvad han siger .. men kort efter blir både mig og min bror anholdt sigtede for indbrudsførsøg ( og det er ikk os)

vores bopæl blir så ransagede (kan jeg klage) og min mobil blir beslaglagt i 48 timer (kan jeg klage?) og vækker vores forældre klokken 3 om natten (betjenten sagde der kunne krævers erstatning for dette)

der ud over blir vi smidt i detensionen i 7 timer og kommer ud ved midags tid næste morgen efter der blir taget finger aftryk og mugshot...

så ville bare høre om der kan klagers og kræves nogen form for erstatning for oven stående??

- tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Altså, først skal du jo lige fortælle os om du har bevist din uskyldighed? Har I fået en bøde eller lign. straf endnu, eller har politiet fundet ud af at, det ikke var jer?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem
Brugeravatar

sigtelsen er opret holdt .. men jeg går da stærkt ud fra jeg ikk blir dømt for noget jeg ikk har gjordt .

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Far far away in outer space
Ja, du kan klage og søge erstatning ved uretmæssig anholdelse/fængsling, se link:

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=2914&indexid=461

Og husk, man er uskyldig til det modsatte er bevist:

http://www.123hjemmeside.dk/GittesUnivers/4922857 (Se artikel 11 ca. 1/3 nede på siden)

Desuden vil jeg betegne det som groft misbrug af embedet, når han (kun med det formål at visitere dig) anholder dig uden synlig begrundet mistanke...

Medlem
Brugeravatar

Jeg på ingen måde ekspert på området, men jeg ved man kan klage. Dog vil jeg råde dig til at skaffe alle de papirer om den anholdelse og sag generelt, så hurtigt som muligt. derudover kan du kontakte KRIM, som så vidt jeg ved giver gratis advokat hjælp når politiet har problemer med at følge loven.

http://www.krim.dk/

Medlem

Du kan lige så godt brokke dig lidt nu, men så længe sagen ikke enten er faldet ud til din ulempe (= tiltagene var i orden) eller fordel (= sigtelsen eller senere tiltalen droppes, eller du frifindes), kommer du ikke i gang med noget.

Medlem
Brugeravatar

Har snakkede med betjenten der anholdt MIG idag , han siger som Det ser ud nu passer vores forklaringer meget godt ,
Og han sagde Det ville tage mindst en månede før sigtelses frafalder (vis den frafalder)

Meh tak for alle links, nu skal jeg til og læse og forberede min klage :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Havde de en ransagningskendelse, da de ransagede din bolig?

Medlem

Morten på 14 skrev:

Mindre vigtigt - der kan altid ransages på øjemedet.

Medlem
Brugeravatar

De havede et eller andet papir Ja .. men Det var noget med begrundet mistanke .. men fik ikk lov at beholde papiret fordi 'han ikk havede nogle kopi i bilen"

Medlem
Brugeravatar

Du skal sørge for at få alle den slags papirer. Lige pludselig forsvinder den slags papirer og så heder det sikkert du gav tilladelse til politiet. Har desværre ikke den store tiltro til politiet i mange sammenhænge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

simpzon3 skrev:
Morten på 14 skrev:

Mindre vigtigt - der kan altid ransages på øjemedet.

Det forstår jeg ikke. Jeg kan ikke se hvorfor man nogensinde skulle have en kendelse, hvis en politimand altid bare kan sige at man er en værre en, og dermed få lov til at gennemrode alle ens private ting.

Medlem

Nej men sådan er reglerne altså. Det er klart, hvis ikke ransagningen giver resultat, vil du kunne argumentere for at det ikke var i orden, og i en ideel verden ville den så blive underkendt, og du ville få erstatning, af den retsprøvning der sker indenfor 24h hvis ransagningen sker på baggrund af øjemedets forspildelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Far far away in outer space
Loven om ransagning: http://themis.dk/searchinclude/Lovsamli ... el_73.html

Den enkleste oversættelse er nok at uanset hvad, så har de en paragraf der kan drejes til deres formål, så de har loven på deres side... Man skal være usædvanlig godt skåret for tungebåndet for at få noget ud af det på egen hånd... en ordentlig advokat er klart den bedste idé, når man har med Policen at gøre.. og det har du ret til at forlange tilstede (for egen regning) inden du udtaler dig om noget som helst..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og her gik jeg og troede, at vi levede i en retsstat

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Morten på 14 skrev:
Og her gik jeg og troede, at vi levede i en retsstat

Retsstat - politistat, for panserne er det det samme.

Junior medlem

Det er fanme sørgeligt at politiet for lov til at misbruge sin magt på den her måde, ANLÆG SAG, politiet er ikke en skid bedre end dem der stjæler, i og med de stjæler din frihed, bare fordi du gik en tur med din bror.
beklager dårlig konjunktur, bliver bare så sur på vores "Social liberale" samfund

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]