Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 23:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
@Locoloco du er heldig du slipper med en sigtelse for eget forbrug da grænsen for eget forbrug normalt max 4,9gr kokain.
Bøden for første gangs besiddelse af 4-4,9gr kokain er på 8000kr. Jeg kan forestille mig uden at være sikker at da der er mere end det får du en bøde svarende til anden gangs besiddelse som er på 12000kr.

@Phoebe du skal nok regne med han sidder i varetægt 14 dage i første omgang som minimum og at han starter med at sidde isoleret.
Hvor længe kommer an på hvor langt de går med deres efterforskning, både af hans salg og af hvem han selv har købt fra da de altid prøver at få fingre i bagmændene.
Hvad han får af straf kommer helt an på hvad de kan bevise, om de laver nogle fodfejl i deres bevisførelse osv.
Noget af det allervigtigste er at få en god advokat, en beskikket advokat bruger så lidt tid som muligt på sagerne, hvor en advokat man selv kontakter
som regel sætter sig noget bedre end i sagen og dermed også har bedre mulighed for at nedbringe straffen.

Alt efter hvor i landet i ca. befinder jer burde der være nogen herinde der kan anbefale kvalificerede advokater.
Jeg er selv fra nordsjælland og kender nogle stykker i området her.

og fordi en snemand er min ven

Junior medlem

Har en ven der er taget med 100 g ketamin:) hvad bliver hans straf ca? skal lige swiges de også fandt salgsposer :)

Medlem
Brugeravatar

@DB1990
Svært at sige.¨
Er han blevet taget før?
Har de andre beviser?
Men godt bud er omkring 1 år i skyggen, hvis de kan knalde ham for salg.

Læs evt denne artikel som giver et rimeligt overblik over hvordan der straffes når man bliver dømt for salg.
http://www.twistedmedie.com/lovgivning-omkring-stoffer/

Junior medlem

Hejsa, jeg blev taget for nogle uger siden i vejle med 80 stk Oxycontin 40mg og 20 Oxynorm 20mg og 7.5 hash
Jeg har fået bøden som lød på 8000kr og nu står jeg jo tilbage og tænker hvad kan det give af straf, jeg er tidligere dømt, for hash handel, bil tyveri, indbrud og hæleri hvor jeg fik 2 år ubetinget, som jeg har siddet af,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stonerman skrev:
Hejsa, jeg blev taget for nogle uger siden i vejle med 80 stk Oxycontin 40mg og 20 Oxynorm 20mg og 7.5 hash
Jeg har fået bøden som lød på 8000kr og nu står jeg jo tilbage og tænker hvad kan det give af straf, jeg er tidligere dømt, for hash handel, bil tyveri, indbrud og hæleri hvor jeg fik 2 år ubetinget, som jeg har siddet af,

Hvis du får en bøde, så er det vel det? Mig bekendt får man ikke en bøde hvis der ligger en retssag og venter også.

Junior medlem

Har en kammerat der er blevet nuppet med følgende:
19 g. et sted hvor han "sad"
Vægt, tang samt 4410,-
35 g. i hans hjem samt 2 vægte.

Han skal ind i morgen på gården, da han vil prøve at få hans penge tilbage, som han har slidt og slæbt efter ved at samle pant. og desuden også snakke med en advokat, men det er lidt problematisk, eftersom han ikke har en krone nu.

Senest rettet af Nelson 10 mar 2011 23:28, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

^Nå, og hvad er spørgsmålet, og 54g. hvad?

:)

Junior medlem

Hov. Ja, men jeg gik ud fra at i muligvis kunne svare mig på, om der var mulighed for han kunne få sine penge tilbage, og hvordan han var stillet med hensyn til advokat? Evt. nogle idéer til en billig advokat i Aalborg eller omegn.

Medlem

Nelson skrev:
Hov. Ja, men jeg gik ud fra at i muligvis kunne svare mig på, om der var mulighed for han kunne få sine penge tilbage, og hvordan han var stillet med hensyn til advokat? Evt. nogle idéer til en billig advokat i Aalborg eller omegn.

54 gram hvad?

Medlem
Brugeravatar

Timbow skrev:
Nelson skrev:

54 gram hvad?

Hash velsagtens. Ellers er informationen med tangen vel rrelevant.

Medlem

onkel fister skrev:
Timbow skrev:
Nelson skrev:

54 gram hvad?

Hash velsagtens. Ellers er informationen med tangen vel rrelevant.

Du er ikke sådan lige til at løbe om hjørner med, hva? ;)

My bad - Den tager jeg på min kappe. Jeg var vidst ikke helt vågen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ???
Hejsa folkens haaber i kan hjaelpe mig. Det drejer sig om 0,5L Gbl koebt over nettet, hvad ville straffen vaere for besiddelse? Er der en chance for at blive sigtet for videresalg?

Paa forhand tak!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Hey guys :)

Hvad ville der mon ske hvis jeg bestilte 200 gram kratom?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: A spot within a spot
Hvilken straf kan man forvente, hvis politiet finder et 'aktivt' grow kit med tilhørende svampe i mit hjem? Lad os sige 50-100g friske SN.

Junior medlem

For at deltage med afgørelser kan jeg sige, min søn og hans kammerat fik idag hver 1 år og 3 mdr.s ubetinget fængsel for salg af godt 200G amfetamin :? Nogen der kender lign domme, sagen er nemlig anket og jeg ville gerne læse lidt om andre domme for at sammenligne

Medlem

hvad ville straffen/bøden være for ca 900 diazepam piller ukendt mg. de lagde ved min ven og han siger politiet kom forbi og tog dem allesammen men han fik ingen kvitering eller noget som helst. det er godt 3 måneder siden han har ikke hørt noget endnu hvordan lyder det i jeres øre ?

Junior medlem

taget for et gram amf tror nu mere der var 0,7, men skrev sgu under på 1 gram fordi jeg var helt væk og havde fået peberspray :(

hvad kan jeg regne med ?

Junior medlem

Geografisk sted: Købenahvn
Ohøj!

I fredags blev mit kollektiv ransaget og da der ikke er navn på dørene kiggede de i mit værelse i stedet for naboens..

jeg blev snuppet for ca. 55gram pot og en butterfly-kniv..

Hvilken straf kan jeg se frem til?

Medlem
Brugeravatar

Tumpe skrev:
taget for et gram amf tror nu mere der var 0,7, men skrev sgu under på 1 gram fordi jeg var helt væk og havde fået peberspray :(

hvad kan jeg regne med ?

3000kr i bøde hvis det er første gang

Junior medlem

Hej med jer.

Jeg blev lørdag morgen nappet af strisserne for besiddelse af Amfetamin.

Stof: Amfetamin
Vægt: 0,4 gram

Stoffet var i en enkelt pose. Jeg erkendte at det var mit, og at jeg havde taget en enkelt streg den pågældende aften.

Hvad kan jeg se frem til at skulle betale?

Endvidere, hvad kommer der til at stå på den tilsendte bøde? Vil der stå at jeg er blevet sigtet iflg. loven om euforiserende stoffer, da jeg er blevet taget med Amfetamin, eller vil der kun stå at jeg er blevet sigtet efter loven om euforiserende stoffer? Hvor lang tid vil der ca. gå, før jeg kan forvente svar fra politiet.?

Mvh

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 404 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]