Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/05/27/114248.htm

:(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den var mere sikker end amen i kirken efter programmet igår :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Citat:
- Vi har forbudt mere end 80 nye stoffer. Senest i marts forbød jeg 24 stoffer, og vi forbereder et forslag, som giver mig mulighed for at forbyde hele familier af stoffer. Så vi er helt fremme i skoene, men noget af det kræver lovgivning, og den kommer til efteråret, siger han.

Man sku jo næsten tro at han fik et kick af at lave forbud :S

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har sådan et billede i mit hovede af Bertel Haarder, hvor han sidder med pikken i hånden og vilde øjne, mens han ser på listen af alt det han har forbudt, og begynder at rykke vildt og voldsomt med fråder om munden når han ser alt det han stadig kan nå at forbyde.

Jeg hader den mand, alt hvad han står for er det jeg ønsker at rydde jordens overflade fra. Det samme gælder en del af den andre, især Lene Espersen.

Dedikeret medlem

Med det samme jeg trykkede på linket, og så der stod Haarder i fanen, tænkte jeg bare: bræk. Jeg er så inderligt træt af den mand, da jeg gik i folkeskole, sørgede han for at nogle af de prøver vi fik, ikke var de samme som dem vi havde haft termin i. Nu da jeg er blevet ældre, og euforiserende stoffer har fået en betydning i mit liv, så er det dette område han skal skide ud over. Skal den mand ikke snart til at lave noget andet, end at pisse folk af, som har bare den mindste form for frisind.
Han er jo bare en parkeringsvagt i et større perspektiv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det vil sige, at nu er man ligeglad med om stoffer er farlige... nu forbydes de, så længe de kan give en rus. Har jeg forstået det rigtigt? Hvis jeg har, så får vi et nydelsesforbud, hvilket er helt hul i hovedet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Når jeg bliver storfyrste af Europa slår jeg Bertel Haarder ihjel og legaliserer alle stoffer... Nej, vent, jeg tvinger folk til at tage stoffer, alle skal prøve alt før de må sige nej!

Dedikeret medlem

Silvio Berlusconi skrev:
Når jeg bliver storfyrste af Europa slår jeg Bertel Haarder ihjel og legaliserer alle stoffer... Nej, vent, jeg tvinger folk til at tage stoffer, alle skal prøve alt før de må sige nej!

PCP og pigæbler til alle!

Morten på 14 skrev:
Det vil sige, at nu er man ligeglad med om stoffer er farlige... nu forbydes de, så længe de kan give en rus. Har jeg forstået det rigtigt? Hvis jeg har, så får vi et nydelsesforbud, hvilket er helt hul i hovedet.

Sådan havde jeg ikke lige tænkt på det, jeg forstår det som om at han forsøger at gøre alt der kan minde lidt om cannabis ulovligt, farligt eller ej. Tror efterhånden det er blevet en princip sag at cannabis er noget værre noget, og skal holdes væk fra Danmark ligemeget hvad, han virker fuldstændig ligeglad med hvor farligt cannabis enlig er.
Jeg glæder mig til at de forbyder ting som er nødvendige for at vi fungere optimalt, men kan give en rus. Ned med sukker, man bliver syg i hovedet af det!

Senest rettet af Ubrugtnavn 27 maj 2011 16:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
iSmoke skrev:
Morten på 14 skrev:

Sådan havde jeg ikke lige tænkt på det, jeg forstår det som om at han forsøger at gøre alt der kan minde lidt om cannabis ulovligt, farligt eller ej. Tror efterhånden det er blevet en princip sag at cannabis er noget værre noget, og skal holdes væk fra Danmark ligemeget hvad, han virker fuldstændig ligeglad med hvor farligt cannabis enlig er.
Jeg glæder mig til at de forbyder ting som er nødvendige for at vi fungere optimalt, men kan give en rus. Ned med sukker, man bliver syg i hoved af det!

Vil nu stadig give Morten lidt ret. Husk på det sidste forbud han kørte igennem med kaktusfrø.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silvio Berlusconi skrev:

Når jeg bliver det, så forbyder jeg alkohol og cigaretter og alt med koffein i, så folk får øjnene op for hvor latterligt det er med forbud. Når hysteriet så er på sit højeste, så legaliserer jeg alle stoffer. For hvordan kan de da argumentere for, at alkohol og cigaretter skal være lovlige mens andre mindre skadelige stoffer som MDMA og cannabis skal forblive ulovlige?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad os nu lige vente og se, hvad det her udmynter sig i. Hvis det bliver ligesom den amerikanske, så gør det jo ikke så meget

Producerer Danmark ikke mange nye stoffer? Jeg tænker, det kan da ikke være godt for hveken Novo Nordisk eller Lundbeck. Ikke at jeg bekymrer mig om deres bundlinjer, men det gør politikerne

Junior medlem

Ikke at jeg tror det ændrer noget, men den 2. juni sker der noget der måske kan fungere som en (lille) modvægt:

http://transform-drugs.blogspot.com/2011/05/former-presidents-of-brazil-colombia.html

Det kan vel ikke udelukkes, at det bliver bragt i medierne - så måske pressegruppen burde banke noget sammen til den anledning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nok den bedste nyhed jeg har læst i lang tid!

Har linket til den på 180grader hvis det skulle have interesse:
http://www.180grader.dk/Udland/magtfuld ... lovgivning

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg har lige skrevet dette i tråden "Holland forbyder narkoturisme"
Silvio Berlusconi skrev:
Jeg sidder og græder. Jeg tror simpelthen ikke længere på at der sker noget positivt inden for området. Når de går et skridt baglæns i Holland, tror jeg simpelthen ikke på at vi på noget tidspunkt tager skridt fremad i Danmark.
Jeg hader politikere og deres tillid til at forbud nok skal gøre verden et bedre sted!

Og nu er mit humør fuldstændig omvendt, skønt!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvor er det forunderligt, at så kraftige stramninger og fokus i medier på området her i landet, lige falder sammen med tilsvarende glædelige nyheder :P

Husk at skrive under her -> http://www.avaaz.org/en/end_the_war_on_ ... c=fb&pv=34 Hvis i ikke allerede har gjort det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:

Du ramte hovedet på sømmet der... Der skeles ikke længere til saglige argumenter, folkesundhed og lignende acceptable årsager - det handler om kontrol og begrænsning af personlig frihed... dystopia here we come :-(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]