Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle
Ville bare lige have nogle af jeres råd, da jeg har drukket ghb de sidste 6-8 måneder stort set hverdag, men de sidste 2 måneder er det blevet værre. da jeg har gået uden job, og derfor drikker det ekstra meget. Syns næsten jeg drikker det 1 gang i timen, tit og ofte og når jeg så ikke har fået noget til f.eks. en famillie middag eller nået, sidder jeg får det skidt og går hjerte banken og det lidt stramt.
- har prøvet trappe langsomt ud af det, men syns jeg får det skidt hver gang :? fordi samtidig er virkningen er dejlig og afslappende ;)

men det her holder jo ikke når man starter på job osv, men nu syns jeg det så slemt at jeg skal drikke 1-2 hætter inden jeg går i seng, og de sidste par dage, ender det med jeg kun sover 2-.3timer også vågner jeg , er ryster lidt og har det underligt og føler mig lys vågen, at jeg går ud i køkkenet og drikker 1 hætte og ligger mig i seng igen, fordi hyar prøvet blive liggende uden drikke ghb, men kan slet slet ikke sove.. så rigtig skidt det endt sådan.-

har i nogle ideer? :P

til noget man kan tage for trappe langsomt ud af det eller ja.

venter med skrive mere.

ser frem til høre fra jer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du har svært ved selv at overholde dine forsøg på udtrapning, burde du måske søge noget hjælp. Læge eller misbrugskonsulenter vil måske kunne give dig et peg i den rigtige retning.

Skal du prøve noget selv, så kan det være at Phenibut kan hjælpe dig. Det ligner GHB meget strukturmæssigt, men har nærmest ingen mærkbar virkning(man bliver lidt afslappet), jeg har dog hørt om folk der har haft succes med at dæmpe cravings/søvnbesvær med det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phenibut

Medlem

Ellers kunne du begynde at træne, løb dig en tur så sover man meget bedre. Og det giver en del overskud du nok har brug for til at trappe ud.

Medlem
Brugeravatar

Læger aner og ved intet om misbrug! De giver dig evt piller osv... Du skal gå til møder i AA eller NA :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg har selv været turen igennem. Det er på ingen måde behageligt.
Det jeg gjorde var at stille trappe ned til et stadie hvor jeg kun tog så meget at jeg ikke havde det så skidt at jeg ikke kunne holde det ud. Dette gjorde jeg over 3 dage.
Derefter tog jeg på festival i udlandet, hvor jeg intet GHB havde. Og jeg vil ikke lyve, det var et mareridt de første dage. Jeg prøvede at ryge weed, men fik det bare vild underligt.
Det var først efter 48 timer at jeg kunne sove, efter jeg havde taget en indslumringspille.
De følgende dage var jeg ret nede, men med alkohol (nok for meget af det) hjalp det en smule.

Da jeg kom hjem fra festival var jeg helt smadret og fik sovet stort set non-stop i flere dage. Derefter gik der et par måneder hvor jeg kunne mærke abstinenserne hver gang jeg havde drukket alkohol, men de aftog stille og roligt.

Det er ikke nemt, det er ikke for sjov at folk advarer om det. Men med determination og afskæring fra kilden til GHB bliver det nemmere.

Håber du kommer godt igennem det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Da jeg skulle af med min GHB afhængighed, tog jeg op til min læge og fortalte ham, hvordan landet lå.
Jeg var blevet så afhængig af GHB at jeg har udviklet abstinenssymptomer, som du også ser, ved hærdet alkoholikere.
Jeg fortalte jeg var bange for den angst, der kom når jeg ikke drak det, jeg fortalte ham at jeg har været tæt på delirium, da jeg prøvede at stoppe.
Jeg fortalte ham også at jeg havde taget kontakt til en misbrugskonsulent. Min læge var så venlig at udskrive 24 risolider, til at tag de værste abstinenser.
Det hjalp mig igennem dem første halvanden uge og takket være ham så er jeg kommet ud af det helvede, du er er i nu..

Prøv at gør det samme..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg har været gennem turen med shotglas på natbordet og GHB i vandflasken i skolen flere omgange... den ene gange var det simplethen for at erstatte et stort alkohol forbrug jeg havde haft at jeg tog GHBen.. så jeg begyndte at drikke igen... og nej det var ikke smart... senere holdt jeg så op med det via små doser dzp mod de lægkramper jeg fik om natten og meget hæftige mareridt søvnbesvær , social angst osv.... jeg fandt ud af jeg tog GHBen fordi den hjalp mig til at lette på min sociale angst.. da jeg gik ind og arbejdede med grunden til den var der både via trips og ædru forsvandt mig afhængigs problem med Gaba stoffer.. anden gang droppede jeg GHBen med et par guldøl og en smule valium til de første par uger.. har også klaret det som en kold tyrker engang men det var hårdt... skiftevis koldsvedte varmsvedte.. sov dårligt.. havde mareridt.. paranoia og meget værre social angst end da jeg startede med at tage ghb...
vil altså også råde dig til at søge hjælp hos din læge... hvis du ikke har mod på at tage de helveds 14 dage en koldtyrker er.. og et godt råd sørg for ikke at skulle noget socialt de 14 dage.. eheh

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Som hyene og rootmood foreslår: gå til lægen, hvis dine egne forsøg har fejlet so far. - det bliver kun sværere med tiden.

jeg har flyttet tråden til Medaljens bagside

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvordan går det så nu, PS25? Har du besluttet dig for at søge hjælp, eller vil du tage nedtrapningen selv? Det er en slem afhængighed du er inde i, og jeg vil lige som de andre, råde dig til at søge hjælp. Enten professionel eller en ven som vil støtte dig i at fastholde din nedtrapning.
Det værste du kan gøre er bare at lade stå til.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Det er sundt at komme ud og møde verden uden at være beruset.

Hvis du er vant til at tage det om aftenen, så prøv at time det, så du tager den sidste dosis 3 timer inden du står op og går igang med hverdagen. Så lige i bad. Så kører det derudaf.
Du skal prøve at få en hel nats søvn, f.eks. ved at tage en dosis inden du lægger dig, og en eller to i løbet af natten.
Prøv at få det sidste udenfor rækkevide, så du kun har til og med den sidste dosis, hvis du har for meget.

En måde at komme til et sted, hvor du er klar til at holde op er, at maksimere antallet af vågne timer, hvor du ikke er på stoffer, for at vænne din hjerne til at klare sig uden at være påvirket.

Det tager 2-3 timer før et trip er overstået.
:?

Junior medlem

/Jeg har i øvrigt gode erfaringer med at indtage et glas juice, en times tid - halvanden efter en dosis, og om morgenen.
Det kan være godt at indtage lidt salt samtidigt. men ikke ret meget. Mariager Sydesalt, i en lille stofpose, er godt fordi det indeholder mange forskellige mineraler, så som magnesium, calcium, kalium og sulfat.
Det er nok bedst 3 timer efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Mit råd til GHB-stop er det samme som jeg altid har sagt: _Phenibut_ !!!

Det tager alle abstinenser og gør det meeeget nemmere at slippe af med GHB. Man skal dog være forsigtig med det, for abstinenserne af Phenibut skulle være meget som GHB abstinenser - de tager bare meget længere tid at slippe af med.

Så pas på du ikke bare skifter det ene misbrug ud med et nyt.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Armaghettó@ Det lyder interessant med Phenibut, havde aldrig hørt om det før, men læste så om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Phenibut

Kan du ikke give en lidt mere udførlig opskrift på, hvordan man trapper ud af GHB med phenibut? Det er der måske flere der kan bruge :wink:
- Hvor meget phenibut skal man tage?
- hvor tit skal det tages?
- et skema for nedtrapning af doser
- skal man helt droppe GHB mens man udtrapper med phenibut?

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]