Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 06:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 385 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
edeeo skrev:
Super fedt

Men jeg synes det lyder som et helt andet band, ikke at der er noget dårligt :)

Pudsigt, jeg synes sagtens man kan høre kontinuiteten... Deres første album var bare mest centreret omkring det trancede og twistede. Sidenhen har guitar melodierne og vokalen så fået lov til at komme mere og mere i første række, men det twistede er der stadig, det er bare kommet i baggrunden - men det er nok bare min oplevelse af det. Tror de lavede et klogt move da de sendte "night lead me astray" ud som single noget tid i forvejen, det er et af de mere poppede numre på pladen, jeg føler i hvert fald at jeg lige nåede at vænne mig til tanken om deres nye lyd, før den så ramte gaden og blæste mig baglæns :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er nok også fordi der er kommet den meget markante vokal ind på alle numrene, at det lyder som et helt andet orkester ;)

Senest rettet af snufkin 22 apr 2011 01:02, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God påske og god weekend til jer alle. Håber I hygger jer derude, i det gode vejr.
Den kan kickstartes af denne virkelig suveræne nyhed, fra en af morderne elektronisk musiks helt store ikoner:

[soundcloud]http://soundcloud.com/amon-tobin/sets/isam/[/soundcloud]

Jubiiiiii...

Senest rettet af snufkin 22 maj 2011 16:01, rettet i alt 3 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

RIP Max Matthews

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GRFoLJPdMkE&feature=related[/youtube]

Introen i dette nummer, tror jeg er den vildeste jeg nogensinde har hørt. Den rammer en nerve, som enhver bruger af psykedelika formentligt har. Det er især introen jeg er fascineret af, men resten af nummeret er også helt okay!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^
Det er den cheesy version, her er originalen:

Jeg fik den vildeste resonans i hele kroppen første gang jeg hørte den, alene i en skævert, og røg ud af min krop og fik underlige forløsende spasmer med tilhørende tårer. Vældig mystisk indeed!
Elsker det mantra!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt fedt fedt! Jeg troede det var Ovnimoon der havde lavet den originale, men der kan man bare se. Det nummer skal helt sikkert gemmes :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder mega fedt Galatic Mantra, tak for det

Nyt fra Subjex:

[soundcloud]http://soundcloud.com/subjex/subjex-echo-system-lp-preview[/soundcloud]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
definitionen af gourmet:
Lee Van Dowski & Quenum

tjek albummet "as told on the eve of..". så lækkert at der er fare for at man cremer i bowsern.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spændende

[soundcloud]http://soundcloud.com/muted/muted-promo-mix-february-20111102-yraurbef-xim-omorp-detum[/soundcloud]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bird of Prey, masters of psy-step:

[soundcloud]http://soundcloud.com/bird-of-prey/birds-of-paradise-bop-gibson[/soundcloud]

[soundcloud]http://soundcloud.com/bird-of-prey/birdofprey-random-subtropics[/soundcloud]

[soundcloud]http://soundcloud.com/bird-of-prey/birds-of-paradise-quicksilver[/soundcloud]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@eedeo

Sweet mother Jesus, der er nogle super tracks imellem!

Mit bidrag til tråden:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Hb_sr2n3u3Y&feature=related[/youtube]

Scann-Tec er helt klart en af mine yndlingsmusikere i øjeblikket. Hurra for Ultimae, der fik mine øjne op for ham!

Moderator
Brugeravatar

Faldt lige over det her remix på aleph zeros FB side, synes at det er ret lækkert, selv bare efter at have lyttet til det på bærbarhøjtalere... Maybe I'm biased? I don't care! :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2tL1_csjqrU&feature=player_embedded[/youtube]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Atmos - Cable Enable, fra deres legendariske Headcleaner album fra 2000. Sjældent jeg har hørt et 14 minutter langt nummer, som man ikke bliver træt af inden det er slut... her ønsker man bare at det fortsætter i al evighed :-) Hele albummet er i øvrigt værd at checke ud.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xQXWtH9u1-8&feature=related[/youtube]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Ved godt at Tipper har været oppe og vænne, men faldt over hans sidste nye album her forleden og har nærmest hørt det på repeat siden. Han udgav det åbenbart sidste år, men jeg har først lige opdaget det :(

Dette nummer er det nummer fra albummet der har flest plays i itunes lige p.t.:

Det kribler og kravler, og diverse dyrelyde popper ud hist og her. Det er super organisk, melodisk, psykedelisk og med et svedigt beat der først kommer dybt inde i numnmeret på en overraskende måde. Kæft hvor kunne jeg godt tænke mig at se ham live, han har jo det sygeste repertoire efterhånden. Ærgreligt han ikke spiller andre steder end U.S.A :(

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

nu har jeg tygget lidt på de der Birds of Prey, og er kommet frem til at jeg vist ret godt kan li det. jeg lå og svingede lidt fordi jeg manglede lidt retning, hvilket jeg gør i rigtig meget psykedelisk musik og får mig til at råbe GØGL!!! højt og hidsigt. Der er ingen tvivl om at det er sindssvagt godt produceret, og den organiske lyd tiltaler mig enormt. jeg har det stadig sådan at der er for mange tilfældigt placerede lyde som bare fylder unødvendigt op. jeg er en sucker for det perfekt afrundede hvor intet stikker ud.

Moderator
Brugeravatar

AAARGH! Men det er jo hele charmen ved det!?!?! :D Det balancerer på grænsen mellem bevidsthed, tilfældighed og improvisation/inspiration(og en tand cheesyness), hvis du forstår? Tilfældigheder... Hmmm, tilfældigheder er en STOR stor del af mit repetoire, men jeg opsøger dem jo bevidst? Så jeg synes det er spørgsmål om hvilke briller man tager på... Netop derfor kan man jo ikke diskutere smag, men er det som du synes stikker ud, ikke bare et spørgsmål om hvad du forventer af den slags musik?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det handler vel i bund og grund om hvad man søger i psykedelika. jeg søger tilstande hvor sindet defragmenteres og der opstår en orden som giver klarsyn. de løse ender skal bindes sammen. det synes jeg sjældent sker i elektronisk psykedelisk musik. folk synes åbenbart det er "syret" når lydene er klasket sammen i en stor rodebunke. tja, jeg synes bare det lugter lidt af afbrændte hoveder. for det meste altså. det har også meget at gøre med præcis hvordan lydende lyder og er produceret. ak, det er umuligt egentlig at forklare hvad jeg mener.

apropos: du blev lidt sur da jeg var negativ overfor den nye Younger Brother. jeg sagde vist noget med Coldplay, som ikke faldt i god jord. det var altså ikke for at være ubehagelig eller noget personligt, og jeg er ikke den eneste. se kommentarene på discogs: http://www.discogs.com/Younger-Brother- ... ter/328897

jeg har hørt noget af det tidligere YB, og i forhold til Last days of Gravity f.eks så synes jeg den nye er en tynd kop the. det her nummer er konge!

Simon Posford (sammen med Raja Ram naturligvis) er en af de kunstnere der kan have et meget detaljeret lydbillede og stadig få det hele til at spille sammen. Raja Ram er sådan en sej gammel mand. tænk at have fingeren så solidt placeret på pulsen at man starter TIP records i en alder af 53 (tror jeg). De har udgivet SÅ mange af de allerfedeste goa 12'ere. der er faktisk ingen smuttere de første 3 år, 94-96 . det er simpelthen creme de la creme, med Total Eclipse, Infinity Project, Hallucinogen, Astral Projection, Green Nuns of The Revolution, Doof, The Deviant, Psychopod... jammen det er fuldstændig åndsvagt

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Agreed, Halugenlampe

Der er alt for meget generisk trance og "psykedelisk" musik derude, der ikke rigtig batter, fordi det er noget rod og ikke kommer nogen vegne. Smag er selvfølgelig altid en subjektiv størrelse, men for mig har dogmen omkring psytrance fx altid været noget i retningen af: 80 % lort, 15 % guld og 5 % hjernesmeltende højdradioaktivt materiale.

Jeg digger btw. heller ikke Younger Brothers nye stil. Jeg synes det første album var det i særklasse mest interessante. Last Days of Gravity var hits and misses og det nye (basseret på en gennemlytning af bl.a. de links her i tråden) siger mig ikke noget.

Ah, så fik jeg lige hævdet mig selv og mine super positive og konstruktive inputs vil lyse i mørket over denne tråd (Ja, jeg skriver BA, ja, jeg skal aflevere i morgen, ja, jeg er træt af det!). Men for lige at vende tilbage til noget, der egentlig har med tråden at gøre. Det her nummer delte vandende rigtig meget da det kom ud. Nogle (heriblandt mig selv) blev slået ned af stolen i ren ekstase, mens mange andre kritiserede det for at være for worldorienteret og mangle psykedelisk nerve:

Hvad synes I?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Agreed, Halugenlampe

Der er alt for meget generisk trance og "psykedelisk" musik derude, der ikke rigtig batter, fordi det er noget rod og ikke kommer nogen vegne. Smag er selvfølgelig altid en subjektiv størrelse, men for mig har dogmen omkring psytrance fx altid været noget i retningen af: 80 % lort, 15 % guld og 5 % hjernesmeltende højdradioaktivt materiale.

Jeg digger btw. heller ikke Younger Brothers nye stil. Jeg synes det første album var det i særklasse mest interessante. Last Days of Gravity var hits and misses og det nye (basseret på en gennemlytning af bl.a. de links her i tråden) siger mig ikke noget.

Ah, så fik jeg lige hævdet mig selv og mine super positive og konstruktive inputs vil lyse i mørket over denne tråd (Ja, jeg skriver BA, ja, jeg skal aflevere i morgen, ja, jeg er træt af det!). Men for lige at vende tilbage til noget, der egentlig har med tråden at gøre. Det her nummer delte vandende rigtig meget da det kom ud. Nogle (heriblandt mig selv) blev slået ned af stolen i ren ekstase, mens mange andre kritiserede det for at være for worldorienteret og mangle psykedelisk nerve:

Hvad synes I?

Tror der er to meget store skoler indenfor psykedelisk musik. Den ene er meget baseret på rytme, mens den anden er baseret på melodi. Folk der favoriserer rytmisk psytrance, vil nok ikke klappe sig på låret i ekstase over det nummer du linker til, inklusiv mig selv. Jeg kan dog godt anerkende, at den er rigtigt flot produceret, og helt klart er et nummer der står ud i forhold til generisk psytrance/chillout.

Senest rettet af Morten på 14 30 maj 2011 11:52, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 385 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]