Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej folks,

Gennem det seneste stykke tid har jeg flere gange hørt tale om at politiet har "aflyttet" (eller læst, om man vil) helt normale folks sms-beskeder. En pige jeg kender havde skrevet med sin bror om joints, hvorefter der om eftermiddagen står to betjente ved hendes hoveddør og udspørger hende om sagen.

Mit spørgsmål lyder: Kan politiet virkelig aflytte folks beskeder? Så hvis man for eksempel skriver "coke" eller "LSD" eller "Ketamin" eller noget helt fjerde, kan de læse det og måske (hvis mistanken er stor nok) klantre dig for det. Og hvis dette er tilfældet: Hvordan ligger landet så mht lovgivning på området. Det gør mig en kende utryg, hvis det står sådan til. At vide at andre læser mine beskeder, uanset indhold (!!!), er ikke den fedeste tanke.

Halvbekymrede hilsner
-Fry

Insane psychedelia user!

Ja! de kan aflytte ALT. Om de gør det skal jeg ikke kunne svare på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
en af mine venner blev også opsøgt af politiet fordi han havde snakket og skrevet om stoffer :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er den danske terrorpakke der er årsag i at politiet nu kan gennemføre den slags overvågning uden større problemer. Jeg kunne forestille mig at terrorister kan finde på andre kommunikations veje og derfor mener jeg at pakken ingen gavn gør og kun gør skade på individets personlige frihed. Din eneste chance for at stoppe den slags er at stemme på Ø eller LA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At der ikke en gang skal en dommerkendelse... wtf.

Jeg ligger aldrig inde med stoffer, så jeg vil da begynde at skrive en masse ord der kan poppe op på deres filtre...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Taletidskort er løsningen på jeres problemer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Silvio Berlusconi skrev:

Præcis !! 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Silvio Berlusconi skrev:

Ikke ubetinget. Det er ganske besvaerligt at sikre sig at politiet ikke kan forbinde et ikke-registreret taletidskort med en person. Det kraever at alle der tales med ligeledes bruger den slags kort, og at ingen af dem bliver anholdt og faar konfiskeret telefonen. Men det er da rigtigt nok at det er muligt at oege sin sikkerhed paa den maade.

Medlem

Det er usandsynligt at politiet læser med på "almindelige" menneskers sms beskeder, selvom der bliver talt om narkotika. Der vil være for meget læsning og for lidt forbrydelse.
Jeg har dog hørt at politiet nogle gange, i forbindelse med kropsvisitering, lige tager et ekstra kig på en mistænkts mobiltelefon.
Min erfaring med politiets nidkærhed i små narkosager er, at de ikke gider med mindre der er noget andet. Butikstyve, ustyrligt påvirkede personer, folk som spiller op, dårlig hudfarve o.lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Personligt har jeg aldrig oplevet det, og kan derfor hverken bekræfte eller afvise det.

Men der er ihvertfald ikke en eneste pusher i hele trekantsområdet som ikke er ved at skide i bukserne når jeg siger eller skriver hash over telefonen.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
Personligt har jeg aldrig oplevet det, og kan derfor hverken bekræfte eller afvise det.

Men der er ihvertfald ikke en eneste pusher i hele trekantsområdet som ikke er ved at skide i bukserne når jeg siger eller skriver hash over telefonen.

Hvis du skriver om stoffer til din pusher er du for dum, og han burde ikke have givet dig sit tlf-nummer.

Site Webmaster
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
der er ihvertfald ikke en eneste pusher i hele trekantsområdet som ikke er ved at skide i bukserne når jeg siger eller skriver hash over telefonen.

:roll:

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Tjek den her alle sammen
http://www.youtube.com/watch?v=X7B02yck5Zk
Så får i en del svar ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
MrMachoveli skrev:
Tjek den her alle sammen
http://www.youtube.com/watch?v=X7B02yck5Zk
Så får i en del svar ..

Og del den på facebook. Personligt synes jeg det er ret vigtigt at det her kommer ud. Det er ikke almen viden såvidt jeg forstår på min omgangskreds.

I kan også dele den her: http://www.dr.dk/DR2/D/Der_er_noget_gal ... ay=default

Det er virkelig frygteligt... De præventive anholdelser de nævner i filmen, som Joseph Hashdropz linkede er nok noget at den værste gang pis jeg længe har set...

Linkene er på min væg og bliver smidt op igen en anden gang

Senest rettet af Flaxys112 15 jun 2011 10:41, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Det skal bare ud til alle.. godt vi stadig kan dele hvad vi vil på internettet, synes vi skal benytte os af det.. mit link og dit Joseph er allerede på min væg :)

Medlem

Altså, en decideret aflytning skal jo påbegyndes på et eller andet grundlag... Hvor imod en sms bliver lagret i x antal år kan ikke huske om det er 1/3/5 whatever. Så kan politiet få en dommerkendelse og se alle de sms'er du har sendt.

Så snakker du med en af dine "Normale" venner er det sikrest at snakke. Medmindre man har grund til at tro at en af jer er aflyttet.

Men en pusher, har sku god grund til at ha noia på. Kender en der blev taget sådan, de havde aflyttet hans telefon, i en periode og så kom de og ransagede, og det eneste de fandt var en skyldner seddel. 6 måneder mener jeg.

Messengers:

http://www.x-im.net/ simpel messenger med med 256 bit AES Encryption.(Det som pentagon bruger)

Enkrypteret anonyme mail services :)
http://www.hushmail.com/
http://www.safe-mail.net/

Medlem
Brugeravatar

Var ude for under en visitation de tog telefonerne fra dem jeg var sammen med og læste igennem. Jeg slukkede min og sagde min pin forkert 3 gange, ved et uheld self. så de kom ikke i min.

Men tænker når man bliver stoppet med lidt snavs i lommen og de kunne finde på at gemme ens nr. fpr at få fat på en mid level dealer..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Personligt har jeg den holdning, at jeg skriver relativt frit med mine nære omgangskreds, da jeg vurderer at de ikke umiddelbart bliver udsat for aflytning.
Med hensyn til dealere, er jeg altid så diskret som muligt. Alt andet er simpelthen bare noget svineri, en tissetår op af dealerens ryg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]