Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Kajkage skrev:
HrKnudsen skrev:
Jeg mener ikke at politiet kan give bøder for tændte joints, da at det ikke er ulovligt at have indtaget hash.

Det er da ulovligt at indtage det, det er ikke ulovligt at være påvirket af det.

Jeg skriver også, " JEG mener ikke at de kan give bøder for tændte joints, da at det ikke er ulovligt at HAVE indtaget hash"

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig kan de give bøder for tændte joints. Hvis man nægter at det er cannabis kan de jo sende stumpen til retskemisk, som ikke behøver at bestemme mængden, men blot lave en ekstraktion og teste for THC. Er testen positiv, kan man give den laveste bøde for besiddelse af cannabis, hvilket jo alligevel er et pænt træls beløb.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Og er jointen tændt er man jo igang med at indtage det og det er i høj grad forbudt. Det er nok først når jointen er brændt ned at man kan forsøge sig med de sproglige finurligheder :)

Medlem
Brugeravatar

noname skrev:
wushu skrev:
noname skrev:
blazR skrev:
noname skrev:
og mængden kan de sagtens finde ud af ved at sende stumpen til analyse.

Hvis en halv gennemsnitsjoint blev sendt til kemisk analyse, ville man da godt kunne finde indholdet af THC, CBD, CBN osv, men de vil da aldrig kunne fortælle hvor meget hash der er i..

Edit: Det er jo selvfølgelig også ligemeget, da bødetaksten 2000 kr. gælder alt under 9,9g.

//blazR

Man kan vel godt adskille tobak og hash/pot/etc og veje sidstnævnte??

det kommer vel an på mixet, for hvis man mixer sådan sammen så hashen sætter sig fat på tobakken, som når man nuldre det sammen i gryde mix, så kan man vel ikk, hvilket vel også ville være en meget svær opgave hvis man som analytiker (eller hvad det nu hedder) får indlevert et lille pose med fint "knust" bongmix fordi det skal analyseres :D

Well, jeg tror de fleste de tager på gaden ryger joints og ikke bong, og jeg kender praktisk taget ingen, der nulrer tobak og hash sammen i et mash, med mindre det er en superfedtet hash (hvilket det sjældent er). Så i langt de fleste tilfælde vil det være muligt at adskille komponenterne.

jo jo. men nu var det mest princippet i det jeg mente, ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
har tit hørt om folk der har fået taget 5-10 gram joints og så der en panser der har brugt 5 min på at samle noller sammen xD

man kan nemt finde 2-5+ gram rent hash i en 10 grams joint der kun lige er blevet tændt uden at den skal til store analyser

hvis man kommer med et skod af en 0,5 grams joint så vil de nok bare give dig mindste bøde

sad engang i min bil med 3 kammerater bag høje gladsaxe center, dumme som vi var skulle vi self have en joint hver istedet for at side og dele, da vi har røget 1/2 af vores joints kommer panserne, vi allesammen smider vores joints ud af vinduet og de ryger sku ik særlig langt væk, panserne stod sku bare og kiggede på dem mens de snakkede med os, skal dog siges at vi kendte dem rimelig godt ^^, min kammerat sidder med 35 gram som han taber ind under mit sæde mens han desperat prøver at få mig til at åbne døren, men panserne stod og kiggede på mig, var helt sikker på jeg ville blive kneppet for at ryge og kører samtidig og de ville finde de 35 gram i bilen, men lidt efter de havde spurgt hva vi lavede og hva vi skulle osv, panser smalltalk. stod de og grinte over hvor skæv min kammerat så ud, så sagde de vi skulle opfører os pænt og så ville de lade os slippe denne gang, og så smuttede de fandme og vi kunne gå ud og samle vores rygene joints op, første og sidste gang de nogensinde har været så flinke

Medlem

HrKnudsen skrev:
Jeg mener ikke at politiet kan give bøder for tændte joints, da at det ikke er ulovligt at have intaget hash. Og jeg mener at have hørt at de ikke kunne give bøder pga, at de ikke kendte den præcise mængde af hash i Jointen.
Men, jeg blev stoppet for nogle måneder siden af to betjente som spurgte om jeg havde noget hash på mig, så sagde jeg det som det var, at det havde jeg. Så slap jeg med en advarsel, ingen bøde :-)

Fuck du er heldig.. Da jeg blev taget af politiet sagde jeg også ja da de spurgte. Der fik jeg en bøde på 2k og en plet i straffeattesten for 5 gram skunk :( Første gang jeg nogensinde havde været på staden for at købe..

Medlem

noname skrev:
wushu skrev:
noname skrev:
blazR skrev:
noname skrev:
og mængden kan de sagtens finde ud af ved at sende stumpen til analyse.

Hvis en halv gennemsnitsjoint blev sendt til kemisk analyse, ville man da godt kunne finde indholdet af THC, CBD, CBN osv, men de vil da aldrig kunne fortælle hvor meget hash der er i..

Edit: Det er jo selvfølgelig også ligemeget, da bødetaksten 2000 kr. gælder alt under 9,9g.

//blazR

Man kan vel godt adskille tobak og hash/pot/etc og veje sidstnævnte??

det kommer vel an på mixet, for hvis man mixer sådan sammen så hashen sætter sig fat på tobakken, som når man nuldre det sammen i gryde mix, så kan man vel ikk, hvilket vel også ville være en meget svær opgave hvis man som analytiker (eller hvad det nu hedder) får indlevert et lille pose med fint "knust" bongmix fordi det skal analyseres :D

Well, jeg tror de fleste de tager på gaden ryger joints og ikke bong, og jeg kender praktisk taget ingen, der nulrer tobak og hash sammen i et mash, med mindre det er en superfedtet hash (hvilket det sjældent er). Så i langt de fleste tilfælde vil det være muligt at adskille komponenterne.

Præcis. Og skulle det være mixet helt sammen til et stort klistret mix, skulle det da ikke tage 10min for en analytikker
og finde ud af om der er THC i. .
Fik også 2000- for en halv joint + en joint

Medlem

Sorry, jeg graver lige en ældre tråd op!
Men, hvis nu man står med en joint, tændt eller ikke, og man så skynder sig at flå den fra hinanden, så mixet ryger ud på jorden, og man derefter sparker/fejer det væk for alle verdens vinde, kan panserne så sige nu, i tilfælde af at de har set dig gøre det?

Junior medlem

Skal heller ikke kunne sige noget om det. men har fået at vide at det er en vurderingssag fra betjentenes side.! alt efter om man virker påvirket, er til fare for sig selv eller andre, hvor meget den pågældne betjent accepterer det osv. osv.

Junior medlem
Brugeravatar

Det du skriver Yodawgyo har jeg gjort under en butyr, hvor vi lige havde fyret op, så kommer osten dælme, og jeg bider papiret over so hele mikset ryger ud i den mørke nat. Han kropsvisiterer os men der er ikke noget, så han kunne ikke give os en bøde :D det gav pote! et forsøg værd :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]