Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Jeg har professionelt mødt flere, der i en livsfarlig cocktail af at have indtaget forskellige former for kemi/planteekstrater og tro på at "det ikke er farligt" - med henvisning til information fra denne hjemmeside incl. forum, har frasagt sig yderst relevant behandling / observation.

Til folkene bag denne hjemmeside: Det I laver er farligt og dybt uansvarligt. I opfordrer folk til adfærd, der bla.a. kan føre til selvmord, utilsigtede overdoseringer og livslange svært invaliderende, psykiske handicaps.

Jeg google hjemmesiden. Og fandt blandt andet [url="http://www.bt.dk/krimi/manden-bag-psychedelia.dk-doed-af-overdosis"]dette[/url].

Jeg vil opfordre jer til at tage siden op til overvejelse, med tanken på sidens nuværende "bodycount" (har I tal på, hvor mange det er?); herunder både de døde og de socialt og psykisk invaliderede, samt deres pårørende.

Denne hjemmeside må snart have gjort skade nok,

Vh

N

Svar med citat  
Medlem

lol

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Psychedelia opfordrer hverken til at indtage lovlige eller ulovlige substanser.. Og har man læst forsiden, vil man hurtigt finde ud af at stoffer ikke er legetøj.

:roll:

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Psychedelia dikterer ikke folks adfærd. bum

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
det vil give mere mening at tælle hvor mange der er blevet kneppet af lovgivningen, tabuet, og manglen på brugbar information.

og derefter tælle hvor mange der rent faktisk er blevet hjulpet af en side som for eksempel psychedelia.

så ville enhver som dig ændre mening, det er blot min teori.

:peace:

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
folk gør som de vil og hvis psychedelia ikke var her, så ville folk jo nok tage stoffer alligevel.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Professionelt?
Er du misbrugsrådgiver?
Så giver dette topic jo en del mere mening.
Det jo bare direkte forkert det du siger.

Edit: slettet ;)

Senest rettet af Flux. 07 jul 2011 22:54, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Formålet med Psychedelia er netop at give folk gode råd, som kan mindske og forbygge evt. bivirkninger ved forbrug af et stof. Det kaldes Harm Reduction. På dansk skadereduktion. Der er ingen der bliver opfordret til noget som helst, men hvis folk har tænkt sig at gøre det alligevel, så kan de få et par gode råd her inde om hvordan de kan gøre det på den mest sikre måde.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Såeh.... Før Psychedelia var der ingen som tog farlige stoffer eller døde af overdoser => Før brugen af kondomer blev udbredt var der ingen som fik AIDS?
EDIT: Og jo, jeg er udmærket klar over at det kan være særdeles farligt at opnå en falsk sikkerhed i at hvad man gør er mere udbredt og risikofrit end det er - forummet på Psychedelia kan nemt give den fornemmelse fordi det er en speciel subkultur. Det har været diskuteret meget hvad vi kunne gøre for at få et mere balanceret aspekt af siden, men det forenes bare svært med ikke-propagandistisk information om de forskellige substanser + at der vil opstå en form for social sammenhørighed på et forum.
Alternativet til Psychedelia, er at folk er nødt til at forholde sig til alverdens myter om de stoffer de alligevel tager, med større risiko for at komme til skade, og en generel "just say no"-politik på alle informationssider, som erfaringsmæssigt vides ikke at holde overhovedet.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Siden her, er desværre ikke nogen uddannelsesinstitution, så hvis du vil holde nogle mennesker ansvarlige for deres utilstrækkelige viden om indtag af stoffer, så synes jeg du skal gå direkte til personen, i stedet for at flame et board som psychedelia der lægger alle sine kræfter i at skaffe så korrekt viden til den almene bruger som overhovedet muligt. Folk spørger tit til dumme komboer herinde, bare for at være sikre på, at de ikke er i overhængende livsfare - hvis ikke de kunne spørge her, gør de det måske bare alligevel og ender med at dø af. At information kan give en falsk tryghed hos nogle brugere, er ikke noget boardet kan stå til ansvar for.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Gæstebog

Dette forum bruges til ikke-registrede brugere; fortæl din mening om stoffer og entheogene planter eller om denne side.

Slap nu af folkens

Citat:
Jeg har professionelt mødt flere, der i en livsfarlig cocktail af at have indtaget forskellige former for kemi/planteekstrater og tro på at "det ikke er farligt" - med henvisning til information fra denne hjemmeside incl. forum, har frasagt sig yderst relevant behandling / observation.

Hvilke kombinationer?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Luftkaptajnen skrev:
Citat:
Gæstebog

Dette forum bruges til ikke-registrede brugere; fortæl din mening om stoffer og entheogene planter eller om denne side.

Slap nu af folkens

Folk giver bare saglige svar på tiltale, hvad er der nu galt i det?

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Luftkaptajnen skrev:
Citat:
Gæstebog

Slap nu af folkens

Folk giver bare saglige svar på tiltale, hvad er der nu galt i det?

Ja. Vi kommer bare med vores argumenter for, hvorfor vi er uenige med gæsten. Det er kun Manze, sjovt nok, som begynder at flame.

Svar med citat  
Gæst skrev:

Kære gæst - hvis ikke du specifikt udvælger netop de tråde, hvor folk i større eller mindre grad bliver "opfordret" til at tage stoffer, så vil du med lethed kunne finde læssevis af forummer, hvor folk bliver frarådet at tage alt fra pigæbler til heroin.

Ellers læser du bare trådene som du gerne vil læse dem, og ikke som de skal læses. Jeg kan ihvertfald huske flere tråde, hvor folk har være fast opsat på at tage et bestemt stof, og så er blevet rådet til at gøre det på en anden måde end de først havde tænkt sig, netop for at undgå skade.
Som der tidligere er blevet nævnt hedder harmreduction.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo, det var mest Manze. Jeg skrev det også for at imødegå mere af samme skuffe. Det er spændene at høre hvordan vores råd/forummet bliver brugt, i hvor høj grad folk kommer til skade osv.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
Det sikkert orgn der sur over han blev "udstødt" ...

Ot : komplet latterlig udtalelse at komme med der ..
Ikk så meget mere og sige .. se MIG , JEG har ret , for i bare en flok sociale taber der spilder jeres liv , på at tage stoffer og tror i gør en forskel med dette forum ..

Danmark når det bedst ...

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Siden jeg faldt over denne hjemmeside har jeg været ved dø et par gange LooL

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Livet er livsfarligt.

Svar med citat  
Junior medlem

Født til at dø. . .

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror godt jeg ved hvem det er der skriver. Forfærdeligt menneske.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]