Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

har i længere tid haft et benzo misbrug cirka et halvt år. får jeg 4x 2mg clonazepam dagligt.. lider dog af søvn problemer derfor har jeg idag fået recept på 100mg seroquel.. er dette overhovedet en god idé og blande disse 2 substanser ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
har du fortalt din læge at du har et benzo-misbrug? Hvis du har det, og din læge har sagt god for at du kan få seroquel, burde der vel ikke være noget problem?

Junior medlem

har ikke nævnt det for min læge

Junior medlem

ledelia skrev:
har ikke nævnt det for min læge

Du kan sagtens tag dem sammen, dov anbefaler jeg ikke seroquel .. medmindre du virklig får mange psykoser, seroquel har en meget ubehalig virkning og de hjælper i hvertfald ikke med at sove hvis man plejer at bruge benzo! + du er tung i hoved 24/7.

et lille råd til jer der gerne vil beholde jeg benzo recepter :-D, medmindre det er højst nødvendigt, lad hver med at fortæl lægen at
du har et misbrug,
at du tager andre former for stoffer
eller at du selvmedicinere for så stopper han dig højst sandsynligt med benzo og hendviser dig til misbrugs center...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
BlæserBella skrev:
et lille råd til jer der gerne vil beholde jeg benzo recepter :-D, medmindre det er højst nødvendigt, lad hver med at fortæl lægen at
du har et misbrug,
at du tager andre former for stoffer
eller at du selvmedicinere for så stopper han dig højst sandsynligt med benzo og hendviser dig til misbrugs center...

Ja det vil da være forfærdeligt... Så hellere blive i misbruget... :roll:

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Kan kun være enig med Blæserbella - Seroquel er et dræberstof af dimensioner. 100mg er en ret stor dosis at begynde med - mindste tablet er 25mg.
Jeg har før prøvet at slå en speed rus i jorden med 150mg seroquel - det virkede fint, men jeg var også zombie hele næste dag. Jeg ville ikke bruge det stof igen, medmindre hele verden ramlede sammen om mine ører.

For at svare på dit spørgsmål: Jeg har været vidne til at Seroquel og Clonazepam har været ordineret sideløbende, til flere psykiatriske patienter - så tror ikke du løber nogen risiko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog 25mg. Sov i 20 timer. Vågnede og var ved at besvime hvert 5. minut pga. alt for lavt blodtryk. Var virkelig forvirret resten af dagen. Måtte tage fri fra arbejde. 100mg dagligt ville smadre mit liv. Synes det er temmelig overkill at tage sådanne doser ved søvnbesvær.

bannet

Geografisk sted: århus
Tja seroquel, har betydet at jeg kan sove 8timer i streg, uden og vågne hver time. Når jeg vågner ef jeg tung i kroppen i det første kvarter også har jeg det fint , passer mit studie, min kæreste og liv.
Så seroquel har i mit tilfælde været en lifesaver.

Mht. Rus, så lider jeg ef PTSD, kroniske gigtsmerter, uspecificeret personlighedsforstyrelse og tilbagevendene depressioner.
Jeg får truxal, seroquel , dolol, oxynorm, motiron, diclonfenac og citolapram.

Jeg har en nogenlunde hverdag, men er selvf mærket af min psykiske tilstand og smerte-billede.

Tager jeg 100mg seroquel, så sover jeg i 20timer, men 25mg passer
Helt fint og min hjerne fungerer bagefter.

Da jeg ikke drikker pga. Mit medicin indtag, så har en gang om mdr. Hvor jeg "tripper" på medicin.
Her er det typisk oxynorm, dolol og seroquel jeg øger i dosis.

Med alt dette vil jeg sige at seroqul sagtens kan fungere som sovemiddel for nogle mennesker og en god substitut for benzoer i mine øjne :) ....
Mvh mig

Junior medlem

Jeg er en af de "heldige", som har været omkring galeanstalen. Derinde havde jeg mulighed for at få 15 mg alopam (mild benzo) og 100 mg seroquel to gange dagligt..
Det er selvfølgelig helt forskelligt, hvordan stofferne virker på en. Min veninde derinde fra gik i gulvet efter 25 mg seroquel, mens jeg ikke kunne mærke 100 mg..

Jeg synes, at det virker voldsomt at starte ud med 100 mg. Med hensyn til de benzo'er du tager, så har jeg ingen erfaringer netop med den slags, så det vil jeg ikke udtale mig om.. Du vil sikkert ryste på hovedet over det næste, som jeg skriver, men jeg føler, at det er på sin plads at nævne det... For 2 måneder siden var jeg selv godt i gang med et benzo-misbrug. Et par gange fik jeg (desværre) i afmagt lyst til at forsvinde herfra, så jeg fik taget mange flere end jeg burde og endte med at drikke en masse kul på skadestuen. IKKE særlig fedt!! På det tidspunkt havde jeg ikke en recept på dem, men skaffede dem på en anden måde. Altså var min læge slet ikke klar over min situation og misbrug. Jeg fik udskrevet en sidste recept på 20 stk 15 mg og gik hjem og spiste dem alle sammen.. Der fik jeg den sidste tur på skadestuen. Nu siger min læge (klogt nok), at hvis jeg kommer og spørger efter nogle flere, så får jeg dem ikke!!

Pointen med min historie er, at selvom man selv har svært ved at se problemet (som du virker til), så er der et problem og man kan ende med at gøre syge ting!! Selvom det ud fra min historie ikke virker sådan, så er jeg et velfungerende menneske, som styrer studiet og studiejobbet uden problemer, så det kan altså ske for alle! Jeg var ikke træt af livet, da jeg endte på skadestuen, men noget i min hjerne slog fra!

PAS PÅ med benzo'erne!! Det er pisse svært at slippe af med dem og det er svært at leve uden dem! Jeg vil inderligt håbe, at der går et lys op for dig og du bestemmer dig for at få noget hjælp.. Jeg ønsker dig i hvert fald alt det bedste..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]