Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 22:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Snoezel skrev:
Hvad fanden er det for noget pis at fyre af... Mennesket har brug for mad, vand og kærlighed og det er det, ved ikke hvor du får dine vildfarelser fra.... Der findes millioner af mennesker på kloden som lever som nomader, hvorfor tror du ikke at de har nogen kultur? Frie grænser vil i mine øjne kun være med til at berige vores kultur, måske kultur bare ikke længere er noget man skal tilskrive en nation?

Jeg tror at du misforstod mig. Jeg siger ikke at vores kultur ville blive ødelagt PGA. at vi ville blive et nomade folk. Nomader har skam en kæmpe kultur.
Men tror du virkelig at verdenen ville være bedre med friegrænser?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
HrKnudsen skrev:
Snoezel skrev:
Hvad fanden er det for noget pis at fyre af... Mennesket har brug for mad, vand og kærlighed og det er det, ved ikke hvor du får dine vildfarelser fra.... Der findes millioner af mennesker på kloden som lever som nomader, hvorfor tror du ikke at de har nogen kultur? Frie grænser vil i mine øjne kun være med til at berige vores kultur, måske kultur bare ikke længere er noget man skal tilskrive en nation?

Jeg tror at du misforstod mig. Jeg siger ikke at vores kultur ville blive ødelagt PGA. at vi ville blive et nomade folk. Nomader har skam en kæmpe kultur.
Men tror du virkelig at verdenen ville være bedre med friegrænser?

Godt så... Levestandarden for mennesker ville ikke nødvendigvis være bedre med en øjeblikkelig omstilling til frie grænser, men som JH siger, synes jeg det er noget vi bør stræbe efter. Men det er klart, at med det udviklingsniveau menneskene er på lige nu, er vi overhovedet ikke klar til det, det er der jo tonsvis af eksempler på - den her debat er ét af dem...
radon9 skrev:
Der er næsten ingen der har gavn af den tvungne race og kulturblanding.

Det er min overbevisning at denne folke- og kulturdrabsstrategi er sat i verdenen for at udslette verdens bedste racer og kulturer, nemlig de hvide europæiske.
:roll:

Senest rettet af Snoezel 13 jul 2011 17:22, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Ja okay, jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige hvad der kommer til at ske i fremtiden. Det kan godt være, at det kan blive en realitet, men IMO kommer det ikke til at ske før om meeeeeget lang tid. Folks nationalisme, had og frygt for andre kulturer ville simpelthen stoppe det, og hvis at man ikke kommer af med dem, så tror jeg simpelthen ikke at frie grænser kommer til at se dagens lys. :?

Og tusinde tak for at du fik det til at se ud som om at det var mig der skrev den nederste quote. :peace:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K_rHFKRwv5Y&feature=player_embedded[/youtube]
Dette er godt nok ikke fra Danmark. Men sådanne historier har gjort, at jeg er angst for en del mandlige udlændinge (primært fra muslimske lande).
Jeg synes alle mennesker er lige meget værd. Men jeg kan bare ikke gøre for at jeg er bange. :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K_rHFKRwv5Y&feature=player_embedded[/youtube]
Dette er godt nok ikke fra Danmark. Men sådanne historier har gjort, at jeg er angst for en del mandlige udlændinge (primært fra muslimske lande).
Jeg synes alle mennesker er lige meget værd. Men jeg kan bare ikke gøre for at jeg er bange. :(

Der er stor forskel på indvandrer og islam. Ikke alle indvandrer er muslimer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ved jeg godt. Men en del er. :) Jeg er selv indvandrer. Dog fra et ateistisk land. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alice skrev:
Det ved jeg godt. Men en del er. :) Jeg er selv indvandrer. Dog fra et ateistisk land. :)

Er der nogle lande som er ateistiske?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg blev født, ja. :)

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg synes negere ser totalt sorte ud.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator
Brugeravatar

Lande har ikke religioner... Folkeslag har religioner...

Medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:

Vi har da ellers den evangelisk-lutherske kristendom som statsreligion i Danmark ;)

Moderator
Brugeravatar

frækfyr skrev:
Snoezel skrev:

Vi har da ellers den evangelisk-lutherske kristendom som statsreligion i Danmark ;)

Det er også en forældet ordning i et sekulariseret land IMO, står fast på min udtalelse...

Medlem
Brugeravatar

;) - smileyen virker åbenbart ikke altid efter hensigten.
Jeg er fuldstændig enig med dig Snoezel.

Moderator
Brugeravatar

frækfyr skrev:
;) - smileyen virker åbenbart ikke altid efter hensigten.
Jeg er fuldstændig enig med dig Snoezel.

Det er sent, tilgiv mig... :P Det minder mig i øvrigt om, at jeg skal have meldt mig ud af folkekirken... hmmm..

Medlem
Brugeravatar

Please don't.. Så mister jeg mit arbejde ;) !!!

Junior medlem
Brugeravatar

Vil gerne starte ud med at sige i følge mig så er det helt fint at indvandrer kommer til Danmark, hvis de bar ikke kommer for at udelukkende lave kriminalitet, jeg har massere af indvandrer venner, fordi jeg bor i et område hvor 60 % er indvandrer og min skole er 70% og måske ud af de 60% er der 5% som jeg ikk synes om men det er ikk pga det de laver eller hvor de er fra, det er pga hvem de er og deres holdning til. jeg vil skide på om du er dansker eller indvandrer hvis du respektere mig og min familie så får du det samme tilbage, og ja du hører meget det med indvandrerbanderne skubber rockerne (bikere) ud ja self gør de det nogle steder ingen kan holde en hel by som deres turf eller hvad du siger, med det er jo også fordi det er dem som får de unge ind lige nu ( gør rockerne også) og om 5-10 år hører du det samme om de danske bander for så begynder de danske unge at blive ældre.

sorry en lang tråd :D

Senest rettet af spooki 15 jul 2011 02:23, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
frækfyr skrev:
Snoezel skrev:

Det er også en forældet ordning i et sekulariseret land IMO, står fast på min udtalelse...

Danmark er ikke et seskulært land, netop fordi vi har folkekirken. Adskillelse mellem religion og stat=et seskulært land. Det eneste lande jeg kan komme i tanke om er USA og Tjekkiet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

USSR var også sekulært. Har ikke undersøgt det. Men det er hvad jeg har fået at vide af folk der har boet der i den tid.

Medlem
Brugeravatar

Korrekt, men det eksistere ikke længere. :wink:

Det her giver dog et helt andet syn på det: http://en.wikipedia.org/wiki/Secular_state Frankrig havde jeg dog glemt, men deres seskulære samfund nærmer sig jo diskrimination. Hvilket jeg personligt hellere ikke synes om. Lad folk dyrke deres religion i fred og hvis de vil gå med et kors eller koranen om halsen så lad dem det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er rigtig glad for min ikke-religiøse opvækst. Jeg synes religion ødelægger mange ting.
Der gik nogle muslimske piger i min klasse. De sneg sig rundt med deres kærester, fordi familien ville slå hånden af dem, hvis de vidste det. De blev også altid nødt til at tage hjem fra fest når alle andre tog videre i byen. Og de skulle bekymre sig om at skjule at de drak.
Dette giver mange problemer. Hvad hvis de bliver for fulde en aften og har det rigtig skidt og gerne vil hjem? Hvad hvis de bliver gravide? De bliver nødt til at få en abort. Men det er rigtig ofte her, at man som pige søger omsorg og støtte hos sin familie. Hvad hvis fyren slår hende? Hvad hvis der er sket en ulykke i byen, men de ikke kan ringe og blive hentet fordi de har sagt at de er til filmaften hos en veninde?

Det er skidt. Jeg tror der er en del, der ikke bare lever på en løgn, men også lever i skam, dels fordi de lyver, dels fordi de gør ting de hele deres liv har fået at vide er forkerte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 186 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]