Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg så først resultater efter 9 dage i mit grow kit, men så går det også stærkt de næste par dage ..
Hav tålmodighed :)

Junior medlem

tålmodigheden er en svær kunst at mestre:P men er nok nødvendig.:)
dvs. at der ingen grund er til at åbne posen og lade kittet komme af med noget af al kondensen?
hvor lang tid gik der egentlig før du kunne høste 1.flush?

Medlem

Nej, lad det endelig stå.
Dag 15 kunne jeg høste 150 gram friske svampe fra mit :)

Junior medlem

jamen så er der jo kun 1 vej .. tålmodighed, og så håbe på en lige så god høst;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan isopropylalkohol 99% bruges til desinfektion, eller skal det blandes med vand ligesom med husholdningssprit?

EDIT: Det ser ud til at det er ubrugeligt. Det kan endda ikke fortyndes

Citat:
Alcohols exert their germicidal activity by denaturing bacterial proteins. In the absence of water, proteins are not readily denatured by alcohol and therefore a 70% solution of isopropyl alcohol is a much more effective sanitizer than the pure (99%) product. Isopropyl alcohol is capable of killing most bacteria within 5 minutes of exposure but is ineffective against spores and has limited virucidal activity. The main disadvantages towards the use of isopropyl alcohol is that it is flammable, and can not be diluted as quats or iodophors can and therefore is relatively expensive to use.

Så må det blive fortyndet husholdningssprit istedet :whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Ang sidst nævnte growkit, så kan du godt vente op til 14 dage nogle gange på at de overhovedet dukker op og siger hej :)

Har du ellers en temperatur på 22-27 grader ca? du kan godt gå ned til 20 grader, men så heller ikke mere :)

Junior medlem

Visual Mind skrev:
Ang sidst nævnte growkit, så kan du godt vente op til 14 dage nogle gange på at de overhovedet dukker op og siger hej :)

Har du ellers en temperatur på 22-27 grader ca? du kan godt gå ned til 20 grader, men så heller ikke mere :)

beklager det sene svar ;) Skyldes til dels en dejlig lang ferie :D
Ja svampene har stået i temp. svingende mellem 21-26 grader. Og skal da lige love for de er begyndt at vokse hurtig. De første svampe begyndte allerede at stikke hovedet op efter 5 dage. Nu vokser de vildt til alle sidder af den lille box, ned ad, op ad og hen ad :D

har gået med tanker om, at prøve et par stykker af dem her fredag, også selvom de måske kunne bruge et par dage mere. Starter arbejder mandag morgen igen, og kunne godt tænke mig et par dage at restituere på.
Er der nogen problemer i at plukke et par stykker og lade resten være? nu tænker jeg på at mange af svampene vokser i "klumper" med flere på. ville der ske noget ved at plukke et par stykker af en "klads"? tænker på om det evt. kunne medføre kontamination?

lidt billeder
Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hvis man vælger selv at lave sin kage, Kan man så bruge almindelig "Pama Rismel" bruges i stedet for Brune ris?.

Edit, Det kan man godt :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
med hensyn til dine "panamagrødris" er jeg ikke helt sikker. Jeg mener blot at det skal være økologisk - så burde det at kunne lade sig gøre at benytte dem til "kager".

jeg selv har benyttet mig af økologiske bruneris, der er blever kørt igennem en gammel kaffemølle...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hey psy! Jeg har i over to timer nu forsøgt at finde svar på mine spørgsmål om disse svampe og mangler stadig lidt viden - derfor ville jeg være meget glad hvis nogen gad svare - og undskyld af hele mit hjerte hvis spørgsmålet allerede er blevet stillet herinde!!!

Hvad er bivirkningerne/risikoen for at spise svampe (nøgenhat)? Folk siger man ikke bør tage dem før man er 18 men hvorfor?
Hvad kan gå galt når man tager dem? (bad trips osv) ?
Er SN sjælden? Har en ven der har kør og de har græsset udenfor så der kunne der godt være nogen svampe... Men er der mange af dem i naturen eller er det en sjældenhed? Hvilket svampe ledder i efter? Kun SN - eller er der andre psychedeliske svampe, med stor sandsynlighed for at man finder?'
Og hvis jeg det så lykkedes mig at få nogen og jeg vil spise dem (jeg siger ikke jeg gør det - bare rolig) men hvordan gør man så? Hvad er 'sløret' på en svamp og hvad er fordelen ved at tørre dem frem for at spise dem rå? hvor mange svampe skal man bruge for at blive høj??

Det var vist det hele! :)
På forhånd tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at søge lidt.
Hvis du ikke kan søge og få en idé om, hvordan den ønskede narko vil være for dig, så drop idéen med at tage svampe eller andet.
Tag lidt hånd om dig selv, det er ikke for sjov vi udbyder HR - og specielt ikke med svampe til underårige. Jeg kan stærkt anbefale, at du venter til du er over 18. Og læs nu lidt omkring, så du får en idé, om hvad det gør ved dig og din krop.
Læs triprapporter og læs psychedelia.dk's wikipedia - du finder den på forsiden af sitet.

Man skal spise latterligt mange flere gram friske svamp end tørrede, hvorfor man tørrer dem.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvad er bivirkningerne/risikoen for at spise svampe (nøgenhat)?

+

Citat:
Hvad kan gå galt når man tager dem? (bad trips osv)

Rent fysisk er der ingen bivirkninger. Dét du kan risikere er mentale mén hvis det går galt. Jeg har en opfattelse af at svampe bl.a. kan hvirvle dele af ens underbevidsthed op til bevidstheden, hvor man så kan blive konfronteret med ting fra ens fortid (dårlige oplevelser, betydningsfulde øjeblikke osv. osv.) man kan blive stillet ansigt til ansigt med svære aspekter af ens egen personlighed man ikke vidste eksisterede. Det er en oplevelse der uundgåeligt vil inddrage hele dit væsen i dets dybder, og det kan være ufatteligt skræmmende. Jeg kender en person som ændrede sig virkelig meget efter et dårligt trip. Han fortalte, at han under trippet måtte se ting i øjnene vedrørende ham selv, som han simpelthen ikke kunne acceptere. Hans trip kørte rundt i det samme loop hvilket betød en konstant gentagelse af fragmenter af det musikstykke vi hørte, og ustoppelige deja-vu visuals. loopet fortsatte indtil han fik accepteret dét, der pressede på - derefter blev han konfronteret med endnu en kritisk personlig ting som på ny startede loopet. Sådan havde han det hele trippet igennem. Han fik det aldrig rigtig forløst. Jeg har ikke lyst til at komme nærmere ind på hvad der siden er sket men det er langt fra positivt. Jeg forsøger ikke at sige, at der er en enorm risiko for at få mentale mén ved at trippe, men jeg vil fortælle, at risikoen ER tilstede. Historier som den ovennævnte synes jeg er værd at tage med i sine overvejelser inden man tripper. Eftervirkningerne af et trip kan gå begge veje.

Citat:
Folk siger man ikke bør tage dem før man er 18 men hvorfor?

18 år er muligvis også for ungt. Din hjerne skal gerne være helt udviklet før du leger med psykedeliske stoffer.

Resten af dine spørgsmål vil jeg ikke svare på. Jeg kan godt forstå at du finder den psykedeliske oplevelse interessant. jeg vil ikke benægte at den ér. Jeg håber bare at du respekterer dig selv nok til at vente nogen år før du begiver dig ud i det. Du spørger om hvor mange svampe der skal til før man bliver 'høj'. Det viser ret tydeligt at du ikke forstår hvad det vil indebære at trippe. Det kan ikke sammenlignes med cannabis som jeg har læst at du ryger. Pas godt på dig selv og dit sind og accepter, at for dit eget bedste er et svampe trip noget du må vente med til du bliver ældre.

God vind fremover :)

Medlem
Brugeravatar

nå... men så er det vel afgjort? Jeg venter et par år...
Tak

Junior medlem

.

Senest rettet af EPICDEATH 13 dec 2011 17:48, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
EPICDEATH skrev:
Hvad fanden er det du vil? Vil du bare høre på fornuftige, SYMPATISKE mennesker sige at du ikke skal tage stoffer om og om igen? Du prøver sikkert bare at få noget opmærksomhed gennem den her side. Now here's a shocker: Folk har givet op allerede. Du er så lige glad med folks råd, og det har de forstået nu. Den eneste grund til jeg skriver til dig, er at jeg SAGTENS kan forholde mig til dig, og det lyder klamt og dumt, men du skal fandme ikke udsættes for, hvad jeg har prøvet. Ja, du får min medfølelse, men hvis det viser sig, at du også er ligeglad med, hvad jeg siger, er du kraftedeme en spasser.

Hør nu, der kommer ikke noget godt ud af at tage hårde stoffer i din alder. Overhovedet, fat det. Og hør, det kan godt være, at du synes det er pisse fedt at være skæv, og ja, skaden er jo ikke sket, men jeg tror virkelig ikke, du forstår sagens alvor. Det kraftedeme ikke nogen leg. På lang sigt vil den indstilling, du har til tjald, sparke dig så hårdt i skridtet, at du ville ønske, du aldrig nogensinde havde hørt om det.

Et råd. Lad vær med at researche stoffer, du får bare lyst til at tage dem af det. For din egen skyld; det kan være du ender med at gøre det!!

tænkte det samme men det kunne formuleres så det ikke lød som en fornærmelse

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

EPICDEATH: det var sku dejligt at læse. Håber drengen tænker lidt over det. Regyr, prøv at udvikle dig uden stoffer. En joint i ny og næ - måske to-tre gange hvert halve år - ville jeg synes, var rigeligt.
Ellers få en hobby, tag på efterskole etc.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Det her skal ikke være en "flaming war", blot et hurtigt respons på svarene til regyr: Prøv at starte med en ordentlig tone (epicdeath), at kalde folk idioter og alt muligt andet gør ikke tingene bedre, tværtimod. Noget andet er at det er ultimativt hans egen beslutning hvad han/hun vil æde og undgå, men altid godt med harm reduction.

Medlem
Brugeravatar

Slap af man! :D ??? Jeg har lavet reseach men kunne ikke finde noget, så jeg skrev et par spørgsmål her?? Er det så forkert at jeg gerne vil vide hvorfor jeg ikke skal tage svampe? Så sent som i går fik jeg stukket en joint i munden men jeg takkede pænt nej, netop fordi jeg ved hvor farligt det er - så jeg ville bare hører om svampe også skader og det gør det jo så, fandt jeg ud af. Chill

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Arrgh -_-'

Siden onsdag sidste uge, syntes jeg ikke mine kager har udviklet særlig meget myceliet. Næsten intet i forhold til i starten :(..
Har prøvet at vende bøtterne på hoved og rystet dem, men uden rigtig virkning.

Kagerne er på ca. 3dl
De har stået i en temp 25-28°C
I gang sat D. 27/7-11

Tænkte på om det kunne være dehydrering, men hvordan hydrer jeg så mine små kager igen? Koger noget vand, lader det køle af og sprøjter 5-10ml i hver kage?
Nogle af kagerne er næsten fuldt ud koloniseret ca. 90% og med lidt kondens, der hvor der er myceliet, så er der nogle der kun er på 20% og de ser fugtige ud, men uden kondens..

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men har selv et.

Mine kager i inokuleringsboksen er næsten fuldt ud koloniseret, men står og skal ud af landet i 12 dages tid. Jeg tror kagerne bliver fuldt koloniseret før jeg kommer hjem. Er dette et problem?
Så vidt jeg ved, kan kagerne stå længe, før de pinner, bare temperaturen ikke svinger?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]