Citat:
Hvad er bivirkningerne/risikoen for at spise svampe (nøgenhat)?
+
Citat:
Hvad kan gå galt når man tager dem? (bad trips osv)
Rent fysisk er der ingen bivirkninger. Dét du kan risikere er mentale mén hvis det går galt. Jeg har en opfattelse af at svampe bl.a. kan hvirvle dele af ens underbevidsthed op til bevidstheden, hvor man så kan blive konfronteret med ting fra ens fortid (dårlige oplevelser, betydningsfulde øjeblikke osv. osv.) man kan blive stillet ansigt til ansigt med svære aspekter af ens egen personlighed man ikke vidste eksisterede. Det er en oplevelse der uundgåeligt vil inddrage hele dit væsen i dets dybder, og det kan være ufatteligt skræmmende. Jeg kender en person som ændrede sig virkelig meget efter et dårligt trip. Han fortalte, at han under trippet måtte se ting i øjnene vedrørende ham selv, som han simpelthen ikke kunne acceptere. Hans trip kørte rundt i det samme loop hvilket betød en konstant gentagelse af fragmenter af det musikstykke vi hørte, og ustoppelige deja-vu visuals. loopet fortsatte indtil han fik accepteret dét, der pressede på - derefter blev han konfronteret med endnu en kritisk personlig ting som på ny startede loopet. Sådan havde han det hele trippet igennem. Han fik det aldrig rigtig forløst. Jeg har ikke lyst til at komme nærmere ind på hvad der siden er sket men det er langt fra positivt. Jeg forsøger ikke at sige, at der er en enorm risiko for at få mentale mén ved at trippe, men jeg vil fortælle, at risikoen ER tilstede. Historier som den ovennævnte synes jeg er værd at tage med i sine overvejelser inden man tripper. Eftervirkningerne af et trip kan gå begge veje.
Citat:
Folk siger man ikke bør tage dem før man er 18 men hvorfor?
18 år er muligvis også for ungt. Din hjerne skal gerne være helt udviklet før du leger med psykedeliske stoffer.
Resten af dine spørgsmål vil jeg ikke svare på. Jeg kan godt forstå at du finder den psykedeliske oplevelse interessant. jeg vil ikke benægte at den ér. Jeg håber bare at du respekterer dig selv nok til at vente nogen år før du begiver dig ud i det. Du spørger om hvor mange svampe der skal til før man bliver 'høj'. Det viser ret tydeligt at du ikke forstår hvad det vil indebære at trippe. Det kan ikke sammenlignes med cannabis som jeg har læst at du ryger. Pas godt på dig selv og dit sind og accepter, at for dit eget bedste er et svampe trip noget du må vente med til du bliver ældre.
God vind fremover