Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey, har lige været i århus og endte sammen med nogle venner nede i en kælder med nogle afrikanske mænd(sådan nogle der går i mærkeligt tøj). Vi fik en hel masse frø med som skulle virke psychedeliske, han kaldte dem for voacanga africana. Har søgt lidt på det, men kan ikke rigtig finde noget ordentlig info om det.

Nogen der kender til disse frø og kan dele deres erfaring?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/plants/voacanga_a ... cana.shtml
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... cana.shtml

Dedikeret medlem
Brugeravatar

vil gerne høre noget mere om frøene, hvis du vil PM mig? :)

Medlem
Brugeravatar

Har godt læst det fra erowid, men synes ikke der står særlig meget om det. Var mere interesseret hvis nogle her inde vidste noget om det, kender nemlig ikke selv til det.

Men ellers kan jeg da sige at jeg har ca. 50 frø, de ligner lidt pistacienødder men med varierende farve. Nogle ligner næsten tørre rosiner og andre er lidt mere hvide i det. Langt størstedelen ligner dog pistacie nødder som sagt.

Det jeg har kunnet læse mig frem til så tager folk alt fra 5 frø til 150. Lidt af et spring, nogen der ved den anbefalede dose? Hvad skal man være opmærksom på før, under og efter rusen? Hvordan er rusen? kan læse mig frem til at det skulle være et psykedelisk stof. Det skulle indholde et stof kaldet vocangine som er en semi-syntese til ibogain og som er det aktive stof man kan mærke.

Medlem

Lidt gammel tråd, men jeg tillader mig at bumpe alligevel.

Jeg har knap et gram af 1:10 ekstrakt af rodbarken fra voacanga afrikana (tog 100 mg i gelcap for at teste for nogle måneder siden - ingen effekt), og jeg prøver at finde ud af om oral dosering er den bedste metode til at eksperimentere med dette middel. Det er nok et af de sværeste etnobotaniske midler at finde information om på nettet. Jeg har så småt fået læst mig frem til, at jeg bør forvente lette maveproblemer og mild stimulation, men jeg har slet ingen ordentlige kilder at citere. Er der nogen herinde der ved noget som helst om rodbarken fra voacanga africana?

Angående frøene, så lader 50 frø til at være den mindste dose folk beskriver for at få ordentlige effekter, men der er godt nok stor varians i resultaterne beskrevet i Erowids rapporter. Nogen får intet ud af det, nogen får det dårligt, andre får det underligt - men ingen ser ud til at rigtigt trippe på dem.

Jeg tror at iboga er langt bedre end voacanga - ærgeligt at DK har en lov imod førstnævnte :(

Medlem
Brugeravatar

Til info kan jeg lige sige at jeg endte med at smide frøene ud. Manglen på oplysninger gjorde at det ikke var noget jeg gad give mig i kast med. Ibogain derimod er der lidt flere informationer om på nettet. Jeg ved godt det er rodbarken fra voacanga africana du snakker om, men skulle du være interesseret i at læse mere om ibogain så har "bøh" lavet en fin rapport der også kommer godt ind på viden om stoffet. Rapporten kan findes under andre alkoloider/entheogener

Medlem

Nå okay. Det var da en skam. Jeg håber at få muligheden for at prøve ibogain i mit liv, men jeg tvivler på at det er realistisk. Det er ikke ligefrem noget en almindelig pusher interesserer sig for.
Jeg prøver at kigge på bøhs rapport. Tak for info!

Junior medlem

Det var da en skam. Jeg håber at få muligheden for at prøve ibogain i mit liv, men jeg tvivler på at det er realistisk. Det er ikke ligefrem noget en almindelig pusher interesserer sig for.

Er ikke så vanskelig å få bestilt iboga root bark over internett.

Medlem

Det er rigtigt. Det er bare forbudt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]