Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle!
Her kommer lige en lille stil, som jeg meget gerne vil indvi nogen i, det er mit livs værste oplevelse til dato.
kl 01.00 ca i forgårs røg jeg mig godt skæv. Det er ca 36 timer siden nu.
Jeg havde en gammel halvjoint liggende, som havde ligget i måske et halvt år, har evt. noget at sige, at en halv joint har ligget i lang tid, før den blev røget?
Anyways,Jeg ved ikke om det var Hash eller skunk, der var i, men jeg røg det ret hurtigt, ca 5 hvæs.
Men det der så skete var helt ubegribeligt, noget jeg aldrig nogensinde før har oplevet, jeg har ikke røget mange gange måske 12-15 gange.
Min ven sad og spillede musik, og der gik ca. 2 minutter, fra jeg tog mit sidste hvæs, til at jeg blev nødt til at gå ud på toilettet og bare sidde alene.
Herude fik jeg det virkeligt dårligt, jeg var helt væk, men var alligevel i stand til, at kalde på min ven, og jeg var også sikker på at, jeg skulle have en ambulance (måske bare ren paranoia) Men min ven fik ambulancen bestilt og den dukkede op en halv time senere (eller rettere, jeg har ingen anelse om, hvor lang tid det tog, da min tidsfornemmelse var ikke eksisterende ).
Inden den kom, har min ven fortalt mig, at jeg gik fra en halvbrun farve, til at være helt hvid i ansigtet, og med halvåbne øjne.
Ambulancen kommer og falckredderne er vidst i tvivl om jeg overhovedet skal med, hvilket jeg slet ikke selv er, jeg kommer derfor ind i ambulancen.
Her starter showet så. Jeg bliver spændt fast i båren, og får en pulsmåler på, og nogle ting til, at måle min hjerterytme.
jeg oplever det som om, at mit hjerte er ved at gå i stå, fordi min hjerterytme og puls er for høj... Hvilket den angiveligt også var, jeg har en hvilepuls på måske 60-70, den lå på 100 i ambulancen. Men jeg ser det ikke som 100, men istedet som over 160.
Jeg tror derfor at, alt hvad falckredderen siger til mig, er for at berolige mig, således, at min puls ikke stiger yderligere. Jeg tror også, at jeg har gennemskuet, hvad det er han prøver på, altså at berolige mig for min puls ikke stiger, så jeg bogstavelig talt ikke dør.
Derfor bliver jeg endnu mere panisk/angst. Og jeg ligger i ambulancen og er HELT overbevist om, at jeg dør, jeg havde ikke den mindste tvivl.
jeg spørg ham i min panik om, hvor lang tid vi har kørt og hvor langt vi har ind til hospitalet.
Vi har kørt i det der for mig var over en halv time, men som i virkeligheden var 5 minutter.
Så i yderligere 25 minutter ligger jeg med den paniske vrangforestilling om, at alt hvad lægen gør er at holde mig rolig så min puls ikke stiger, når han siger til mig jeg ikke skal dø, er jeg helt overbevist om at han siger det, så min hjerterytme ikke stiger yderligere, således at jeg ville dø (jah mega weird)
Det var 25 minutter, der føltes som mange timer.
Men endelig kommer jeg ud af ambulancen, og ind på skadestuen, her fortsætter mine vrangforestillinger, inden de tilsidst efter min godkendelse giver mig en beroligende tablet.
Herefter bliver jeg logisk nok meget roligere, og det ender med at vi tager en taxa hjem fra skadestuen. Jeg kommer i min seng, stadig meget skæv, men nu meget mere rolig, jeg går hurtigt ud tror jeg. Men inden dag, når jeg at blive lidt bange for, hvad jeg måske kunne finde på at gøre om natten i min rus,da min ven sov på et værelse ved siden af... Jeg kunne absolut ikke kunne styre mine tanker.
Jeg vågnede i går, stadig med paranoia, slet ikke så slemt som om natten.
Men min paranoia, tog igår specielt udgangspunkt i, en masse reseach og læsning om hashpyskoser og skizofreni. Jeg ringende til min læge, og han snakkede et eller andet om psykotisk oplevelse, det blev lidt for akademisk for ham, vidst fordi han ikke selv vidste hvordan han skulle betegne det. Men jeg fortalte ham om en undersøgelse jeg har læst om, at 50% af de der har haft hashpsykoser udvikler skizofreni... Det var der slet ikke hold i, og det skulle jeg slet ikke være bange for sagde han. Det skal også lige siges, at han ikke kender ovenstående oplevelse, men måske bare har snakket med lægen fra skadestuen
I dag er det 36 timer siden jeg har røget, og jeg har det meget bedre, næsten back to normal, dog ikke nær så glad (måske er det bare indbildning) og stadig lidt omtåget, og med en lille smule paranoia, for om der er hold i det med hashpsykoser og skizofreni.
Men jeg er også i tvivl om jeg overhovedet har haft en hashpsykose, eller om jeg bare har haft et virkelig dårligt trip (hvor går grænsen).
Men en ting er sikkert, at efter at have haft denne oplevelse, og noget en erkendelse om, at man skal dø. Tager jeg aldrig nogensinde et hvæs af en joint igen.
Men, hvad jeg har oplevet er det bare badtrip eller det man måske kalde psykose? Nogen ligende oplevelser?-Hvordan havde i det efter?

Mange tak folkens :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror at du har haft et badtrip altså ikke en psykose. Du skal ikke være bange for at havne i en skizofren tilstand. Det lyder som om du ikke har læst ordenligt op på cannabis og derfor blev forskrækket over den paranoide virkning man kan få. Du er blevet bange for angsten som man siger. Og det kan hurtigt gå i en ond cirkel og blive mere og mere.
Du skal nok komme helt på toppen igen, du har bare røget mere end du kunne tåle og blev ekstra bange for de bivirkninger det kan give.

Du kan læse andre folks råd til en makker som har haft ca. samme oplevelse som dig her Hjælp! Overdosis af skunk!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

You spinned yourself into a freakout!
Regel nummer 1, som alle der begynder at eksperimentere med Cannabis bør vide er:
Hvis du bliver overskæv, får du det rigtig skidt, og paranoia agtigt, og vil sikkert tro at du skal dø. Det skal du dog ikke!

http://www.youtube.com/watch?v=CU6AVtQethw

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det her er jo bare opskriften på hvad man IKKE skal gøre.
du skulle have læst op!

Medlem

når man får det sådan skal du bare slappe af du har selv pumpet dig op til den tilstand tror vi alle næsten har prøvet det du fortæller men der er ingen der er død af en ornlig skævert sig det til dig selv næste gang og lad hver med at gå i panik

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Angst/paranioa er dine tanker der forvrænger den virkelige verden, ikke omvendt. Verdenen er stadig den samme selvom du er påvirket, husk på det :)

- Et eksempel fra mig selv, hvor jeg på 2c-b havde noia over om en af mine venner vidste at jeg var på det. Han måtte gerne vide det, men rarere hvis han ikke vidste det. Det blev bedre da jeg tilsidst indså at han godt kunne se det på mig, og ud fra de hints jeg gav ham, så fik et fedt trip alligevel.
- Jeg spurgte ham dagen efter om hvordan han havde det med at jeg trippede.. Han vidste det ikke og havde ikke mærket noget på mig... :D

- Det foregår i hjernen!

pas på dig selv

peace

Insane psychedelia user!

Dude, chill.

Jeg er enig i, at du nok har tvangstanker om at have en psykose - det kan lige så vel være selve stoffet som hele oplevelsen der har været hård ved dig (det at stå i en situation hvor du er overbevist om at døden er nær). Under alle omstændigheder så hjælper det ikke at bekymre dig om hvorvidt du er på vej til en psykose eller ej. Hvis du er på vej til en psykose, så går den ikke væk ved at du bekymrer dig, og er du ikke på vej til en psykose, så er bekymringen din psykose. Lav noget der fjerner dine tanker fra bekymringen og få snakket ud med nogen om oplevelsen og jeg tror du vil få det meget bedre. Der er desuden slet ikke videnskabelig enighed om koblingen mellem hash og psykiske sygdomme, så glem alt om de artikler :)

Manze skrev:
Det her er jo bare opskriften på hvad man IKKE skal gøre.
du skulle have læst op!

Hold nu bare kæft. Du er opskriften på hvordan man ikke skal kombinere sæd- og -ægcelle. Indlægget har intet med HR at gøre, det er bare ukonstruktivt muggen røv. Nu har personen ikke læst op - på hvad man skal gøre når man bliver overvældet af psykotiske tanker? - hvad skal han bruge dit bavl til nu?

Senest rettet af Dr. Phibes 31 jul 2011 23:19, rettet i alt 1 gang.

Medlem

sat på plads!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alle har lavet den før.

For meget hash og sikkert ringe ristet tobak resultere i:

Hvid/Grønlig i hovedet (Signalere kvalme)
Brækker sig
Følelse af komplet udmattelse
Følelse af man skal dø

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Jeg har prøvet at have et rigtigt dårigt trip.

Jeg besøgte min kammerat i KBH med henblik på at vi skulle tage noget speed, men det kunne vi ikke skaffe.

Så vi tog på staden og købte en klump hash af bedste kvalitet og lavede pandekager af noget af det, det var meget sjovt.

/men/ jeg havde ikke prøvet hash før og syntes ikke virkningen nærmede sig speed (duh...), så jeg tog resten og spiste det rent. Bad move.

Jeg har aldrig haft det så dårligt i mit liv, jeg overvejede seriøst at hoppe ud af vinduet for at få det til at stoppe.

Men det jeg endte med at gøre var at gå ind på hans soveværelse hvor der var helt mørkt og stille, og således slappede jeg ret hurtigt af. Dagen efter havde jeg ingen bivirkninger ud over respekt for hash.

Det er mit råd, faktisk til alle slags bad trips (E f.eks.), find dig et mørkt rum, hvor du kan ligge helt uforstyret og slappe af.

Junior medlem

Tak for alle svarene venner! De har haft stor betydning og positiv betydning for mine tanker om oplevelsen. Tak

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
littlejohnn skrev:
Tak for alle svarene venner! De har haft stor betydning og positiv betydning for mine tanker om oplevelsen. Tak

Det var så lidt det er det vi er her for. Tag det som en lærestreg til hvis du en anden gang skulle prøve et nyt rusmiddel. Læs altid ordentlig op på det. Læs nogle triprapporter her på siden eller hvis du kan engelsk på erowid.org
Og lad være med kun at læse dem med positive overskrifter. Jeg tror faktisk nærmest det er vigtigere at læse hvor galt det kan gå, da man så er bedre rustet til at tackle sådan en situation.

Også disse artikler er gode:

brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse.
http://psychedelia.dk/wiki/Set_og_setting

Junior medlem

Det du har haft er et bad trip. Havde det også for noget tid siden..
Jeg sad bag en børnehave med nogle venner og røg en joint i nogle chilums og vi tog også nogle Indies efter det fokuserede jeg på et græsstrå og da j kiggede op havde jeg glemt hvad jeg lavede.
Det er din korttidshukommelse der bliver brændt af og det giver sådan et trip men da det er sagt sker der ikke noget :D

Insane psychedelia user!

Hej og velkommen til :)
Husk at kontrollere hvor gammelt/dødt et emne er :) der er ingen grund til at genoplive "døde" tråde medmindre man virkeligt har noget guld.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]