Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 18:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ransagning
Hej. Politiet har lige været ved mig på grund af en anmeldelse om hash-salg. de havde en dommerkendelse så der var ikke meget at gøre. de fandt ingenting. men min lejlighed ligner at der har været indbrud eller er sprunget en bombe. og så fandt de desværre en gammel butterfly kniv som jeg havde med hjem fra italien som 10-årig.

Hvordan står jeg i denne sag?

Mvh Anonym. :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Du ryger ind i 7dage.

Svar med citat  
har du en kilde? for jeg mener først at det er anden gang?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

http://da.wikipedia.org/wiki/Knivloven

Du kan jo selv forsøge at bruge google, det er altså ikke så svært! ;)

....Det sjovt at folk regner med psychedelia som et orakel for spørgsmål vedrørende strafudmåling for lovovertrædelser...

Svar med citat  
JEG HAR SØGT!!

kan du vise mig, hvor henne der står noget om straffen, for en ulovlig kniv DER HJEMME? nu er jeg jo ikke blevet taget på et offentligt sted, og jeg går ikke med kniv. Jeg havde en butterfly derhjemme, som politiet har taget.

Jeg kan kun se at man får 7 dage hvis man bliver taget med kniv på et offentligt sted. men kan ikke finde noget om der hjemme. jeg har søgt og søgt og gør det stadig!

Desuden er spørgsmålet også, må politiet godt bare gøre så lejligheden ligner et helvede? og kan jeg klage over at de ransager mit hjem uden at finde noget? (ud over en sløv butterfly, men det var jo ikke den de kom efter)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Så får du jo nok en bøde.

Og ja, politiet må godt gøre så lejligheden ligner en slagmark, eller det gør de i hvert fald. Og jeg tvivler på du får dem til at rydde op når nu de fandt noget ulovligt i dit hjem.
Næste gang, hvis der bliver en sådan. Vil jeg råde dig til at filme hele episoden med din mobil tlf eller hvad du nu har. Det får dem til at være mere forsigtige. Så øddelægger de i hvert fald ikke noget.

Svar med citat  
okay. mange tak :)

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
du får en bøde på omkring 3000 kr. hvis jeg husker rigtigt. det var ihvertfald det er skete da min kammerart havde besøg af dem og han havde en politi stav og en kaste stjerne.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]