Khazim skrev:
Du bliver ved med at rette fokus på de færre arbejdspladser som væren et problem, hvorfor gør du det?
Jeg kan ikke se noget negativt i at nedlægge disse stillinger. Nu lyder det som om du retfærdiggører alt det arbejde de sidder og laver.
Det er måske lidt groft, men jeg betragter det som en form for denialisme at der fokuseres på denne ene detalje, når afskaffelsen af disse bør ses i forhold til en SAMLET skattepolitik, der netop søger at øge incitamentet til skabelsen af nye arbejdspladser. Det er en vag kritik og opfattelsen af at det skulle være så satans usympatisk falder virkelig til jorden i relation til at SF nu har foreslået, ikke bare at afskaffe stillinger ved naturlig afgang, men slet og ret fyre 4000 akademikere i det offentlige for at få råd til flere hjemmehjælpere! Det er ikke andet end klassesnobberi, mens LAs afbur.plan er et konkret forslag til at løse et strukturelt problem (No.1 size off. sektor), hvori de 40.000 arbejdspladser blot er en del af en større plan som egentlig er en ret så moderat reformering ift. hvad man i andre lande er nødsaget til.
Jeg forstår efterhånden ikke hvordan noget nogenlunde rationelt tænkende menneske, kan overveje at stemme på andre end LA.. Vi lever i en tid hvor økonomien verden over vakler og hvor vores beslutninger nu og her kan få ret håndgribelige konsekvenser langt ude i fremtiden, alligevel insisterer folk på status quo og bryder frådende sammen over at nogen vil rykke i et par promiller af vores 1000 milliarder kroners velfærdsystem, for på længere sigt at sikre den velfærd der gør livet i danmark til et privilegie uden lige.
arpheus skrev:
Det er bare ikke kun op til LA og skattetryk, men er også afhængigt af internationale konjunkturer og en masse andre faktorer.
Selvfølgelig afhænger væksten og dermed arbejdsefterspørgslen af konjunkturer, men er det grund nok til at afkaste ethvert ærligt forsøg på at skabe vækst? Skal vi også droppe at forsøge at integrere indvandrere fordi successen afhænger af danskernes vilje til dem? Skal anders droppe sin limonadebod fordi han aldrig kommer til at leve af den? Hva så, stilstand? Tilbagegang?
arpheus skrev:
Forresten, så betaler de 40.000 offentligt ansatte også skat.
LOL - Offentlig ansattes løn er betalt af alle andre under tvang fra staten, de stjæler i kraft af statens størrelse markedsandele fra det private som bekendt er mere innovativt, effektivt og billigere. Der er intet plus ved offentligt ansatte, først aflønner man dem, hvilket der skal administration til, så beskatter man dem hvilket der skal mere administration til, den detalje og mange flere gør at faktisk koster 5 kr at omfordele 1 krone i danmark, så jeg kan slet ikke se hvad du prøver at udlede af den udmelding... COA mente også at han bidrog til samfundet med den skat han betalte af sin bistand. Que?