Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 08:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Ps. ph på 9 er nok ikke højt nok, da dmt's pka er 8,68. Derved er pH kun lidt over den værdi hvor halvdelen af stoffet er på protoniseret form, og halvdelen på freebase form, jeg ville basificere til i hvert fald 10, dog ikke for højt, da man risikerer at ødelægge dmt'en. har søgt lidt på nettet og fundet denne kritik af en dmt ekstraktion på erowid:

"4) The recommended pH after adding the base is too low; pH 9 is not high enough. With MHRB in particular there are serious emulsion issues at pH 9; but even ignoring that, pH 9 is only 0.32 above the pKa (-log10 acid dissociation constant) of DMT--not terribly efficient"

"http://www.erowid.org/chemicals/dmt/extraction_guide1/"

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Meget spændende guide, ærgerligt at Op aldrig kom med den billedlog :(

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Faldt lige over det her på nettet, det ser ud til at der er noget debat om hvorvidt der er for meget gramin i phalaris sorterne til at det er forsvarligt at bruge dem som DMT kilde. "http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=132107"

desuden ser det ud til at forholdet mellem 5-meo-dmt og dmt varierer en del. Dette betyder at man skal være ganske forsigtig med at dosere det færdige produkt, da 5-meo-dmt er væsentligt mere potent end dmt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Prøver lige igen.
Er der nogen måde man kan lave det her efter guiden, og så fucke det så grueligt op at man kan skade sig selv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Puslede med den her opskrift, og ledte efter inspiration til en skilletragt (separatory funnel på engelsk, s 148), da jeg fandt den her fil, jeg lige ville dele.

http://ia600505.us.archive.org/7/items/ ... mistry.pdf

Medlem

Du behøver ikke en skilletragt, det kan uden større problemer gøres med fx 10 ml glas pipette. De kan købes hos bryggeri butikker blandt andet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Du behøver ikke en skilletragt, det kan uden større problemer gøres med fx 10 ml glas pipette. De kan købes hos bryggeri butikker blandt andet.

Ved jeg godt, men jeg kan godt lide skilletragte :)

Junior medlem

så er der noget i toppen, blomsten så at sige, eller er det kun i bladene? =) og tak for en spændende guide, det kribler for at få det prøvet :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogle her der har haft succes med at ekstrahere DMT fra Rørgræs (Phalaris arundinacea)? Jeg er været noget tvivlende om hvorvidt det er praktisk muligt. Det meste info jeg har fundet på nettet er mest hearsay eller kilder af tvivlsom karakter.
Jeg har selv forsøgt ekstraktion for mange år siden da det først kom frem at der var DMT i Phalaris, uden resultat. Men det var under langt fra optimale forhold og min forståelse for den slags ting var meget mangelfuld, for sige det pænt. Til mit forsvar kan jeg dog nævne at der ikke noget net på det tidspunkt til at hjælpe mig. Så jeg tror ikke der var kommet noget DMT ud af det om så Phalaris'en havde adskillige procent tilgængelig.
Men som sagt hvad jeg har læst de sidste par år har ikke virket overbevisende, hvilket er en skam da Rørgræs er meget udbredt her i DK og let at genkende. Så jeg ville meget gerne ha' at vide at jeg tager fejl og ekstraktionen er rimelig simpel og der er flere der har gode erfaringer med det!

Junior medlem

Jeg vil også gerne vide om det er lykkedes nogen at lave DMT fra rørgræs? Hvad er de praktiske erfaringer?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg mener vist, at der skulle ret meget rørgræs til, før man kunne få en okay mængde ud af det. Som i ret meget, men jeg har ikke prøvet det! Søg rundt på samme emne her på siden, der var noget om det for et par måneder siden :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
i punkt 7. ska rensebenzinen der, røres i eller røstes eller hvordan??

uanset hvad prøver jeg det af nogle gange. Det er høst tid nu så. Det er optimalt.. men er også ret sikker på at der skal en del planter til. men lykkes det er der jo græs alle steder parktisk talt over alt.

for ja tråden er lang og ingen har jo svaret på om det rent faktisk er muligt. og i og med mhrb er nærmest umuligt at opstøve her hjemme må dette være forsøget værd. :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nåååh... Jeg blev sgu inspireret til at gå i gang og da jeg bor i et tidligere "vådområde" som nu er beboelsesgrunde med søer og en kanal er der er masser af rørgræs! Så jeg var på jagt i dag...

Da ingen lader til at have taget billeder af processen, tillader jeg mig at gøre det. Eftersom jeg først er gået igang i dag, er det lidt sparsomt med billeder men 3 stk. får i da.

Billede - Det er primært blade.

Billede - 1292g inkl. pose.

Billede - Plantematerialet er klippet i mindre stykker.

Herefter bandt jeg knude på posen, smed i en anden pose og så en tur i fryseren til imorgen hvor jeg tager det ud til det er tøet op og smider tilbage i fryseren igen. Jeg gentager processen så plantematerialet fryses i alt 3 gange.
(BTW går frysningen ud på at nedbryde cellevæggene i plantematerialet for at få mest muligt udbytte af ekstraktionen.)

Fortsættelse følger :)

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Er der nogen af jer som kan hjælpe mig i hvor stor en mængde af de forskellige "væsker" man skal bruge til ca. et kg. rørgræs?

Medlem
Brugeravatar

Spændende tråd. Vil helt klart følge med, og smid meget gerne flere billeder op, da jeg er interesseret i DMT, men er en klovn i et køkken/laboratorie/whatever :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Update:

Mit PH-papir kom i dag og materialet(rørgræs) har været frosset 3 gange, så jeg gik igang med at blende på livet løs! Jeg har ikke taget billeder af selve blende-processen, da jeg stod i et virvar af grøn suppe..
1 fif vedr. blende-processen: Lad være at fylde blenderen mere end 1/3 med rørgræs og brug vand sammen med(min blender ville i hvert fald ikke blende det frosne halvtørre rørgræs). Jeg "genbrugte" vandet fra det blendede materiale til at blende den næste portion med - 1kg rørgræs tager et godt stykke tid at blende bare nogenlunde fint...

BTW bruger jeg til dels denne ekstraktions tek(http://www.erowid.org/general/submissio ... Tek_v1.pdf) i kombination med den her fra tråden på første side..

Jeg har valgt ikke at bruge varme her første syrning og istedet lade den syrnede blanding stå i knapt 2 døgns tid og lave 2 varme syrninger og kombinere de 3 væsker.

PH er på 4, dette jvf. LexTek'en..

Således ser det ud i blendet tilstand. Det bliver simpelthen ikke finere med den blender jeg har i hvert fald.
Billede

Måling af PH.
Billede

Det var det for denne gang :)

Stodder
Brugeravatar

Faldt lige over det her på nettet, det ser ud til at der er noget debat om hvorvidt der er for meget gramin i phalaris sorterne til at det er forsvarligt at bruge dem som DMT kilde. "http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=132107"

desuden ser det ud til at forholdet mellem 5-meo-dmt og dmt varierer en del. Dette betyder at man skal være ganske forsigtig med at dosere det færdige produkt, da 5-meo-dmt er væsentligt mere potent end dmt.

Hiver lige denne post frem igen da den tilsyneladende blev ignoreret.
Jeg ville på ingen måde indtage noget udtrukket fra phalaris uden at have set en analyse af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg takker, havde godt set det men ikke tænkt videre over det egentlig..

I tråden(og på wiki) står der at LD50 i mus er 44,6mg/kg IV - jeg er selvfølgelig klar over at LD50 for mus sandsynligvis ikke er det samme som for mennesker. Men HVIS man omregnede det til min vægt ville det være over 2,5g gramin. LD50 er endnu højere for rotter..

Jeg mener at have læst noget om at phalaris er meget giftigt for får men knapt så giftigt for mennesker, husker dog ikke om det havde noget med gramin at gøre - prøver lige at finde det. EDIT: fandt i hvert fald noget på Erowid:
Citat:
Studies show that controlled injections of pure DMT, at human recreational doses, kill sheep.

Et eventuelt indhold af 5-MeO-DMT ville ikke genere mig, men der skal naturligvis tages højde for det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
DMT freebase fordamper ved 80 grader, mens gramin smelter ved 138 grader. Det burde altså være muligt at isolere DMT'en ved en destillation.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Update:

Den syrnede blanding stod i 1½ døgn ca. Plantematerialet blev filtreret fra med et dørslag og derefter en si.
Da der i alt var lidt over 4 liter væske, har jeg i første omgang droppet syre-"kogning", men plantematerialet er gemt. Væsken bør nu indeholde DMT på acetat salt-form, samt en masse uønsket snask. De 2*2 liter efter filtrering: Billede

Væsken blev basificeret med NaOH til PH 14 - igen ifølge LexTek'en.
Her er et billede af den basificerede blanding, som nu bør indeholde DMT i freebase form - den bliver mørkere(desværre lidt svært at se på billederne, men tydeligt i virkeligheden) når dette foretages: Billede

Blandingen blev tilsat renzebenzin: Billede og sat i vandbad i en spand med kogt vand fra en elkedel: Billede - DMT'en som nu er på freebase form forlader derfor vandfasen og migrerer over i solventet sammen med en masse uønsket snask.

Herefter blev den fyldt i skilletragt: Billede
Jeg foretog 3 "pull's". Inden 3. "pull" blev der tilføjet ca. 50g NaOH.
Ca. 1 liter renzebenzin blev brugt. Vandfasen skilte jeg mig af med og gemte solventfasen(det er ret tydeligt at se at solventfasen nu indeholder en masse snask): Billede

Derefter foretog jeg 3 "pull's" på solventfasen med en blanding af eddikesyre og vand(PH 4).
Her er der fyldt fortyndet eddikesyre i solventfasen(defat step #1): Billede

Vandfasen til venstre og solventfasen til højre(efter separation): Billede

Defat step # kommer senere :)

Senest rettet af blazR 26 aug 2012 16:18, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]