Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 12:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg blev i går snuppet sammen med 2 venner af civilpanserne mens vi var ved at hælde noget coke over i en anden pose. De prøvede at få os til at sige, hvem der havde købt det, men vi benægtede allesammen at det var vores, hvilket fik dem til at true med, at de så ville give os allesammen en bøde. Vi blev ved med at benægte, og sagde at vi bare var ovre for at få en smøg, da vi ser at der ligger noget hvidt pulver på denne her elboks - altså at vi aldrig havde haft kokainen på os.

Det virkede som om de havde lidt travlt, og egentlig ikke var synderligt interesseret i os, og de gav os da heller ikke en bøde på stedet. Han sagde på stedet, at vi hver især ville få en bøde på 3.000kr, men hvis der var en af os som tog skylden, ville kun han få en bøde på 3.000kr, men som sagt så benægtede vi allesammen.

Mit spørgsmål er så, om vi kan forvente hver især at få en bøde eller anden form for juridisk efterspil efter denne situation? Der var i øvrigt blot tale om 1 gram.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Gav i dem jeres navne og cpr numre? Hvis ikke så burde der i hvert fald ikke være noget at bekymre sig om. Kan ikke lade vær med at bide fast i at det virker som om de prøvede at presse jer på en ret hustlet måde for at få en tilståelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja de fik CPR numre og navne. Og lige præcis, det virkede som om de prøvede at hustle en tilståelse ud af os, hvilket også har fået mig til at tvivle på, at de vil gøre noget ved det, nu hvor de ikke fik en tilståelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skrev i under på noget? Hvis ikke, så kan i kun forvente at komme i retten, hvor det vil blive afgjort

Medlem
Brugeravatar

For en god ordens skyld skal i ikke give dem jeres cpr numer. de kun ret til adresse, navn og fødselsdag/dato. Ikke at det gør den store forskel, men så skal de om ikke andet lave lidt mere papir nusseri. Hvis der endelig sker noget ville jeg kontakte krim og høre dem ad.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi skrev ikke under på noget. Hvad er sandsynligheden for at de kører en retssag mod os?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Der kommer da ingen retssag? Det er da kun hvis de sender en bøde, og i selv ønsker at tage den i retten.

Medlem

Det styrer i jo helt selv - får I ingen bødeforl er der ingenting, ellers vælger i helt selv om I ønsker at tilkendeg eller tage den i retten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis politiet har gjort deres job ordenligt, så bliver i nok indkaldt. Men betjente gider nok heller ikke i retten, så mon ikke bare de har droppet det? Og han lød også ligeglad, så der sker nok ikke mere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi har nu fået en bøde på 3000kr hver. Hvad synes I vi skal gøre? Det kan da ikke være rigtigt, at vi allesammen får en bøde, og da slet ikke, da ingen af os var i besiddelse af stoffet på tidspunktet de bustede os.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tag den i retten, og forklar at i var på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt.
De skal bevise i er skyldige, ikke omvendt. Hvordan skulle i kunne bevise at det IKKE var jeres coke?

Insane psychedelia user!

Der er for mig at se ikke andet at gøre end at betale. Det der med at politiet skal bevise at det var jeres holder ikke helt. I DK kan man blive dømt på indicier. Og politiet har en ret god sag her, vil jeg mene. En evt sag m forsvar osv vil løbe op i mere end 3000kr.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De behøves da ikke nødvendigvis at hyre en advokat...

Insane psychedelia user!

Nej det gør man måske ikke. Men de kommer dog stadig til at betale politiets udgifter ifbm retssagen, når de taber. For det gør de. Derud over kommer den oprindelige bøde oveni.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender en der blev taget med 70 g. hash, vægt, samt 4000,- kontant. Han tog den i retten for at få sine kontanter tilbage - Og han blev ikke pålagt at skulle betale noget ekstra, selvom han tabte sagen. (og bøden forblev på de samme 5000,- som den hele tiden havde været) - Han valgte naturligvis også at tage den uden advokat.

Ikke noget jeg har undersøgt nærmere, men kan ikke se hvorfor de for 1 g. coke så skulle betale sagsomkostninger...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Morten, det lyder utroligt, at I alle kan få bøde, når ingen af jer reelt blev busted med noget. Har I en bekendt som er advokat, ville jeg klart forhøre mig der.
Synes I skal tage den videre i retten, mest af alt fordi, jeg håber I kan blive frifundet. Eller at det I hvert fald kun er én af jer, der får bøden.

Magtmisbrug af værste skuffe, føj.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/sags ... fault.aspx

Hvorfor din ven/bekendte ikke skulle betale, det aner jeg ikke. Men det er nu almindelig praksis at taberen betaler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det at man betaler sagsomkostningerne, betyder blot, at man betaler for sine egne advokatregninger. Det gjorde det ihvertfald sidst jeg var i retten og mistede mit kørekort. Ringer til politiet og forklarer dem situationen, så må de vurdere om de gider spilde ressourcer på at trække os i retten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

God stil. Du må meget gerne vende tilbage om hvad der sker.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]