Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 05:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 43  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Khazim skrev:
Jilismak skrev:
Jeg løber 3-4 gange om ugen og mener at det er vigtigst at løbe som det falder en mest naturligt, men har også hørt at det skulle være bedst at lande på hælen, istedet for at løbe på "puderne".
Hvis man endeligt skal rette op på en "forkert" løbestil har jeg lært af erfaring at det er vigtigt at starte ud med meget korte løbeture for at undgå skader.

Så vidt jeg har forstået, er det netop hællandinger der skaber de fleste skader, da men belaster ankler, knæ og lænd alt for meget i forhold til hvis man landede på flad fod, eller på forfoden.

Har søgt lidt rundt og det ser ud til i har ret. Jeg har bare fået fortalt fra to forskellige personer(Der burde vide hvad de taler om) at det er bedst at ramme med hælen først, men efter hvad jeg læse mig til bliver det frarådet som i siger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jilismak skrev:
Khazim skrev:
Jilismak skrev:
Jeg løber 3-4 gange om ugen og mener at det er vigtigst at løbe som det falder en mest naturligt, men har også hørt at det skulle være bedst at lande på hælen, istedet for at løbe på "puderne".
Hvis man endeligt skal rette op på en "forkert" løbestil har jeg lært af erfaring at det er vigtigt at starte ud med meget korte løbeture for at undgå skader.

Så vidt jeg har forstået, er det netop hællandinger der skaber de fleste skader, da men belaster ankler, knæ og lænd alt for meget i forhold til hvis man landede på flad fod, eller på forfoden.

Har søgt lidt rundt og det ser ud til i har ret. Jeg har bare fået fortalt fra to forskellige personer(Der burde vide hvad de taler om) at det er bedst at ramme med hælen først, men efter hvad jeg læse mig til bliver det frarådet som i siger.

Det absolut bedste ville være at løbe med bare fødder, men ellers kan man købe nogle "gummisokker", der tager mod skader, så foden ikke bliver skadet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Khazim: fucking sygt, at du har tabt dig så meget, endda uden at have specielt meget "hud" flapping around. Rigtig god stil.
Jeg synes uden tvivl, at du skal køre 3x8 (fuck 12, helt seriøs, der nærmer man sig mere end katabolistisk tilstand end anabolistisk. Fx synes jeg, at 3x8, måske 4x8, i rows/tri- og biceps-øvelser holder, hvor jeg uden tvivl bedst kan lide 5x5 eller færre gentagelser endnu over flere set med højere vægt, når det kommer til dødløft og enhver form for squat.
På den her måde har jeg i hvert fald selv set resultater, som gør, at folk ikke fucker med mig længere.

Men hvad med kost, skal vi slet ikke snakke det?
Jeg læste den her artikel http://www.alun.dk/sund-kost/stor-fed-loegn.html men de andre artikler virker meget suspekte (vildt underbygget/random "facts"). Er der dog nogen, som vil læse den og evt. vurdere om den er nogenlunde troværdig eller bogus?
Kan desuden kun anbefale fedt/protein/grøntsag (lol!) kost.. Holder 4 life

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
John Doe > Den alun.dk artikel du linker til er skrevet i typisk dramatisk helsefreak-stil, men pointen er rigtig nok. Der er ikke det store evidens for at mættet fedt er usundt eller at man bliver fed af at spise fedt. Godt nok er fedt mere energitæt end kulhydrater pr gram, men det er svært at skovle større mængder ind, og desuden er det insulin der er det primære energibalance-regulerende hormon. Insulin er krævet for at danne kropsfedt og jo mere du har i blodet, jo mere fedt ophober du, da det signalerer til kroppen at der er meget energi tilstede. Wikipedia er enig:

Citat:
The National Health and Nutrition Examination Survey I and Continuous indicates that the population in the United States has increased its proportion of energy consumption from carbohydrates and decreased its proportion from total fat while obesity has increased. This implies, along with the United Nations report cited below, that obesity may correlate better with sugar consumption than with fat consumption, and that reducing fat consumption while increasing sugar consumption actually increases the level of obesity.

Fra: http://en.wikipedia.org/wiki/Sucrose#Obesity

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for svaret min skat.

Her er lidt motivation til jer alle: http://www.youtube.com/watch?v=VzlRC30_yTc

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mere motivation:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

John Doe skrev:
Khazim: fucking sygt, at du har tabt dig så meget, endda uden at have specielt meget "hud" flapping around. Rigtig god stil.
Jeg synes uden tvivl, at du skal køre 3x8 (fuck 12, helt seriøs, der nærmer man sig mere end katabolistisk tilstand end anabolistisk. Fx synes jeg, at 3x8, måske 4x8, i rows/tri- og biceps-øvelser holder, hvor jeg uden tvivl bedst kan lide 5x5 eller færre gentagelser endnu over flere set med højere vægt, når det kommer til dødløft og enhver form for squat.
På den her måde har jeg i hvert fald selv set resultater, som gør, at folk ikke fucker med mig længere.

Men hvad med kost, skal vi slet ikke snakke det?
Jeg læste den her artikel http://www.alun.dk/sund-kost/stor-fed-loegn.html men de andre artikler virker meget suspekte (vildt underbygget/random "facts"). Er der dog nogen, som vil læse den og evt. vurdere om den er nogenlunde troværdig eller bogus?
Kan desuden kun anbefale fedt/protein/grøntsag (lol!) kost.. Holder 4 life

Tak! :mrgreen:

Jeg har også taget vægttabet i etaper, så huden kunne følge med. Det har været en god investering i tid.

Jeg vil prøve mig frem med 3x8 eller flere reps, tak for rådet.

Senest rettet af Khazim 25 aug 2011 23:32, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
khazim,hvorfor har du så mange tandbørster?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
æhm... der er en. den anden er en spejling og den 3. er en tube tandpasta.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
Halugenlampe skrev:
æhm... der er en. den anden er en spejling og den 3. er en tube tandpasta.

:lol:

Da jeg så billede første gang,var jeg over bevidst om ,at der var 3 børster...

men cmon...det var også med sammenknepne ´´ikke rigtig vågen endnu´´ øjne :lol:

Insane psychedelia user!

jim fear skrev:
Dr. Phibes hvad er dit press på? Jeg var på 50 men så tog jeg til asien i en måned, tabte 7 kg og alle mine løft er gået ned :(

Der skal vitterligt ikke meget fravær til før at man stinker totalt. Min erfaring er, at det er lige så meget teknikken som bliver sløset som det er tab af styrke, når man er væk fra the gym.

Jeg har været oppe at snuse til 42,5 kg, men har holdt mig på 40 kg ellers siden maj.

Cool story: Jeg besvimede næsten sidst jeg var i vægtrummet. H4rdc0r3!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Er det shoulder press? Hvor mange reps er det?

Insane psychedelia user!

Overhead press= shoulder press = press, ja :) Jeg lever og ånder for 5x5 programmet (indtil Madcow, that is).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Ok, tak for det :) 5x5 er i øvrigt også oftest som WOD når der skal løftes tungt hvor jeg træner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
[hsimg]http://www.bodybuilding.dk/gallery/uploads/Unavngivet.png[/hsimg]

Medlem
Brugeravatar

Mandag:
Chin Ups
Cable Rows
Wide Grip Upright Rows
Back Extensions
Chest Supported Rows

Onsdag:
Bench Press
Military Press
Dips
Decline Crunches

Fredag:
Lunges / Split Squats / Leg Press
Leg Curls
Calf raises
Random Core Stuff

Jeg er gået væk fra tunge dødløft og squats da min skodryg ikke kan holde til det. Ser dog overraskende gode resultater med dette tøse-program og proteinrig kost.

Dedikeret medlem

John Doe skrev:

Lækker artikel! Selvom jeg ikke går så meget op i hverken (min) kost eller træning. Bortset fra at være hyper nervøse for transfedtsyrere, er alt hvad de skriver om kulhydrater, fedtsyrer og deres optagelse/funktion absolut korrekt, om end lidt dramatisk.
Og som Jim Fear postede under; så længe din krop har let tilgængelig energi i form af kulhydrater, har den bedre ting at bruge fedt til end afbrænding.. Jeg synes det er en vigtig pointe der aldrig rigtig har fået rod i "den almene opfattelse".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Oh my god hvor er der meget bro science og bullshit i denne tråd. Jer der udtaler jer om noget i ikke ved en skid om - få læst op og stik alun.dk langt op i røven da det er ren diarré der står derinde.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puny: det er også omtrent det, vi er blevet enige om :- ) Prøv selv at følge lidt med.

AAA: ser sku godt ud, men hvad med ryggen og hjulene?? Jeg kommer også snart med nogle billeder.. for satan

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

John Doe skrev:
Puny: det er også omtrent det, vi er blevet enige om :- ) Prøv selv at følge lidt med.

AAA: ser sku godt ud, men hvad med ryggen og hjulene?? Jeg kommer også snart med nogle billeder.. for satan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]