>Snoezel: Det var et oprigtigt kompliment.
Jeg er helt med på det du siger og pointerne i artiklen du linkede til. Der hvor min kæde hopper af er, at det ikke lader sig gøre i et massesamfund uden nogen egentlig samlende faktor.
Problemet er også, at "opføre sig ordentligt" er et højst relativt begreb og ikke kan være andet når der mangler samlende pejlemærker, udover forbrugsvaner og brands.
Hele den der kunstige diskussion i den såkaldte "værdikamp", hvor man prøver at genopfinde en "danskhed", viser at det allerede er gået helt galt. Jeg ønsker ikke en eller anden kunstig samlende "danskhed" og jeg føler mig overhovedet ikke hjemme i den. Det bør give sig selv, hvad fællesskabet består af.
Der skal en dyb geografisk, fysisk og spirituel forankring til og den eksisterer ikke.
>Psykonautisme: Enig og ja, det er vildt at der er dødsstraf for at konvertere fra islam.
>Luftkaptajnen: Spørgsmålet er hvem der egentlig er de forfulgte. Det anslås, at der er 105.000 kristne, der hvert år dræbes pga. deres tro:
http://www.katolskorientering.dk/585/?t ... 4e24b0d11e.
Der foregår også en bekymrende historieforfalskning, hvor man fremstiller muslimer som forfulgte uskyldige, der uden grund blev ofre for kristne korstog. Det var en kamp mod en meget aggressiv og voldsomt ekspanderende religion (islam). Hvad lavede de tolerante og fredselskende muslimer egentlig pludselig i Spanien? De erobrede det. Da spanierne så smed dem ud igen, så var det forfølgelse, had og manglende tolerance. Det er en mærkelig selektiv og politisk fremstilling af historien.
Muslimerne (Mauerne) havde erobret området, ligesom muslimer underlagde sig Egypten, Marokko osv, osv. Islam er ekstremt imperialistisk og har underlagt sig nation efter nation og i så ekstrem grad, at den ene stolte gamle kultur efter den anden, har glemt deres egen oprindelse og eget sprog under "arabiseringen".
"Unitas religionis" er den eneste måde at få fred på.