Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 09:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 43  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Snoezel skrev:
Armene tæt ind til kroppen

Jeg hørte engang at jo kortere afstand der er mellem armene ved pushups, jo mere går den i triceps. Og omvendt, jo længere dine arme er fra hinanden under øvelsen, jo mere går den i patterne.
Bare lige en sidenote, som kan være god at have med i sine overvejelser :).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Halose skrev:
Snoezel skrev:
Armene tæt ind til kroppen

Jeg hørte engang at jo kortere afstand der er mellem armene ved pushups, jo mere går den i triceps. Og omvendt, jo længere dine arme er fra hinanden under øvelsen, jo mere går den i patterne.
Bare lige en sidenote, som kan være god at have med i sine overvejelser :).

Jeg prøver så vidt muligt at have hænderne placeret umiddelbart lige under skulderne, måske lige et par centimeter længere væk men så heller ikke mere.

Junior medlem

DieselCrew har også nogle gode videoer omkring pushups, på youtube.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
gentagelse skrev:
Jilismak skrev:
Overvejer selv at begynde med 5x5 programmet, men jeg er lidt nervøs for alt det squatting da jeg løber jævnligt og helst ikke skulle blive for stiv i benene. Er der nogen her som har erfaring med 5x5 programmet kombineret med løbning?

Lad være med at knalde alt for hårdt ud på squatten og løbet i starten, hvis du ikke squatter regelmæssigt. Men har du styr på teknik og gode venner med squatten, så er det eneste problem du nok løber ind i, nogle ben som er lidt mere trætte end normalt pga det ekstra arbejde til benene.

Ja ok :) Det med at starte for hårdt burde ikke være et problem, da man i 5x5 programmet starter uden vægt, kun stang, og bygger så 5 KG. på ved hver træning.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
I forbindelse med push ups kan det også være en fordel at have fødderne samlet. Det kan blive en smule sværere at holde balancen, men til gengæld kan det være nemmere at holde spændingen omkring lænden/ballerne/lårene. Derudover skal man også huske at udføre bevægelsen helt (bryst og hofte til jorden på samme tid).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Flak skrev:
I forbindelse med push ups kan det også være en fordel at have fødderne samlet. Det kan blive en smule sværere at holde balancen, men til gengæld kan det være nemmere at holde spændingen omkring lænden/ballerne/lårene. Derudover skal man også huske at udføre bevægelsen helt (bryst og hofte til jorden på samme tid).

Af en eller anden grund har jeg også tendens til at komme til, at slappe af i knæene, hvis mine ben af for adskilt, de få gange jeg nu laver push-ups :) Det har garenteret noget med den manglende spænding i lårene at gøre.. ;)

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad os lige få den her tråd op at køre igen, bitches.

Jeg har nogle spørgsmål til kost:

morgenmad: bacon, mindst 3 æg, mælk + D-, C, fiske, Longevital-sådan lidt af det hele- piller, rugbrød med økologisk smør (jimfear siger der er mest k-vitamin i!! ekstra healfy) med random pålæg på, og lige en skefuld UDO's choice.

Ind i mellem: mandler, banan & protein fra where ever.

Frokost: Rugbrødsmadder med tun/makrel/pålæg + grøntsager, pt. i form af løg, tomat, gulerødder og porrer.

Aftensmad: w/e

Mad lidt før sengetid zzZzz: typisk også bare madder..

nå, QUESTION: hvordan kan jeg veksle lidt rundt mellem det her? Bacon hver dag er pisse lækkert, men kunne være nice med kylling i stedet fx. Eller oveni hatten.
Hvis nogen af jer går efter at spise mest fedt & protein, hvordan kører i jeres kost?
Jeg er kørt lidt fast i det her, det er fint nok, lækkert nok, simpelt nok, men vil gerne have alternativer.
Evt. kunne man jo prøve med bønner, nogen der har idéer til det?

Og nogen der kan anbefale nogle dygtige fysioterapeuter i Nordsjælland/tæt på KBH? Min skulder er max bollet....

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morgenmad, kl 5: 2 boller skåret over = 4 boller, + pålæg + kaffe og smøg

Ca. kl 9: 2 stks rugbrødsmad med random pålæg og et par bananer

11:00: gigantisk buffet med salat og kød (menu skifter hver dag), tager så meget jeg kan få ned, plejer at fylde 2 tallerkener.

Et par rugbrødsmadder når jeg kommer hjem, ca 15:00

Aftensmad 18-19 stks, og så evt. lidt 'natmad' inden jeg går i seng kl 21.

Den er helt gal med min kost, specielt fordi jeg i forvejen har en høj forbrænding/stofskifte/whatever. Jeg ville gerne knalde noget mad ned hver 2. time, men mangler motivation. Bliver hurtigt træt af at spise det samme, og har ikke rigtig nogen idéer til hvad jeg skal fylde køleskabet med.

Har lige købt en spand weightgainer, men det er kun til lige efter træning, evt. en preshake.

Ud over det kører det bare der ud af med træningen, forsøger så vidt muligt at få trænet hver 2. dag

Dedikeret medlem
Brugeravatar

John Doe skrev:
Og nogen der kan anbefale nogle dygtige fysioterapeuter i Nordsjælland/tæt på KBH? Min skulder er max bollet....

Din mor ;D ??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Eller bare spise noget morgenmad, dum en fisse morgenmad. og fuck dig no love man.

Motivationen kommer af sig selv, hvis du spiser grøntsager hele tiden = højere forbrænding = mere sult = eat moar. It all adds up, fede newbie!!!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at købe en pull-up bar til dørkarmen.
Jeg har haft den i en uges tid, og det fungerer perfekt. Det er modellen der hurtigt kan monteres på dørkarmen.
I starten var jeg rimelig bange for at rive hele dørkarmen ned, da mine vægge er relativt tynde og det nok ikke er det mest holdbare træ der er brugt til dørkarmen.
Men efter efter første dag turde jeg bruge den fuldt ud, uden at tænke på hvor meget vægt jeg belastede den med.

Den har kostet omtrent det samme som en måned koster i et fitness center. :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Great succes Khazim.
Jeg er også begyndt på pull ups, 3x8 med bodyweight+5kg er no probs.

Og kan lave 30 kipping pullups.. Feels good man.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vær meget opmærksom på at grundstyrken og teknikken er i orden når I laver kipping pullups, ellers er det den hurtigste måde at få sig en solid skulderskade!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Grundstyrken er i orden, men hvordan skal teknikken være med kipping pullups?

Og jeg holder med håndfladerne peget ind ad, dvs. meget smalt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det lyder som om du holder i et chin-up greb? Det kan man godt, men det mest almindelige er at man holder i et pull-up greb, altså med håndfladerne væk fra sig selv. Du kan lege med bredden, men det jeg har set mest er at man holder rimeligt bredt, altså mindst med ca. en håndsbredde fra skulderen.

Det er lidt svært at komme ind på selve teknikken her på skrift, det nemmeste vil nok være at youtube lidt rundt og se hvordan de gør - men det vigtigste, efter min mening, er at være opmærksom på, er at man i bunden (når man hænger med strakte arme) stadigvæk holder spændingen i skuldre/skulderblade, ellers bliver de let overstrakte (mine egne ord, folk der rent faktisk ved hvordan skulderen er bygget ville måske kalde det noget andet). Men efter hvad jeg har fået at vide, og selv erfaret, er det især dér man skal være opmærksom på at gøre det rigtigt, for at undgå skader.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Shambhala skrev:
Morgenmad, kl 5: 2 boller skåret over = 4 boller, + pålæg + kaffe og smøg

Ca. kl 9: 2 stks rugbrødsmad med random pålæg og et par bananer

11:00: gigantisk buffet med salat og kød (menu skifter hver dag), tager så meget jeg kan få ned, plejer at fylde 2 tallerkener.

Et par rugbrødsmadder når jeg kommer hjem, ca 15:00

Aftensmad 18-19 stks, og så evt. lidt 'natmad' inden jeg går i seng kl 21.

Den er helt gal med min kost, specielt fordi jeg i forvejen har en høj forbrænding/stofskifte/whatever. Jeg ville gerne knalde noget mad ned hver 2. time, men mangler motivation. Bliver hurtigt træt af at spise det samme, og har ikke rigtig nogen idéer til hvad jeg skal fylde køleskabet med.

Har lige købt en spand weightgainer, men det er kun til lige efter træning, evt. en preshake.

Ud over det kører det bare der ud af med træningen, forsøger så vidt muligt at få trænet hver 2. dag

Hvis du gerne vil tage på, så drop salatfadet og skift det ud med KULHYDRATER ;)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, han er gigantisk newbie, det siger jeg til ham hver dag.

Hvad med dig selv, træner sultanen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

John Doe skrev:
Ja, han er gigantisk newbie, det siger jeg til ham hver dag.

Hvad med dig selv, træner sultanen?

Ja, det har jeg gjort i en del år nu.. :)

Er 1.73m vejer ca 73. ved ikke hvad min fedt procent er, men vil skyde på at den ligger på omkring 8-10 stykker :)

EDIT: Mit mål er pt at blive overvægtig i følge min BMI, det er jeg når jeg rammer 75 kg hehe :cheers:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shambhala skrev:
Puny pete, jeg synes du var væsentligt større på et tidspunkt, kan det passe? For et halvt års tid siden?

Er btw lige startet igen for 2 uger siden og vokser allerede stærkt

Jeg var bulket op, små høj bf hvor jeg så cuttede 12kg af over sommeren.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillad mig at bidrage med lidt visuelt :lol:

Billede

:life:

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]