Morten på 14 skrev:
Enhedslisten vil omdanne alt dansk landbrug til økologi?! Er du sindssyg fødevarepriserne vil eksplodere her i landet, næppe til fordel for de fattige. Desuden vil de satse ekstremt på vindmøller og solceller, som er en ufattelig dyr energiform. Energipriserne i landet vil altså stige kraftigt, hvilket vil få virksomhederne til at fyre medarbejdere for at få råd til de dyrere energipriser. Vi vil altså her se flere arbejdsløse. Så kan den nyfundne arbejdsløse endda glæde sig over, at hans elregning også stiger. Det skal nok hjælpe på den fattiges økonomi, at han skal bruge flere penge på både mad og strøm, samtidig med at hans muligheder for at finde job er blevet mindre.
Og hvis man beskatter folk med en indkomst på over 500.000 med 10% ekstra, vil det blot medføre at langt de fleste lønmodtagere her i landet, vil få justeret deres arbejdstid, så de kommer til at tjene lige præcis 500.000kr. Dette vil medføre et fald i væksten, og et yderligere fald i arbejdspladser, flere arbejdsløse, flere der skal på understøttelse, hvilket kræver et yderligere behov for flere skatter, hvilket vil medføre endnu et fald i væksten, som vil medføre flere arbejdsløse der skal understøttes, hvilket kræver et yderligere behov for flere skatter og blablabla... tror i har forstået pointen. I gør jer selv og landets svageste en kæmpe bjørnetjeneste ved at stemme på Enhedslisten. Hvis deres politik blev ført igennem, ville det blot medføre endnu flere svage i samfundet.
Når vi konverterer til alternativ energi har vi jo mulighed for at sælge nogle CO2 kvoter, så prisen ikke behøver at stige, og vi kommer aldrig uden om at det BLIVER den vej vi går, det er bare et spørgsmål om hvornår.
Det er da klart at deres visioner ikke kan realiseres nu og her, men det er da den rigtige retning at gå i. Nu tror jeg ikke at folk som tjener over 500K om året tager det helt så tungt og bliver helt så svækket som dem som tjener 150K, som har en mere trængt økonomi.
Nu mener jeg heller ikke at det er økonomisk holdbart at skulle indføre hele deres politiske program på en gang, men jeg er sikker på at det vil gavne det danske samfund at give dem en mulighed for at påvirke dansk politik i den retning de ønsker.
Men det punkt der glæder mig mest at se hos liste Ø, er at de vil etablere en offentlig alm. nyttig bank, så vi sikrer os bedre mod de grådige svin der ikke fatter andet end at skulle rage til sig.