Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
På Bolsjefabrikken, Lærkevej 11 i Kbh NV kl 20.30 søndag d. 11. sept.

Der spiller to danske psykedeliske bands som jeg ikke kender. Men det er også en mulighed for at se "Dirty Pictures", filmen om min helt Alexander Shulgin (som har opfundet bl.a. 2cb, 2ci, 2ce, amt og en masse andre phenetylaminer og tryptaminer, men som velsagtens er mest kendt for at have opdaget det terapeutiske potentiale i mdma hvilket førte til udbredelsen af vor tids mest markante nye rusmiddel: ecstacy).
Filmen har indtil videre kun været vist på festivaler og har heller ikke været nem at støve op på nettet, har jeg hørt. Men nu er den åbentbart blevet skaffet og kan ses på (relativt) stort lærred og formentlig sammen med en interessant samling mennesker.

ses vi?

http://www.facebook.com/event.php?eid=101366363304523&notif_t=event_invite

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg kommer.

Jeg har desværre ikke haft muligheden for at se filmen endnu, på trods af den er blevet screenet her i DK før.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

interessant. hvor er den blevet vist før?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Til CPH:Dox svjh, gik glip af det dengang, og også denne gang desværre. Men gur fornøjelse til jer :)

Medlem

Det må jeg have overset! Jeg synes ellers jeg har holdt ret godt øje.

Men hvis der så er nogen der har set den før, kan de så ikke lige skrive her i tråden om den er fed eller hvad?
Den kan næsten kun være fed! Shulgin er for sprød.

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeps det var vist til CPH:Dox.

Jeg har hørt om ret blandede modtagelser af filmen, men alle personligt leverede reviews, har konkluderet at jeg bør se den.

På imdb rater den 7.8 udaf 10.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Uha uha! Det frister godt nok. Jeg må lige se om jeg kan få tid til at kigge forbi på søndag.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Tak for info. Jeg kommer!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

Facebook. Fantastisk måde at reklamere på.

Idioter!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Der er da intet i vejen med at reklamere for en film via facebook.
Tag det nu roligt metavinduet.

Medlem

@metavinduet: skal man have en profil selv for at se siden? For det kan jeg godt se ikke er så smart, hvis det er sådan.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
DVD'en skulle vist udkomme her til efteråret, så det varer nok ikke forfærdelig længe, før den findes på mere eller mindre lyssky sider på nettet..

Medlem

Godt at vide. Jeg skal klart købe den på DVD hvis der er noget ekstra materiale.

Men for nu kunne det være hyggeligt at se den sammen med andre psykedelia entusiaster.

Det er i øvrigt en del af Bolsjefabrikkens kampagne for overlevelse. De har ret meget brug for 5 millioner kr, hvis det sted ikke skal lukke. Og det er faktisk et rigtig sprødt sted. Synes jeg i hvert fald. Så betragt det evt også som en lejlighed til at se et stykke dansk kultur som muligvis ikke kommer til at findes så meget længere. Eller som anledning til at støtte samme, så det fortsætter med at findes.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Skal prøve at få rykket mit dovne legeme derover. Er ny i Nordvest, og lyder som om det er en god måde at få nye bekendtskaber :-)

Medlem
Brugeravatar

Måske et lidt overdrevet raseri fra min side, men ja, man skal have en bruger for at se siden. At tvinges til at udstille sig selv på Facebook, blot for at se en simpel reklame, der kunne have været offentliggjort på mange andre måder. Dét irriterer mig!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Metavinduet skrev:
Måske et lidt overdrevet raseri fra min side, men ja, man skal have en bruger for at se siden. At tvinges til at udstille sig selv på Facebook, blot for at se en simpel reklame, der kunne have været offentliggjort på mange andre måder. Dét irriterer mig!

Det kunne have været offentliggjort på andre måder, enig, men du behøver ikke oprette andet end en hurtig bruger, under falsk navn, for at se siden. Dermed udstiller du på ingen måde dig selv.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vidste ikke engang, at man kunne oprette en "fake" bruger. Så må jeg jo gøre det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er en offentlig begivenhed på facebook. Facebook er offentligt tilgængeligt. Begivenheden er altså offentlig,

Desuden behøver du ikke ligge éen eneste information op om dig selv på Facebook. Så det undrer mig, at du påstår at der er nogen der tvinger dig til at udstille dig selv på Facebook.

Edit: Halose kom mig så i forkøbet... Bare glem min kommentar :-)

Medlem

Jeg kan godt forstå du synes det er irriterende at skulle oprette en bruger på et netværk og på den måde dybest set støtte facebook der lever af annoncer og af at sælge oplysninger om mig til firmaer. Og jeg synes også det er ærgerligt at det er blevet sådan, at hvis man ikke er på fb, så er der super mange begivenheder man aldrig hører om, fordi folk er holdt op med at trykke flyers og plakater, og udelukkende promoverer ting på fb. Og det er heller ikke mig der har arrangeret begivenheden.
Men det er desværre sådan det er blevet, og det er medvirkende til at jeg er blevet totalt facebook-junkie og seriøst overvejer at søge behandling for internet afhængighed.

Nå men man kan også læse om begivenheden her, hvis man scroller lidt ned på siden:

http://bolsjefabrikken.com/wp/?page_id=2

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Lyder sgu sejt og så endda på boljsen. Hvad tid går filmen på?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]