Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 11:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Godaften/morgen de kære psyfolk!

Jeg har lige modtaget et par breve fra Told&Skat angående et par pakker jeg har fået tilsendt fra Kina.
Egentlig er det nogle ret uskyldige ting, men i min tåger var jeg også så dygtig at få bestilt en tazer eller to. :shock:
Ikke at jeg har noget at bruge den til, men de var dælme billige!

Anyway, i de to breve jeg har modtaget fra dem står der følgende:

"Vi har pålagt skat at udføre opgaven med at toldbehandle din forsendelse, men kan ikke behandle den, fordi afsenders oplysninger på deklarationen ikke er tilstrækkelige.

For at vi kan behandle din forsendelse, har vi brug for følgende dokumentation fra dig.

Faktura Udbedes
Kopi af Netbetaling / Ordrebekræftelse

Vi beder dig sende dokumentationen inden for 14 dage fra ovenstående dato, ellers vil forsendelsen blive returneret til afsender"

Derudover så ved de at der i den ene pakke er nogle forskellige laserpenne og at der i den anden pakke er et par ure. Ingen steder står der nævnt noget om de kære tazers, ud over selvfølgelig på min ordrebekræftelse.

Mit spørgsmål er så nu, hvad jeg burde gøre. For det vil dælme være stramt at blive knaldet for tazers, så frem at det hører under hvad de betegner som et våben. Så ved sgu ikke helt om jeg bare burde lade være med at kontakte dem, eller hvad jeg lige skal gøre.

Håber der sidder et par kloge hoveder derude, som ved lidt mere om lige præcis dette emne, og ikke mindst hvordan at man muligvis kan slippe uden at blive knaldet for noget, der vil være træls at få på attesten.

Medlem
Brugeravatar

Du har spildt dine penge. Køb det hele igen, minus tazer, og husk at købe for under 80 kr. per pakke (momsbagatelgrænsen). Du får en bøde og en plet for tazeren.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Satans også da!
Gad vide om det er muligt, at få dem til at sende det igen, uden tazers?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Kan du ikke forsoege at aftale, at de sender det mod et ekstra beloeb? Kinesere er forretningsmaend, og jeg er fordomsfuld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kontakt sælger og hør om ikke han kan rette lidt til på kvitteringen og så send den ind til PestDK - alternativ så send dem en udskrift fra din netbank over betalingen, for der fremgår kun beløbet - ikke hvad der er i pakken...

Pesten er højest sandsynligt blot interesserede i at bonne dig for told og moms - og så selvfølgelig deres ublu gebyr :x

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har også tænkt på, både kun at sende et udskrift fra overførelsen. Og har også overvejet at skrive til firmaet der har sendt det, for at høre om det er muligt at få det sendt over flere gange, eller om han kan rette lidt på kvitteringen. Men ved sgu ikke helt om det er muligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Salling
Måske du bare kan benægte alt kendskab til den pakke? Så bliver pakken vel sendt retur og du mister tingene. Men er det så ikke muligt at påstå at en anden har bestilt den til din adresse? benægt benægt benægt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]